LCA 2020: Neo Nail – Social Media Love Brand

LCA 2020: Neo Nail – Social Media Love Brand

Znany analityk internetu Brian Solis mówi: „Media społecznościowe dotyczą socjologii i psychologii bardziej niż technologii”. To prawda: kluczem do sukcesu jest, by profil marki tworzył spójny przekaz bliski jej followersom.

Warto więc wychodzić z założenia, że fani to nie tyle nasi konsumenci, ale osoby, które mają podobny styl, podobne zainteresowania, podobne poczucie estetyki.

Okazuje się, że około 30% czasu, jaki spędzamy w sieci, zabiera nam przeglądanie social mediów. Staje się on powoli swoistym kosmosem: bez początku i bez końca. Podobnie jak wszechświat wciąż poszerza swoje nieskończone granice. Wyzwaniem jest więc, by w tej ilości publikowanych treści przyciągnąć uwagę odbiorców, wzbudzić ich reakcje i zaangażowanie.

Nie uda się to nigdy, jeśli przekaz dotyczyć będzie jedynie prezentowania kolejnej nowości w portfolio lub w mniej czy bardziej nachalny sposób nakłaniał do zakupów. W takim przypadku można liczyć co najwyżej na szybkie „odlajkowanie” i tracenie w zasięgach organicznych.

Czym więc wypełniać treść? Czymś sensownym i wartościowym z perspektywy odbiorcy.

Poradami, inspiracjami, dialogiem. Warto zawsze mieć na uwadze, że media społecznościowe to kontakt, dwustronna komunikacja, dzielenie się opiniami i wrażeniami (także negatywnymi, dlatego ważne, by wiedzieć, jak z krytyką się mierzyć).

To wspólnota złożona z pojedynczych atomów, a nie grupa, którą można dowolnie „zarządzać”. Budowanie relacji to długi proces, ale zyskują na nim marki, które są przyjaciółmi swoich klientów. Takie, które skracają dystans, wiedzą czym jest real time marketing, potrafią szybko reagować, bo czas w social mediach jest zawsze teraźniejszy. Tu nie ma powrotów do przeszłości;-)

W przypadku kosmetyków ważna jest również estetyka kanałów social mediowych. Obraz mówi więcej niż tysiąc słów, dlatego musi być magnesem, który przyciągnie uwagę odbiorców.

O ile „domowe montaże” filmów czy kiepskie światło na zdjęciach można wybaczyć na prywatnym profilu użytkownika, to w przypadku marek, takie niedoróbki są nie do przyjęcia. Ma być autentycznie, ale też profesjonalnie. Piękne zdjęcia, wciągające filmy, kreatywne teksty (bez przynudzania) - to taki SOCIAL MUST

Blisko konsumentki

Producenci lakierów hybrydowych bardzo dobrze wykorzystują siłę internetu i social mediów. Przykładem świetnie prowadzonego profilu jest marka NeoNail.

Obecność w kanałach social media stanowi bardzo ważny aspekt działań marketingowych marki. Nic dziwnego. Duża część jej grupy docelowej to aktywne użytkowniczki mediów społecznościowych, więc bezpośredni kontakt z nimi pozwala na bieżąco analizować potrzeby tej grupy, a co za tym idzie, kształtować ofertę w sposób stricte dopasowany do potrzeb rynku. Feedback to świetne narzędzie dla producentów - trzeba tylko umieć z tego korzystać;-)

W kanałach social mediowych NeoNail pokazywane są nie tylko nowe produkty, ale przede wszystkim pojawia się dużo treści edukacyjnej, np. jak nakładać lakier hybrydowy czy jak go bezpiecznie zdejmować (hit w czasie pandemii!

Marka kreuje trendy i inspiruje. Prowadzi atrakcyjne konkursy, które zwiększają zaangażowanie konsumentek. Współpracuje z wybranymi influencerkami i celebrytkami. Siłę zasięgów wykorzystuje nie tylko na kampanie produktowe, ale również społeczne, np. "Zawsze bądź sobą", w której mierzy się z presją nieustannej krytyki wobec kobiet.

Z wyczuciem

Budowanie wizerunku przez media społecznościowe jest niezwykle ważne. Trzeba być uważnym, by nieprzemyślanym komentarzem albo dwuznacznym postem nie narazić marki na kryzys wizerunkowy lub utratę reputacji.

Liczby pokazują ogromne zasięgi marki i potwierdzają zaangażowanie jej fanek NeoNail. Społeczność zbudowana wokół marki NeoNail w social media to olbrzymia grupa aktywnych użytkowniczek, które z chęcią dzielą się wiedzą, inspiracjami i nowinkami z zakresu stylizacji paznokci.

Wyzwaniem i kluczem do sukcesu jest dziś mix kanałów, który pozwala na bezpośrednie dotarcie do fanek manicure hybrydowego oraz budowanie brand experience na wielu polach. W dłuższej perspektywie dobrze prowadzone profile mają przede wszystkim wpływ na pozytywny odbiór marki przez konsumentki i partnerów biznesowych, a to przekłada się na wymierne wzrosty sprzedaży.

Marka NeoNail w wiodących kanałach social mediów ma imponujące wyniki:

Instagram 339 tys. obserwatorów https://www.instagram.com/neonailpoland/?hl=pl 

Facebook  573 tys.  obserwatorów https://www.facebook.com/NeoNailPL/

YouTube 32,8 tys. subskrypcji  https://www.youtube.com/user/NeoNailProfessional

Ta publikacja jest częścią akcji Love Cosmetics Awards na rzecz Fundacji Piękniejsze Życie

# LOVE COSMETICS AWARDS
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi