LCA 2020: Bielenda Kosmetyki Naturalne – Best-In-Class Marketing

LCA 2020: Bielenda Kosmetyki Naturalne – Best-In-Class Marketing

Bielenda dla wielu kosmetycznych graczy jest marketingowym benchmarkiem. Imponuje tempem nowych wdrożeń, wpisujących się w aktualne trendy i aktywnościami prowadzonymi na różnych polach.

Działania marketingowe prowadzone przez markę Bielenda są przykładem aktywności 360º. Obejmują swoim zakresem kanały tradycyjne oraz szerokie możliwości w obszarze digital.

Firma dociera ze swoją komunikacją do szerokiego grona konsumentów – z racji bogatego portfolio produktów, jest aktywna zarówno w promocji wśród młodszych jak i dojrzałych. Przekazy są personalizowane do określonych grup odbiorców, ale pozostają spójne z charakterem marki. Nie ma więc efektu sztuczności, który zdarza się, gdy marka stara się za bardzo. Brak autentyczności jest najczęstszą przyczyną komunikacyjnych wpadek, których Bielenda szczęśliwie do tej pory uniknęła.

Wysokozasięgowe kampanie

Aktywności reklamowe obejmują telewizję (sponsoring najpopularniejszych seriali i programów, aktywny product placement w takich programach jak m.in. Taniec z Gwiazdami), kino (kampania spotowa), prasę (reklamy, projekty specjalne) oraz internet (przede wszystkim media społecznościowe influencer relations). Wykorzystuje zarówno tradycyjne możliwości reklamy, jak i realizuje projekty specjalne oraz działania kreatywne. Ta aktywność przekłada się na duże zainteresowanie konsumentów produktami marki i ich wysoką sprzedaż. Nie dziwi więc, że marka jest jednym z ważniejszych partnerów dla wszystkich kluczowych sieci handlowych w Polsce.

Akcja, którą kocha Instagram

Jedną z flagowych akcji, realizowanych dla młodych konsumentek, jest konkurs #ambasadorkaBielenda – to jedyna tego typu inicjatywa w branży beauty, której celem jest wyłonienie nowej twarzy marki. Zwyciężczyni zostaje bohaterką ogólnopolskiej kampanii reklamowej, prowadzonej w różnych mediach przez okrągły rok. Wszystkie edycje konkursu, które odbyły się w poprzednich latach pokazują, że tytuł i współpraca z marką Bielenda, daje ogromne możliwości rozpoczęcia ciekawej kariery w segmencie mediów społecznościowych oraz pozwala rozwinąć skrzydła w obszarach związanych z kosmetykami i pielęgnacją.

Projekt #ambasadorkaBielenda dopełniają działania prowadzone przy współpracy z aktorką Małgorzatą Foremniak, która w 2019 roku pełniła rolę głównej ambasadorki marki i bohaterki działań promujących m.in. pielęgnację anti-age.

Komunikacja korporacyjna

Bielenda dba nie tylko o pozytywny odbiór marki i jej produktów, ale także właściwą komunikację korporacyjną.

PR korporacyjny bywa przez niektóre, nawet relatywnie duże firmy, zaniedbywany. To błąd. Głos zarządu i managementu jest niezwykle ważnym elementem budowania wizerunku producenta. Reputacja firmy jest natomiast prawdziwym parasolem ochronnym dla marek. Konsumenci coraz częściej chcą wybierać produkty tych firm, których wartości są im bliskie. W przypadku polskich marek chcą wiedzieć, jaka jest ich historia i kto tak naprawdę za nimi stoi.

Ta strategia otwartej komunikacji korporacyjnej procentuje w kryzysie. Kryzys obnaża też czy wartości, o których mówi się publicznie, mają przełożenie w czynach.

W ostatnim pandemicznym kryzysie Bielenda po raz kolejny pokazała, że nie tylko działa wyjątkowo elastycznie, ale z prawdziwą troską o swoich pracowników i wielkim wsparciem dla potrzebujących. Są takie egzaminy, które zdaje się tylko raz… Od nas - LOVE!

ZESPÓŁ MARKETINGU BIELENDA

Ta publikacja jest częścią akcji Love Cosmetics Awards na rzecz Fundacji Piękniejsze Życie

# LOVE COSMETICS AWARDS
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi