Większa sprzedaż środków chemii gospodarczej przed Wielkanocą. Na sprzedaży sukcesywnie zyskuje e-commerce
Większa sprzedaż środków chemii gospodarczej przed Wielkanocą. Na sprzedaży sukcesywnie zyskuje e-commerce

Święta wielkanocne to gorący okres dla producentów chemii gospodarczej i środków czystości. Coraz częściej takie zakupy robimy w internecie. W okresie przedświątecznym wysyłamy ponad 30 proc. więcej paczek, średnio o 40 proc. cięższych niż w innych miesiącach – przyznaje Tomasz Grygieńć, właściciel drogerii internetowej SuperKoszyk.pl. Przedświąteczne tygodnie to większa aktywność producentów chemii gospodarczej, także w sieci.

– W okresie przedświątecznym widzimy wzmożone zainteresowanie klientów sklepem SuperKoszyk.pl. Wysyłamy o ponad 30 proc. więcej paczek. W okresie przedświątecznym średnia waga kilkunastu tysięcy paczek, które wysyłamy, jest o ponad 40 proc. wyższa niż średnia z całego roku i wynosi 14 kg 

– podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Tomasz Grygieńć, właściciel SuperKoszyk.pl.

Jak wynika z Barometru Providenta, średnio na przygotowanie tegorocznych świąt wielkanocnych Polacy planują przeznaczyć ok. 400 zł. Choć większość wydatków to produkty spożywcze, to wiosną Polacy tradycyjnie przygotowują się też do gruntownych porządków. Najczęściej kupują detergenty.

– W koszykach królują środki czystości, płyny do prania, do płukania, tabletki do zmywarki, wszystko, co pomaga doprowadzić dom do porządku przed wiosną. To odwrócenie trendu w stosunku do Bożego Narodzenia, kiedy dominują kosmetyki 

– mówi Grygieńć.

Jak wynika z ubiegłorocznego badania Payback Opinion Poll, pierwsze ciepłe miesiące to najlepszy czas na gruntownie wysprzątanie mieszkania (56 proc. wskazań), odświeżenie garderoby (47 proc.), porządki w ogrodzie (40 proc.) i uprzątnięcie auta po sezonie zimowym (39 proc.). Gruntowne porządki Polacy zwykle wykonują samodzielnie. Dlatego marzec i kwiecień, zwłaszcza okres przypadający przed Wielkanocą, to czas wzmożonej sprzedaży chemii gospodarczej i środków przydatnych w porządkach w domu i ogrodzie, zwłaszcza środków do mycia okien.

– Pierwsze promienie wiosennego słońca pojawiają się już na początku marca i wtedy od razu widzimy wzmożoną sprzedaż. Konsumenci zgodnie z polską tradycją lubią mieć czyste okna, kiedy zaczyna się sezon. Inną kategorią, która notuje wzmożoną sprzedaż w okresie przedświątecznym, są specjalistyczne środki piorące, w tym środki do prania firanek 

– podkreśla Magdalena Krawczyk, koordynator ds. e-commerce i business intelligence w firmie Henkel.

W tym roku sprzedaż produktów do prania i sprzątania firmy Henkel w sklepie internetowym SuperKoszyk.pl wzrosła o 28 proc. w stosunku do 2016 roku. Szczególnie znaczące wzrosty odnotowały takie produkty, jak płyny do prania tkanin Perwoll (o 58 proc.) oraz płyny do mycia okien i szklanych powierzchni marki Clin (o 20 proc.).

– Internet jest doskonałym miejscem do sprzedaży szczególnie tych produktów chemii gospodarczej, które charakteryzują się dużą gabarytowością. Mam na myśli duże gramatury proszków, płynów do prania, płynów do płukania. Nie każdy konsument ma do dyspozycji samochód czy wystarczającą ilość czasu, żeby robić zakupy w sklepach stacjonarnych – przekonuje Krawczyk.

Wartość e-commerce w 2016 roku sięgnęła 36 mld zł. Polacy najchętniej kupują ubrania, duży sprzęt AGD, ale także artykuły spożywcze i chemię gospodarczą. Z szacunków SuperKoszyk.pl wynika, że już kilkaset tysięcy osób regularnie kupuje środki czystości przez internet, a ich liczba systematycznie rośnie.

– Korzyści z tej formy zakupów to przede wszystkim ogromny wybór. W naszej drogerii możemy wybierać wśród 14 tys. różnych produktów, z drugiej strony to oszczędność czasu i pieniędzy oraz wygoda. W internecie kupujemy taniej, nie wychodząc z domu, o dowolnej porze, a kurier dowiezie nawet najcięższą paczkę na drugi dzień po zamówieniu – wymienia Tomasz Grygieńć.

Jak wskazuje właściciel SuperKoszyk.pl, cena produktów w internecie jest znacznie niższa, nie zawiera kosztów dojazdu czy paliwa, jak produkty dostępne w sklepie stacjonarnym. Korzyścią jest także zaoszczędzony czas, który zwykle spędzamy w kolejkach czy na wyszukiwaniu produktów.

Wielkanoc i pierwsze wiosenne dni to także okres wzmożonej aktywności producentów chemii. W sklepach stacjonarnych zapewniają odpowiednią ekspozycję artykułów gospodarczych. Większa jest też ich widoczność na stronach internetowych.

– W sklepach internetowych widzimy zwiększoną liczbę banerów tematycznych, a także innowacyjne kampanie digitalowe. Przykładem jest tegoroczna kampania marki Clin. Konsumenci oglądają spoty dopasowane charakterem do pogody panującej danego dnia – tłumaczy Magdalena Krawczyk.

źródło: Newseria.pl

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager