Wegańskie kosmetyki to mocny trend - na Pintereście wzrosty mówią same za siebie

Wegańskie kosmetyki to mocny trend - na Pintereście wzrosty mówią same za siebie

Pinterest odnotował znaczący wzrost liczby zainteresowań swoich użytkowników kosmetykami wegańskimi.

Na początek dla niezorientowanych, jak działa ten serwis społecznościowy. Najkrócej: Pinterest służy do kolekcjonowania treści wizualnych. Każdy użytkownik Pinteresta może przypiąć do swojej tablicy dowolne zdjęcie znalezione w Internecie. Zebrane w ten sposób zdjęcia to tzw. piny.

W ciągu ostatnich sześciu miesięcy aż 75-procentowy wzrost odnotowała liczba zapisanych w Pintereście zdjęć z wegańskimi produktami do pielęgnacji włosów. 50-procentowy wzrost odnotowano dla wegańskich kosmetyków do makijażu. O tyle samo wzrosło również zainteresowanie wegańskimi maskami do twarzy.

Wzrost zainteresowania wegańskim pięknem odzwierciedla wzrost zainteresowania wegańskim jedzeniem. Pinterest odnotował tu w ostatnim roku aż 65% więcej pinów przedstawiających pomysły na wegańskie dania.

Czym są kosmetyki wegańskie? To takie, które nie zawierają żadnych produktów pochodzenia zwierzęcego (nawet wosku pszczelego, miodu czy protein mlecznych). Kosmetyki wegańskie są oparte na recepturze całkowicie roślinnej. Kremy są także pozbawione parabenów i silikonów.

Ten pielęgnacyjny trend staje się coraz bardziej popularny, szczególnie w grupie młodych konsumentów i wegetarian, którzy swoimi wyborami nie chcą szkodzić żadnej żywej istocie, aczkolwiek trudno posądzać, by niektóre składniki odzwierzęce w jakikolwiek sposób pogarszały komfort życia zwierząt... Szanując jednak postawę konsumentów, firmy kosmetyczne coraz chętniej rozwijają ofertę w zakresie kosmetyków wegańskich.

Najpewniejszym potwierdzeniem wegańskości produktu są certyfikaty, np. Ecocertu, Fundacji Viva! lub Vegan Society.

 

Polecamy także:

AA Vegan - pielęgnacja fair play
Certyfikat Vegan dla OnlyBio oraz OnlyEco
Natura Siberica na Meet Beauty
Wegańskie kosmetyki do pielęgnacji włosów True Soft marki Maria Nila

# Badania rynkowe
 reklama