Siła jest kobietą

Siła jest kobietą

Z badania J. Walter Thompson wynika, że kobiety widzą coraz więcej pozytywów swojej płci. Jednak wiele z nich wciąż odczuwa niedosyt: zrozumienia ich pragnień i inspiracji. Coraz więcej pań jest niezależnych finansowo i to one decydują, co kupują sobie i reszcie rodziny.


Niezależnie od kultury, w której żyją, dla 78% kobiet nastały najlepsze czasy. 86% badanych czuje, że kobiecość to ich siła, a 76% z nich przejęła decyzje finansowe.

50% badanych kobiet przejęła rolę głównego żywiciela rodziny. 79% zgadza się, że posiadanie dzieci sprawia, że pracują efektywniej i są bardziej zorganizowane.

Jednak aż 43% kobiet czuje, że ich opinia znaczy mniej, ponieważ są kobietami. 78% kobiet z wyżu demograficznego zgadza się, że spełnienie seksualne nie jest zarezerwowane tylko dla młodych, a 59% czuje, że ich atrakcyjność i kobiecość może zostać użyta jako siła.

1/10 kobiet (1/4 w Brazylii) mówi, że zakończyły toksyczny związek dzięki inspiracji telewizyjną lub filmową rolą kobiecą. Ponadto 61% twierdzi, że role filmowe i telewizja wpłynęły na ich dorosłe życie,

56% kobiet wierzy, że jest bardziej ambitna niż partner czy małżonek, a 82%, że kobiety powinny się wspierać w rozwoju kariery zawodowej. 58% stwierdza, że warto być bardziej ambitną i asertywną. 48% uważa, że raczej nie liczy na nikogo, by osiągnąć własny sukces. 68% kobiet wie, że osiągnie wyznaczony przez siebie cel. 74% widzi, że ich praca ma bezpośredni wpływ na to, kim są i jak się czują.

Z kolei 44% kobiet zgadza się, że warto odłożyć w czasie macierzyństwo i małżeństwo dla kariery zawodowej.

Na bazie badania "Women’s Index" i trzech lat dodatkowych analiz, firma J. Walter Thompson stworzyła 20 nowych "plemion" kobiet zwanych "Female Tribes", które podsumowują kluczowe trendy i aspekty kobiecego postępu na całym świecie.

Przykładowe plemiona:

- Azjatycki Typ Alfa: nowoczesne azjatyckie kobiety wychodzą ze stereotypu uległej opiekunki domowego ogniska, aby stać się potęgą ekonomiczną. W Azji jest największy stosunek kobiet CEO do mężczyzn prezesów na świecie, a 2/3 kobiet w Chinach to miliarderki. W Chinach dziewczynki i młode kobiety stawiają edukację i przyszłą karierę nad przyjaźń i zabawę. 50% kobiet w Chinach pragnie być bardziej "agresywna" i wypiera patriarchat. 63% twierdzi, że wykorzystuje swoją kobiecość jako środek władzy i wpływów;

- Nastoletnia Aktywistka: bardziej dojrzałe i dorosłe niż wskazywałby na to ich wiek. Świadomie i z pasją chcą zmieniać świat wokół siebie. Dorastanie w nieprzyjaznym otoczeniu skłania je do chęci zmiany. Uzbrojone w  idealizm i mające dostęp do social mediów wiedzą co zrobić, by ich głos został usłyszany. W czasie badania 1000 kobiet w wieku 12-19 lat stwierdziło, że najbardziej niepokoi je terroryzm (61%) i wojny (60%). Mają także obawy o stan naszej planety (57%) oraz gospodarki (53%). Tylko 56% uważa, że mężczyźni i kobiety są traktowane jednakowo w miejscu pracy, a 87% twierdzi, że dyskryminacja rasowa nadal istnieje;

- Ikony Kultury: Hollywood przewiduje, że rok 2016 będzie czasem kobiecych ról, aktorek, autorek scenariuszy i reżyserek. Bez wątpienia zwiększająca się rola kobiet, a co za tym idzie wzrost czasu ekranowego poświęconego kobietom przyniosły filmom wyższe zyski nawet o 30%. 80% badanych uważa, że kobiety mają i będą miały więcej do powiedzenia i staną się influencerkami w kwestiach kulturowo-społecznych. 72% kobiet jest bardziej zainteresowana obejrzeniem filmów z kobietami w rolach silnych charakterów.

Badanie "Women’s index" zostało przeprowadzone przez J. Walter Thompson na grupie 4300 kobiet z dziewięciu państw na wszystkich kontynentach.

# Badania rynkowe
 reklama