Różnice między pierwsza trójką najsilniejszych marek były minimalne. Kosmetyczna Nivea zdobyła 74 punkty, Google - 72,4 pkt, a tuż za amerykańskim potentatem w branży internetowej znalazł się Rossmann z 72,2 pkt.
Polacy oceniali korzyści oferowane im przez konkretne marki. Wyodrębniono 62 takie korzyści dla konsumentów, podzielono je na trzy kategorie: funkcjonalne, osobiste (emocjonalne) oraz społeczne.
Jeśli chodzi o korzyści osobiste, Polacy uznali, że Rossmann: ułatwia im życie, pomaga zachować zdrowie, oszczędzać pieniądze i czas, uczy nowych umiejętności oraz umożliwia pozostawanie w kontakcie z innymi.
Wysoką pozycję firma zawdzięcza także świetnym ocenom korzyści funkcjonalnych, które - według ankietowanych - Rossmann zapewnia swoim klientom. Polacy są przekonani, że firma (marka) jest użyteczna, odpowiedzialna, gwarantuje swoim klientom wysokiej jakości usługi, w tym rozsądne ceny, dobrze oznakowane opakowania oraz bezpieczeństwo produktów.
Ankietowani byli pytani również o korzyści społeczne związane z marką: jak ich zdaniem dana marka wpływa na społeczeństwo i gospodarkę kraju, czy np. korzysta z usług krajowych dostawców (w sieciach Rossmann są obecne praktycznie wszystkie, liczące się krajowe marki), uczciwe warunki zatrudnienia (firma zatrudnia na etatach, oferuje pracownikom wiele dodatkowych korzyści jak: ochronę zdrowia, dofinansowanie wakacji czy realizacji własnych pasji).
Raport oceniający siłę marki ("Meaningful Brands 2017") przygotowała firma Havas Media Group. W polskiej edycji badania (MB jest prowadzone w 33 krajach) o ulubione marki zapytano aż 21 tys. respondentów. Oceniane były 71 firmy i 9 kategorii produktów.