Rosnący segment kosmetyków luksusowych
Rosnący segment kosmetyków luksusowych

6-procentowe tempo wzrostu globalnego rynku produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych z segmentu premium przewyższa drugi rok z rzędu dynamikę wzrostu segmentu rynku masowego - wynika z badań opublikowanych przez firmę badawczą Euromonitor.

Zdaniem analityków, rynek kosmetyków luksusowych ma wzrosnąć do 20 miliardów USD do roku 2021, przy czym Stany Zjednoczone i Chiny będą beneficjentami aż połowy całego przewidywanego wzrostu!

Najlepiej wypadają segmenty luksusowych kosmetyków kolorowych i pielęgnacyjnych. Rynek luksusowych produktów do makijażu wzrósł o 7,2% w 2016 roku, a kosmetyki do pielęgnacji o 5%.

W tej chwili sprzedaż kosmetyków luksusowych na jednego mieszkańca najlepiej wypada w Ameryce Północnej, ale tempo wzrostu sprzedaży tego typu produktów najdynamiczniej rośnie w Azji (nie tylko Chiny, ale też Indonezja i Indie). Krajami, gdzie luksus sprzedaje się bardzo dobrze, są też Rosja i Brazylia.

Badacze Euromonitor International zauważają, że popyt na produkty premium rośnie we wszystkich segmentach rynku kosmetycznego. Zauważalny jest na rynku masowym, gdzie także wzrasta oferta i zainteresowanie nieco droższymi produktami (masstige). Wpisują się w to również kosmetyki z segmentu eko, które wybierają osoby mocniej zainteresowane zdrowym stylem życia i gotowe za tego typu produkty płacić wyższą cenę. Część konsumentów sięga także po droższe marki w poczuciu aspirowania do świata luksusu – być może ich nie stać i nie będzie nigdy stać na superdrogie auto czy nieruchomość, ale potrafią wydać sporo na droższy krem, szminkę czy perfumy.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager