Rosnący segment kosmetyków luksusowych

Rosnący segment kosmetyków luksusowych

6-procentowe tempo wzrostu globalnego rynku produktów kosmetycznych i pielęgnacyjnych z segmentu premium przewyższa drugi rok z rzędu dynamikę wzrostu segmentu rynku masowego - wynika z badań opublikowanych przez firmę badawczą Euromonitor.

Zdaniem analityków, rynek kosmetyków luksusowych ma wzrosnąć do 20 miliardów USD do roku 2021, przy czym Stany Zjednoczone i Chiny będą beneficjentami aż połowy całego przewidywanego wzrostu!

Najlepiej wypadają segmenty luksusowych kosmetyków kolorowych i pielęgnacyjnych. Rynek luksusowych produktów do makijażu wzrósł o 7,2% w 2016 roku, a kosmetyki do pielęgnacji o 5%.

W tej chwili sprzedaż kosmetyków luksusowych na jednego mieszkańca najlepiej wypada w Ameryce Północnej, ale tempo wzrostu sprzedaży tego typu produktów najdynamiczniej rośnie w Azji (nie tylko Chiny, ale też Indonezja i Indie). Krajami, gdzie luksus sprzedaje się bardzo dobrze, są też Rosja i Brazylia.

Badacze Euromonitor International zauważają, że popyt na produkty premium rośnie we wszystkich segmentach rynku kosmetycznego. Zauważalny jest na rynku masowym, gdzie także wzrasta oferta i zainteresowanie nieco droższymi produktami (masstige). Wpisują się w to również kosmetyki z segmentu eko, które wybierają osoby mocniej zainteresowane zdrowym stylem życia i gotowe za tego typu produkty płacić wyższą cenę. Część konsumentów sięga także po droższe marki w poczuciu aspirowania do świata luksusu – być może ich nie stać i nie będzie nigdy stać na superdrogie auto czy nieruchomość, ale potrafią wydać sporo na droższy krem, szminkę czy perfumy.

# Badania rynkowe
 reklama