Aż 94 proc. badanych doświadczyło jakiegoś problemu ze skórą, tylko 33 proc. osób jest usatysfakcjonowanych ze stanu własnej skóry, a 63 proc. kobiet nie lubi przeglądać się nago w lustrze. Badanie na temat troski Polaków o stan skóry wykazało, że do najczęstszych problemów należą krostki i zaskórniki (48 proc.), sucha skóra (43 proc.) oraz przetłuszczająca się (36 proc.). Stan skóry ma także wpływ na komfort psychiczny w pracy. W badaniu dla marki Cetaphil potwierdza to 46 proc. osób aktywnych zawodowo.
Troska o zdrowy tryb życia przejawia się najczęściej dbałością o jakość i wygląd skóry. Środki do codziennej pielęgnacji stosuje regularnie 65 proc. pytanych. Równocześnie mniej niż połowa badanych regularnie ćwiczy oraz zwraca uwagę na zdrowe odżywianie.
Agata Zejfer, ekspertka marki Cetaphil wyjaśnia, że regularne przestrzeganie diety, troska o stan skóry i używanie dermokosmetyków w dużym stopniu przyczyniają się do poprawy stanu zdrowia:
Skóra to narząd, którego wygląd ściśle powiązany jest ze stanem organizmu. Zdrowa, różnorodna dieta, umiejętność pracy ze stresem czy optymalna ilość snu przyczyniają się do polepszenia kondycji skóry od wewnątrz. Równie istotne znaczenie ma pielęgnacja kosmetyczna, która bezpośrednio wpływa na regenerację naskórka.
Osoby mające poważniejsze problemy ze skórą, zauważają u siebie objawy zazwyczaj od co najmniej kilku lat. W przypadku atopowego zapalenia skóry 20 proc. badanych regularnie odwiedza lekarza w związku z tą chorobą, a 66 proc. jedynie od czasu do czasu. Natomiast liczniejsza grupa, mająca problem z szorstką skórą, praktycznie w ogóle nie chodzi do lekarza regularnie (5 proc.), a sporadycznie odwiedza go tylko 35 proc. badanych.
Do skórnych kłopotów najmłodszych osób (18-24 lata) zaliczają się trądzik i zatkane pory. Oba problemy relatywnie często można jeszcze napotkać w kolejnym przedziale wiekowym (25-34 lata), podczas gdy u dwóch najstarszych grup wiekowych (39-45 lat) w wypowiedziach pojawiają się częściej zmarszczki.
W badaniu dla marki Cetaphil wzięły udział osoby w wieku 18 – 49 lat. Grupa kobiet stanowiła 75 proc. badanych, a mężczyzn 25 proc.
Źródło: Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Galderma Polskaprzez agencję Kantar Millward Brown metodą CAWI, N=500 (kobiety i mężczyźni 75:25) w wieku 18-49 z średnich i dużych miast.