Problemy skórne zwiększają niechęć do własnego ciała
Problemy skórne zwiększają niechęć do własnego ciała

Stan i wygląd skóry mają znaczący wpływ na samopoczucie oraz chęć przyglądania się swojemu ciału. Z badania przeprowadzonego w maju 2018 roku przez Kantar Millward Brown dla marki Cetaphil wynika, że problemy ze skórą wpływają na codzienne funkcjonowanie.

Aż 94 proc. badanych doświadczyło jakiegoś problemu ze skórą, tylko 33 proc. osób jest usatysfakcjonowanych ze stanu własnej skóry, a 63 proc. kobiet nie lubi przeglądać się nago w lustrze. Badanie na temat troski Polaków o stan skóry wykazało, że do najczęstszych problemów należą krostki i zaskórniki (48 proc.), sucha skóra (43 proc.) oraz przetłuszczająca się (36 proc.). Stan skóry ma także wpływ na komfort psychiczny w pracy. W badaniu dla marki Cetaphil potwierdza to 46 proc. osób aktywnych zawodowo.

Stan skóry i zdrowie idą w parze

Troska o zdrowy tryb życia przejawia się najczęściej dbałością o jakość i wygląd skóry. Środki do codziennej pielęgnacji stosuje regularnie 65 proc. pytanych. Równocześnie mniej niż połowa badanych regularnie ćwiczy oraz zwraca uwagę na zdrowe odżywianie.

Agata Zejfer, ekspertka marki Cetaphil wyjaśnia, że regularne przestrzeganie diety, troska o stan skóry i używanie dermokosmetyków w dużym stopniu przyczyniają się do poprawy stanu zdrowia: 

Skóra to narząd, którego wygląd ściśle powiązany jest ze stanem organizmu. Zdrowa, różnorodna dieta, umiejętność pracy ze stresem czy optymalna ilość snu przyczyniają się do polepszenia kondycji skóry od wewnątrz. Równie istotne znaczenie ma pielęgnacja kosmetyczna, która bezpośrednio wpływa na regenerację naskórka.

Osoby mające poważniejsze problemy ze skórą, zauważają u siebie objawy zazwyczaj od co najmniej kilku lat. W przypadku atopowego zapalenia skóry 20 proc. badanych regularnie odwiedza lekarza w związku z tą chorobą, a 66 proc. jedynie od czasu do czasu. Natomiast liczniejsza grupa, mająca problem z szorstką skórą, praktycznie w ogóle nie chodzi do lekarza regularnie (5 proc.), a sporadycznie odwiedza go tylko 35 proc. badanych.

Wiek dojrzewania a wygląd skóry

Do skórnych kłopotów najmłodszych osób (18-24 lata) zaliczają się trądzik i zatkane pory. Oba problemy relatywnie często można jeszcze napotkać w kolejnym przedziale wiekowym (25-34 lata), podczas gdy u dwóch najstarszych grup wiekowych (39-45 lat) w wypowiedziach pojawiają się częściej zmarszczki.

W badaniu dla marki Cetaphil wzięły udział osoby w wieku 18 – 49 lat. Grupa kobiet stanowiła 75 proc. badanych, a mężczyzn 25 proc.

Źródło: Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Galderma Polskaprzez agencję Kantar Millward Brown metodą CAWI, N=500 (kobiety i mężczyźni 75:25) w wieku 18-49 z średnich i dużych miast. 

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager