Nielsen: zakupy wyhamowały, więcej czasu Polacy spedzają przed telewizorami
Nielsen: zakupy wyhamowały, więcej czasu Polacy spedzają przed telewizorami

Od 16 do 22 marca wartość koszyka zakupowego w Polsce spadła względem poprzedniego tygodnia o 38,6 proc. oraz o 7,5 proc. proc. (vs. analogiczny tydzień rok temu) - podaje Nielsen.

Polacy po pierwszym szoku związanym z wprowadzeniem obostrzeń związanych z domową kwarantanną, zostają w domach, korzystając ze zrobionych wcześniej zapasów.

W porównaniu do analogicznego tygodnia rok wcześniej, wartość sprzedaży produktów spożywczych spadła o 4,5 proc., produktów kosmetyczno-chemicznych o 11,6 proc., świeżej żywności o 3,7 proc.. O 21,6 proc. spadła wartość sprzedaży artykułów przemysłowych, najwięcej w zestawieniu.

- Jednocześnie w stosunku do analogicznego tygodnia sprzed roku nadal odnotowujemy wzrosty dla produktów kupowanych na zapas jak mąka czy ryż. O kilkadziesiąt procent wzrosła wartość sprzedaży dla mydła i papieru toaletowego, a o kilkaset dla żeli antybakteryjnych. O ok. 8-10 proc. wzrosła także sprzedaż alkoholu i papierosów oraz wybranych produktów świeżych takich jak jajka, owoce i mięso - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Rośnie konsumpcja książek i telewizji Według danych Nielsena, wzrosty oglądalności odnotowały, między innymi, kanały informacyjne +76 proc., programy informacyjne +22 proc. oraz kanały dziecięce +17 proc. Średni dobowy czas oglądania telewizji przekroczył 6 godz. w ostatnich tygodniach. Przed ekranem zasiadły wszystkie pokolenia, a intensywność działań reklamowych nie zmniejsza się.

Dane nt. wzrostu wartości sprzedaży podane na podstawie: Nielsen Panel Handlu Detalicznego (suma sieci kooperujących).

# Badania rynkowe
 reklama