Nielsen: zakupy wyhamowały, więcej czasu Polacy spedzają przed telewizorami
Nielsen: zakupy wyhamowały, więcej czasu Polacy spedzają przed telewizorami

Od 16 do 22 marca wartość koszyka zakupowego w Polsce spadła względem poprzedniego tygodnia o 38,6 proc. oraz o 7,5 proc. proc. (vs. analogiczny tydzień rok temu) - podaje Nielsen.

Polacy po pierwszym szoku związanym z wprowadzeniem obostrzeń związanych z domową kwarantanną, zostają w domach, korzystając ze zrobionych wcześniej zapasów.

W porównaniu do analogicznego tygodnia rok wcześniej, wartość sprzedaży produktów spożywczych spadła o 4,5 proc., produktów kosmetyczno-chemicznych o 11,6 proc., świeżej żywności o 3,7 proc.. O 21,6 proc. spadła wartość sprzedaży artykułów przemysłowych, najwięcej w zestawieniu.

- Jednocześnie w stosunku do analogicznego tygodnia sprzed roku nadal odnotowujemy wzrosty dla produktów kupowanych na zapas jak mąka czy ryż. O kilkadziesiąt procent wzrosła wartość sprzedaży dla mydła i papieru toaletowego, a o kilkaset dla żeli antybakteryjnych. O ok. 8-10 proc. wzrosła także sprzedaż alkoholu i papierosów oraz wybranych produktów świeżych takich jak jajka, owoce i mięso - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Rośnie konsumpcja książek i telewizji Według danych Nielsena, wzrosty oglądalności odnotowały, między innymi, kanały informacyjne +76 proc., programy informacyjne +22 proc. oraz kanały dziecięce +17 proc. Średni dobowy czas oglądania telewizji przekroczył 6 godz. w ostatnich tygodniach. Przed ekranem zasiadły wszystkie pokolenia, a intensywność działań reklamowych nie zmniejsza się.

Dane nt. wzrostu wartości sprzedaży podane na podstawie: Nielsen Panel Handlu Detalicznego (suma sieci kooperujących).

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager