Nielsen: wzrost sprzedaży farb do włosów w okresie wielkanocnym

Nielsen: wzrost sprzedaży farb do włosów w okresie wielkanocnym

Wartość sprzedaży koszyka wielkanocnego 2020 vs 2019, czyli t15. (6-12.04.2020) vs t16. (15-21.04.2019), spadła o 10%. Była jednak kategoria wyraźnie na plusie. Farby do włosów. Nic dziwnego. Panie odcięte od możliwości pójścia do fryzjera tej wiosny stawiają na domową koloryzację.

Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży we wskazanym okresie to: farby do włosów +17%, kiełbasy +14%, jajka +10%. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: figurki czekoladowe -35% majonez -14%, masło -10%. 

- Nielsen przeanalizował wartość sprzedaży koszyka wielkanocnego w tym roku vs rok ubiegły. Okresy przedświąteczne tradycyjnie cechują wzrosty sprzedaży. Również w tym roku tydzień przedświąteczny wyróżnił się pozytywną dynamiką na tle pozostałych tygodni, jednak w porównaniu do ubiegłorocznej Wielkanocy jego wartość spadła o -10%.(...) Wzrost wartości sprzedaży odnotowała kiełbasa i jajka, czyli tradycji stało się zadość w postaci wielkanocnego żurku. Do świąt szykowaliśmy się również pod względem pielęgnacyjnym. We wskazanym okresie, być może również ze względu na chęć zachowania dobrego samopoczucia, jakie daje odpowiednia fryzura, wzrosła sprzedaż farb do włosów - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

# Badania rynkowe
 reklama