Nielsen: odbicie w segmencie kosmetyków do makijażu

Nielsen: odbicie w segmencie kosmetyków do makijażu

Wartość sprzedaży koszyka w 20. tygodniu rok do roku wzrosła +8%, a w zestawieniu t20. vs t19. 2020 nieznacznie spadła -0,5%. Wartość sprzedaży online w t20. vs t19. 2020 spadła -11%. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: kosmetyki do makijażu oczu +45%, kosmetyki do makijażu twarzy +28%, piwo +18%.

- W połowie maja obserwujemy w zakupach Polaków kontynuację trendów stwierdzonych we wcześniejszych tygodniach. Z jednej strony stopniowo wracamy do pracy w biurach i częściej robimy zakupy, z drugiej wciąż pozostajemy w domach, gdyż część ograniczeń nadal obowiązuje. Wartość sprzedaży koszyka utrzymuje się na podobnym 8% poziomie, a do wzrostu najbardziej kontrybuują kosmetyki i piwo. Częstsze spotkania sprzyjają zakupom kosmetyków do makijażu oczu oraz twarzy, odpowiednio po +45% i 28%. Z kolei utrzymujący się wzrost wartości sprzedaży piwa +18% może wiązać się zarówno ze startem sezonu dla tej kategorii przy wciąż jeszcze zamkniętym w t20. kanałem HoReCa, jak i rozwijaniem się zjawiska wirtualnych degustacji i spotkań na aperitif - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Od redakcji: Wzrost kategorii kosmetyków do makijażu współgra również z intensywnymi akcjami promocyjnymi w kilku wiodących sieciach handlowych.

# Badania rynkowe
 reklama