Nielsen: odbicie w segmencie kosmetyków do makijażu
Nielsen: odbicie w segmencie kosmetyków do makijażu

Wartość sprzedaży koszyka w 20. tygodniu rok do roku wzrosła +8%, a w zestawieniu t20. vs t19. 2020 nieznacznie spadła -0,5%. Wartość sprzedaży online w t20. vs t19. 2020 spadła -11%. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: kosmetyki do makijażu oczu +45%, kosmetyki do makijażu twarzy +28%, piwo +18%.

- W połowie maja obserwujemy w zakupach Polaków kontynuację trendów stwierdzonych we wcześniejszych tygodniach. Z jednej strony stopniowo wracamy do pracy w biurach i częściej robimy zakupy, z drugiej wciąż pozostajemy w domach, gdyż część ograniczeń nadal obowiązuje. Wartość sprzedaży koszyka utrzymuje się na podobnym 8% poziomie, a do wzrostu najbardziej kontrybuują kosmetyki i piwo. Częstsze spotkania sprzyjają zakupom kosmetyków do makijażu oczu oraz twarzy, odpowiednio po +45% i 28%. Z kolei utrzymujący się wzrost wartości sprzedaży piwa +18% może wiązać się zarówno ze startem sezonu dla tej kategorii przy wciąż jeszcze zamkniętym w t20. kanałem HoReCa, jak i rozwijaniem się zjawiska wirtualnych degustacji i spotkań na aperitif - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Od redakcji: Wzrost kategorii kosmetyków do makijażu współgra również z intensywnymi akcjami promocyjnymi w kilku wiodących sieciach handlowych.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager