Nielsen: efekt szminki działa

Nielsen: efekt szminki działa

Wartość sprzedaży koszyka rok do roku oraz w zestawieniu t21. vs t20. 2020 nieznacznie spadła -0,3%. Wartość sprzedaży online w t21. vs t20. 2020 również odnotowała spadki -16%. Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: kosmetyki do makijażu twarzy +169%, kosmetyki do makijażu oczu +160%, szminki +95%.

Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: produkty ogrodowe i rośliny -39%, produkty czekoladowe -25%, woda -17%.

- Zdejmowanie obostrzeń i maseczek zdecydowanie sprzyja sprzedaży całej kategorii kosmetyków. W t21. kupowaliśmy już nie tylko kosmetyki do makijażu twarzy +169% i oczu +160%, ale również, po raz pierwszy od dawna, szminki +95%. Trzycyfrowy wzrost sprzedaży kosmetyków przy jednoczesnym spadku wartości sprzedaży koszyka potwierdza, że mamy do czynienia z efektem szminki. W t21. koszyk odnotował nieznaczny spadek -0,3%. Jednak należy uwzględnić fakt, że w ubiegłym roku w tym samym okresie wystąpiły dwie mocne motywacje zakupowe: niedziela handlowa i Dzień Matki. Wskazane okoliczności mogą wyjaśniać wysokie spadki w sprzedaży produktów ogrodowych i roślin -39% oraz produktów czekoladowych -25%. Jednocześnie w tym roku mamy wyjątkowo zimny maj, z tego też względu mieliśmy do czynienia ze spadkiem sprzedaży wody -17% - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

Dane sprzedażowe dotyczące wartości sprzedaży na podstawie Panelu Handlu Detalicznego Nielsen (suma sieci współpracujących).

# Badania rynkowe
 reklama