Mieszkanki dużych miast deklarują, że za naturalne kosmetyki gotowe są płacić więcej
Mieszkanki dużych miast deklarują, że za naturalne kosmetyki gotowe są płacić więcej

Aż 93 proc. Polek z największych miast deklaruje, że używa kosmetyków naturalnych, a co dziesiąta - wyłącznie takich - takie dane wynikają z badania SW Research.

Popularność kosmetyków naturalnych wpływa na to, że już siedem na dziesięć ankietowanych kobiet deklaruje, że w ostatnich latach gruntownie zmieniło swoje podejście i uważniej sprawdza skład wybieranych produktów. Są obecnie o wiele bardziej skłonne sięgać po kosmetyki naturalne niż w przeszłości. Zmiany widać również w nastawieniu konsumentek do cen produktów, przynajmniej na poziomie deklaratywności.

65 proc. badanych kobiet deklaruje, że jest skłonnych wydać więcej na produkty zawierające większą ilość naturalnych składników - statystycznie od 50 do 99 zł.

Co motywuje konsumentki?

Do stosowania kosmetyków naturalnych w głównej mierze motywuje chęć zadbania o zdrowie oraz coraz częstsze problemy z cerą, które są wynikiem szybkiego trybu życia, niekoniecznie zdrowego odżywiania i zanieczyszczeń powietrza. Istotną kwestią jest też troska o środowisko.

Badania pokazały, że Polki najchętniej kupują preparaty naturalne w popularnych drogeriach (56 proc.) oraz w sklepach online (również 56 proc.). Coraz częściej (28 proc. ankietowanych) wybierają też sklepy specjalizujące się w sprzedaży kosmetyków naturalnych.

Kobiety chętnie wybierają także targi kosmetyczne - ze względu na szeroką ofertę, możliwość przetestowania i konsultacji przed zdecydowaniem się na zakup.
 

W internecie sprawdzają informacje

Badanie pokazuje, że głównym źródłem wiedzy o naturalnej pielęgnacji jest internet. Przede wszystkim grupy skupiające osoby zainteresowane tym tematem (wskazuje na nie 51 proc. ankietowanych), blogi, a coraz częściej także vlogi kosmetyczne, którymi inspiruje się 40 proc. badanych. Z kolei 35 proc. respondentek polega na opiniach i poleceniach znajomych. Ponadto co piąta z ankietowanych kobiet korzysta z aplikacji ułatwiających weryfikację składu.


Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badawczy SW Research dla Zuzanny Mierzejewskiej Kreatywne Cuda, organizatorki targów kosmetyków naturalnych Ekocuda, w dniach 14–25.06.2019 r. metodą wywiadów online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 1014 ankiet z Polkami w wieku 25–35 lat mieszkającymi w dużych miastach (powyżej 250 tysięcy mieszkańców).
 
# Badania rynkowe
 reklama