Mężczyźni na zakupy zwykle wybierają się z jasno określonym planem, dokładnie wiedząc, czego potrzebują (66,5%). Rzadko wybierają się do centrum handlowego szukając inspiracji (31,7% z nich) czy promocji (44%). Zakupy robią w przemyślany sposób (14,9%) i raczej z obowiązku niż dla przyjemności (32,2%).
Podczas wizyty w centrum handlowym mężczyźni chcieliby również skorzystać ze strefy do pracy (wygodne miejsce do siedzenia, gniazdko elektryczne etc. - 20%). Często korzystają również z bezpłatnego internetu. Im młodsza grupa mężczyzn, tym oczekiwania dotyczące dostępu do technologii są większe.
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Atrium Poland Real Estate Management i agencji doradczej JLL, techniką CAWI, wśród osób będących regularnymi klientami centrów handlowych w Polsce. Zebrano ponad 2000 wywiadów w całej Polsce, przy czym nałożono kwoty na wiek, płeć i wielkość miejscowości zamieszkania, odpowiadające rozkładowi tych cech w populacji.