Listonic: które marki kosmetyczne Polacy mają na zakupowych listach

Listonic: które marki kosmetyczne Polacy mają na zakupowych listach

Jak mydło do Dove, jak pasta do zębów to Elmex, jak papier toaletowy to Queen, a jak szampon to Head&Shoulders. Tak wyglądają listy zakupowe Polaków, które sprawdził Listonic.

W Rankingu Popularności Marek FMCG wzięto pod uwagę 15 podstawowych produktów w koszyka zakupowego Polaka. Jakie marki szamponu, mydła, pasty do zębów i papieru toaletowego najczęściej wpisują na listę zakupów

Tak jak w ubiegłym roku okazało się, że Polacy są najbardziej przywiązani wcale nie do marki masła, piwa czy czekolady, a do marki…szamponu do włosów. A jaką markę najczęściej wpisują na listę? Tutaj zaskoczenia też nie było, bo lider jest wciąż ten sam - Head&Shoulders. Na drugim oraz trzecim miejscu znalazły się szampony Garnier oraz Elseve.

W kategorii past do zębów zdecydowanie najczęściej wskazywana jest pasta Elmex. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się natomiast Colgate oraz Sensodyne. Co nam to mówi? Marka pasty do zębów jest dla nas istotna, gdy szukamy rozwiązania na konkretny problem. Dwie z trzech najczęściej wskazywanych marek oferują produkty specjalistyczne - dla nadwrażliwych zębów.

Jak się okazało, zdecydowanie najczęściej wpisujemy na listę zakupów papier toaletowy, który jest dostępny tylko w Biedronce (Queen). Na drugim miejscu znalazła się marka Regina, a na trzecim - Velvet.

Grono wiernych fanów ma także marka Dove, która okazała się być najczęściej wskazywaną marką mydła. Za nią uplasowała się (ponownie) marka z Biedronki - Linda, a w następnej kolejności - Biały Jeleń.

Wyniki popularności powstały na podstawie polskich list zakupów z aplikacji Listonic, które zostały stworzone od sierpnia 2022 roku do lipca 2023 roku. Jak podają autorzy badania, w tym czasie na listach zakupów znalazło się łącznie ponad 27 milionów produktów.

# Badania rynkowe
 reklama