Lakiery do paznokci w górę
Lakiery do paznokci w górę

Jak podaje „Puls Biznesu” w tym roku Polki wydadzą około 380 mln zł na lakiery do paznokci. Rynek tych kosmetyków sukcesywnie rośnie. Statystyczna konsumentka wyda w tym roku około 19 zł na buteleczki z kolorowymi emaliami, zmywacze i odżywki do paznokci – o złotówkę więcej niż przed rokiem – wynika z analiz Euromonitor International.

To, co stymuluje ten segment, to nowości, innowacje i trendy kolorystyczne. Zbigniew Inglot mówi, że po opracowaniu lakieru „oddychającego”, zapewniającego przenikanie wody i powietrza do płytki paznokcia, jego firma pracuje nad kolejnymi innowacyjnymi produktami. Zdaniem Anny Mamcarz-Malińskiej, szefowej marketingu Eveline Cosmetics, popularnością cieszą się obecnie lakiery żelowe i hybrydowe, a ten ostatni rodzaj manikiuru panie coraz częściej wykonują nie tylko w salonach, ale też w domu. Hybrydy są droższe niż zwykłe lakiery, co wpływa na wzrost wartości kategorii, ale konsumentki skłonne są wydać więcej, jeśli zależy im na przedłużonej trwałości manikiuru.

Jednak na rynku wciąż dominują lakiery tradycyjne, a tu płaszczyzną konkurencji jest głównie kolorystyka – w coraz szerszym wachlarzu nawiązującym do sezonowych trendów  – oraz dodatkowe benefity, np. wzmocnienie paznokci czy wyeliminowanie szkodliwych składników i zastąpienie nowymi, bezpieczniejszymi. Lakiery nie tylko wyglądają, ale też pachną. Nowościami, które intrygują użytkowniczki, mogą też być lakiery w sprayu, ułatwiające aplikację i bardzo szybko schnące.

Lakier to produkt niedrogi, kupowany impulsowo, a pomalowane paznokcie poprawiają samopoczucie kobiety i dopełniają całości stylizacji. Chyba po nieco przebrzmiałej  już teorii „efektu szminki”, czas skorygować hasło na „efekt lakieru”;-)

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager