Według nowego raportu z badań rynkowych przeprowadzonych przez BCC Research, światowy rynek produktów kosmeceutycznych w 2012 roku został wyceniony na 35 mld $. BCC Research spodziewa się osiągnięcia przez ten rynek wartości 45.6 mld $ w 2017 roku, a także rocznej stopy wzrostu wynoszącej 5.4 %.
Kosmeceutyki stanowią połączenie kosmetyków i farmaceutyków. Można je również określić jako produkty toaletowe opracowane w oparciu o odpowiednie aktywne składniki, które z założenia mają przynieść korzyści podobne do leków. Kosmeceutyki reprezentują idealną niszę, w której zbiegają się pojęcia, takie jak demografia, próżność, badania i kreatywny marketing. Aktualnie nie ma oficjalnej definicji kosmeceutyków wg amerykańskiej Ustawy o Żywności, Lekach i Kosmetykach (U.S. Food, Drug and Cosmetic Act). Pragnienie doskonałej skóry i wiecznie młodego wyglądu spowodowało, iż kosmeceutyki są najszybciej rozwijającym się segmentem światowego rynku kosmetycznego. Najlepiej sprzedające się produkty kosmeceutyczne zapewniają rezultaty przeciwstarzeniowe, odmładzające i polepszające wygląd skóry, co przyciąga mnóstwo stałych klientów. Każdego roku, miliony starzejących się osób inwestuje miliardy dolarów w produkty tego typu.
źródło: Biotechnologia.pl