Kampania Playboya najczęściej skarżona w Radzie Etyki Reklamy

Kampania Playboya najczęściej skarżona w Radzie Etyki Reklamy

Na najbardziej skarżoną reklamę roku 2015 – promującą kosmetyki marki Playboy –  wpłynęło 261 skarg - podaje Rada Reklamy. W przypadku kosmetyków Playboya Komisja Etyki Reklamy przychyliła się do skarg i uznała, że reklama powinna zniknąć z mediów.- Skarżący zwracali uwagę na fakt, że przekaz promujący loterię, zachęca do wysyłania „seksownych selfie" przy czym w konkursie mogą brać udział osoby w wieku od 13 lat. Konsumenci podkreślali, że według wielu badań tzw. sexting jest jednym z najbardziej ryzykownych dla młodych ludzi zachowań – podaje Rada Reklamy.



Skargi na tę jedną kampanię przeważyły w ogólnym zestawieniu i spowodowały, że najczęściej oprotestowywanym sektorem była właśnie branża kosmetyczna. Ale często Polacy skarżyli się też na promocję produktów rozrywkowych (tu przodowała kampania promująca film „Polskie gówno") oraz na reklamy suplementów diety, z którymi walczy aktualnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a Ministerstwo Zdrowia rozważa poważne zaostrzenie przepisów dotyczących promocji paraleków i suplementów diety.

# Badania rynkowe
 reklama