Jak przekonać swojego mężczyznę, żeby dbał o dłonie? Wyniki badań
Jak przekonać swojego mężczyznę, żeby dbał o dłonie? Wyniki badań

Dla kobiet męskie dłonie są jednym z najważniejszych wyznaczników atrakcyjności. Potwierdziły to badania przeprowadzone przez IR Center na zlecenie marki Semilac. Większość panów podchodzi jednak do tematu ostrożnie i niechętnie sięga po produkty do manicure. Jak przekonać swojego mężczyznę, że zadbane dłonie i paznokcie są dla nas czasami ważniejsze od tego w jaki sposób się ubiera? 

Nawilżona skóra, paznokcie o ładnym kształcie, w dodatku pomalowane najmodniejszymi kolorami. To pewne, że kobiety zwracają uwagę na wygląd dłoni, a co się z tym wiąże: pielęgnują je. Jak wynika z badań, mężczyźni również są świadomi, że powinni o nie dbać jednak ich pielęgnacja ogranicza się często do  minimum. Czy i jak to zmienić?

Czy dbanie o dłonie jest… niemęskie?
Dłonie to część ciała ważna szczególnie dla kobiet – ponad 80% z nich deklaruje, że zawsze zwraca uwagę na wygląd swoich dłoni. Ponadto, co druga z badanych kobiet patrzy też na ręce również innych kobiet. Tymczasem dobrze i schludnie wyglądające dłonie  powinny być ważne tak samo dla kobiet, jak i mężczyzn. I choć jedynie 4,3% badanych mężczyzn wskazało, że panowie nie muszą w ogóle dbać o wygląd swoich dłoni, a aż 3 na 4 badanych mężczyzn uważa, że powinno się je pielęgnować  codziennie, to  jednak nadal w środowisku męskim panuje związane z tym tematem tabu. Ponad 70% mężczyzn nigdy nie korzysta z zabiegów w gabinecie kosmetycznym i niemal tyle samo z nich nie wykonuje pełnego manicure. Polacy są skłonni nałożyć krem nawilżający, ale już pozostałe zabiegi są  w ich przekonaniu zarezerwowane dla kobiet. Jak zwalczyć te stereotypy?

Siła rekomendacji
Badania udowodniły, że niezastąpiona jest kobieca rekomendacja. To właśnie panie są w stanie zmienić nawyki swoich partnerów, braci, ojców czy przyjaciół. Blisko 40% panów deklaruje, że do dbania o dłonie mogłaby ich skłonić żona lub partnerka. Kobiety, chociaż wymagają od swoich mężczyzn pielęgnacji dłoni, nie wykorzystują w tym względzie siły swojej perswazji. 38,2% kobiet deklaruje, że "od czasu do czasu" zachęca mężczyzn w swoim otoczeniu do dbania o dłonie i paznokcie, a tylko co trzecia robi to bardzo często. Jednocześnie 1/3 mężczyzn wskazuje, że zachęcano ich do tego sporadycznie, a tylko co piąty jest namawiany do tego regularnie.

Wielu mężczyzn, głównie z powodu stereotypów, nawet nie myśli o tym, żeby zadbać o swoje dłonie. W zmianie tej postawy ważną rolę pełnią panie. Kobieta może powiedzieć partnerowi, jak ważne jest to dla niej i zachęcić go do wizyty w salonie kosmetycznym

– tłumaczy psycholog Magdalena Chorzewska.

Jak podkreśla Magdalena Chorzewska, siła kobiecej perswazji w kontekście wyborów mężczyzny bywa nieoceniona. To kobiety często uczą swoich partnerów jak mają się ubierać, w czym dobrze wyglądają, ale także jak mają o siebie zadbać. Jeśli ważne są dla nas zadbane dłonie to warto powiedzieć o tym swojemu partnerowi. Może być to pierwszy i ważny krok do zmiany postawy męskiej części społeczeństwa i przekonania ich, że dłonie są wizytówką każdego mężczyzny.

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager