Jak odbieramy marki? Badanie Havas 2016 - Nivea najwyżej w rankingu oferowanych korzyści.
Jak odbieramy marki? Badanie Havas 2016 - Nivea najwyżej w rankingu oferowanych korzyści.

Nivea najwyżej ocenianią marką w Meaningful Brands 2016 zrealizowanego przez Havas Media Group. Wysoka pozycja Rossmanna.

Havas Media Group podzielił marki biorące udział w badaniu na dziewięć kategorii produktowych (żywność, handel, farmacja, napoje, dobra konsumenckie, technologia, media, motoryzacja oraz finanse i ubezpieczenia), a następnie zbadał je pod względem oferowanych przez nie korzyści. Kategorią, która była najlepiej postrzegana przez respondentów, była żywność, a następnie handel. Przedostatnią kategorią w zestawieniu były media. Najgorzej wypadła kategoria finanse i ubezpieczenia - no to jakoś niespecjalnie dziwi...;-)

Markami, które zdaniem respondentów oferują najwięcej korzyści, są w Polsce: Nivea, Google, Rossmann, Biedronka, YouTube, Tymbark, Allegro, Samsung, Mercedes-Benz, Cisowianka. Twórcy badania zwracają uwagę, że wśród nich mało jest marek technologicznych.

- Może to świadczyć o tym, że wciąż jesteśmy krajem rozwijającym się, którego obywatele mają niezaspokojone potrzeby niższe niż samorealizacja. Marki technologiczne będą bardziej meaningful w krajach rozwiniętych, gdzie konsument nie poświęca tyle czasu na myślenie o wyborze produktów pierwszej potrzeby, ponieważ np. więcej czasu spędza poza domem, a technologia służy mu jako ułatwienie życia

– tłumaczy Alicja Cybulska, strategy director Havas Media Group.

Z badania wynika też, że wzrastają oczekiwania konsumentów wobec marek: 75 proc. respondentów twierdzi, że marki powinny odgrywać rolę w procesie poprawy jakości naszego życia (w 2014 roku zdanie to podzielało 69 proc. badanych). A im młodsi respondenci, tym oczekiwania są większe. Aż 77 proc. tzw. milenialsów chce od marek więcej ciekawych, użytecznych i wartościowych treści, a także usług poza standardową ofertą. Tylko 40 proc. respondentów uważa natomiast, że marki dążą do tego, by poprawić jakość naszego życia.

Badanie Meaningful Brands wykonano w Polsce na próbie ponad 20 tys. osób i 71 markach. Przedpremierowo wyniki zaprezentowano 18 stycznia podczas konferencji Havas Media Group "Organic Marketing".

# Badania rynkowe
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager