GfK: Polscy konsumenci stają się coraz bardziej wymagający

GfK: Polscy konsumenci stają się coraz bardziej wymagający

Wymagania zakupowe konsumentów ulegają ciągłym zmianom. Obecnie Polacy chcą być traktowani indywidualnie i coraz częściej zwracają uwagę na dobry stosunek jakości do ceny. A jeśli produkt lub usługa nie spełniają ich oczekiwań, następnym razem wybierają ofertę innej marki.

Tak kształtują się najważniejsze trendy konsumenckie w 2023 roku według raportu TrendKey opracowanego przez GfK – an NIQ Company.

Od kilku lat polscy konsumenci stają się coraz bardziej wymagający i coraz mocniej doceniają spersonalizowane, indywidualne podejście ze strony sprzedawców. Według danych z raportu TrendKey, opracowanego na podstawie globalnego badania Consumer Life, od 2020 roku siła tego trendu wzrosła z poziomu 13 do 22 proc. – Robienie zakupów stało się swego rodzaju przyjemnością. Obecnie już ponad połowa konsumentów lubi kupować produkty, które mogą być dopasowane do ich potrzeb. Przejawia się to zarówno w produktach luksusowych, jak i artykułach codziennego użytku. Konsumenci szczególnie doceniają takie udogodnienia jak możliwość dostosowania wyglądu produktu do ich upodobań, kooperacje love brandów, wprowadzanie rozwiązań smart czy sprzęty domowe o jakości tych profesjonalnych – mówi Dominika Grusznic-Drobińska, director marketing & consumer intelligence w GfK – an NIQ Company.

Rośnie znaczenie jakości

Dane z raportu TrendKey jednoznacznie wskazują na rosnące znaczenie jakości. Już blisko połowa Polaków woli posiadać mniej produktów, ale wyższej klasy. Ponadto 52 proc. konsumentów (vs. 44 proc. w 2021 r.) deklaruje, że najważniejszy w marce jest dla nich dobry stosunek jakości do ceny. Nie oznacza to jednak, że Polacy wybierają wyłącznie znane marki. – Oczywiście konsumenci mają swoje ulubione, zaufane marki i to ich produkty czy usługi wybierają najchętniej. Jeśli jednak się zawiodą, to nie zawahają się poszukać innej oferty – podkreśla Dominika Grusznic-Drobińska.

Jak kupują Polacy?

Rosnące wymagania konsumentów oraz trendy zakupowe ściśle wiążą się bieżącą sytuacją ekonomiczną. – Obecnie Polacy uważnie oglądają każdą złotówkę. Już prawie 3 na 4 badanych deklaruje, że ostrożniej podejmuje decyzje zakupowe dotyczące artykułów codziennego użytku np. żywności czy ubrań. Z kolei ponad połowa przyznaje, że odłożyła w czasie zakup produktu, aby poczekać na korzystniejszą cenę – wymienia Dominika Grusznic-Drobińska.

Według raportu TrendKey wśród innych częstych zachowań konsumenckich jest korzystanie z kuponów rabatowych, robienie zakupów w dyskontach oraz zaopatrywanie się od razu w większą ilość produktów, aby uzyskać zniżkę.

# Badania rynkowe
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi