Cała nadzieja w żelu antybakteryjnym - sprzedaż zwyżkuje o 2000 procent
Cała nadzieja w żelu antybakteryjnym - sprzedaż zwyżkuje o 2000 procent

Już w pierwszym tygodniu marca Polacy ruszyli na większe zakupy w obawie przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa. W tym czasie łączna sprzedaż produktów spożywczych, chemii gospodarczej i kosmetyków była o 13 proc. wyższa niż rok wcześniej - podał Nielsen. Olbrzymim zainteresowaniem cieszył się żel antybakteryjny - niestety nie wszędzie dostępny.

W tygodniu od 2 do 8 marca 2020 roku w porównaniu do tego samego tygodnia rok wcześniej sprzedaż produktów antybakteryjnych wzrosła aż o blisko 2 tys. proc. Do góry poszła też sprzedaż środków czystości: mydła (+ 153 proc.) i papieru toaletowego (+ 56 proc.). Podobnie jak w tygodniu poprzednim Polacy kupowali też o wiele więcej suchych produktów spożywczych. Sprzedaż ryżu wzrosła o 127 proc., mąki - o 112 proc., makaronu - o 92 proc.

Spory wzrost zapewne nastąpił w kolejnym tygodniu, bo w zeszłym tygodniu (szczególnie 11, 12 i 13 marca) Polacy robili zakupy na nieprawdopodobnie wielką skalę - szykując się na uderzenie wirusa w nasz kraj. Danych za ten okres jeszcze nie ma.

# Badania rynkowe
 reklama