650 mln zł - na tyle szacowany jest rynek luksusowych kosmetyków i perfum w Polsce
650 mln zł - na tyle szacowany jest rynek luksusowych kosmetyków i perfum w Polsce

Według szacunków KPMG wartość rynku luksusuowych kosmetyków i perfum w Polsce wyniesie w 2018 roku 650 mln zł.

To wzrost o 5% w porówaniu do ubiegłego roku. Podobnie jak rynek biżuterii i zegarków to dość niewielki segment w całym torcie produktów luksusuowych, ale charakteryzuje się coraz większą dynamiką wzrostu.

Największy udział w tej kategorii mają perfumy, które stanowią aż 60% ogólnej wartości całego segmentu kosmetycznego w wydaniu de luxe. Co ciekawe jednak - rośnie znacząco zainteresowanie konsumentek luksusowymi kosmetykami do makijażu. Ta podkategoria rozwija się najszybciej. Od 2017 roku wzrosła o 7,6%, ale szacunki do 2023 roku mówią aż o 50% prognozowanym wzroście!

Wartość całego rynku luksusowych kosmetyków i perfum na rok 2023 szacowana jest na 877 mln zł.

Popyt na luksusowe kosmetyki u nas rośnie, ale wciąż na tle zachodnich gospodarek wypada baldo;-) Przykładowo: kosmetyczny rynek francuski w segmencie luksusowym jest większy od polskiego aż 17 razy!

A jak luksusowe kosmetyki mają się do całego rynku?

Według branżowych analityków wartość całego rynku kosmetycznego szacowna jest w 2018 r. na 18,3 mld zł. Największym segmentem jest kosmetyka biała (22% całego rynku). Na kosmetyki pielęgnacyjne Polacy wydali w tym roku ok. 4 mld zł. Najszybciej rośnie sprzedaż kosmetyków kolorowych (w latach 2012 - 2018 wzrost ten wyniósł aż 50%). Kosmetyki do pielęgnacji włosów to 18% rynku kosmetyków w Polsce. Natomiast mężczyźni na kosmetyki i akcesoria do golenia wydają rocznie ok. 840 mln zł. 

Kosmetyki luksusowe stanowią ledwie 3,6% całego rynku kosmetycznego.

Komentarz do raportu KPMG Joanny  Łodygowskiej, Szefa Działu Komunikacji Dr Irena Eris:

Polski rynek luksusowych kosmetyków i perfum jest wciąż kilkakrotnie mniejszy w porównaniu z rynkami Europy Zachodniej, jednak od wielu lat stabilnie rośnie. Jeżeli spojrzymy na prognozy sprzed kilku lat, to ten wzrost jest wyższy niż zapowiadano. Zwiększająca się liczba zamożnych Polaków będzie napędzać popyt na dobra tej i pozostałych kategorii.

Dla konsumentów dóbr luksusowych ważna jest przede wszystkim jakość oraz poziom obsługi.

Rok po otwarciu pierwszego Concept Store marki Dr Irena Eris w części poświęconej markom premium w warszawskiej Galerii Mokotów możemy powiedzieć, że spełnia on swoje funkcje. Klienci doceniają ekspozycję kosmetyków, ich innowacyjność, którą możemy przekazać dzięki fachowemu, rzetelnemu doradztwu, wyjątkową elegancję miejsca, w którym mają możliwość poznania wszystkich obszarów działalności marki Dr Irena Eris.

Mamy dużą grupę lojalnych klientów, którzy regularnie do nas wracają, a dzisiaj lojalność nie jest wyłącznie cnotą, ale stała się wymierną wartością biznesową. (...)

# Badania rynkowe
 reklama