Trendy w medycynie estetycznej na rok 2023

Trendy w medycynie estetycznej na rok 2023

Wartość światowego rynku medycyny estetycznej ma przekroczyć w 2032 roku 61 mld dolarów jak wynika z najnowszego raportu Global Market Insights Inc. Szacuje się, że w latach 2023-2032 będzie on wzrastał średnio o 18,5% rocznie, a napędzany będzie m.in. przez rozwój nieinwazyjnych zabiegów.

Czynnikami dynamizującymi ten rynek są również większa otwartość pacjentów na nowe zabiegi, a także społeczeństwo starzejące się i jednocześnie dłużej aktywne zawodowo oraz społecznie[1]. Jakie trendy będą najgorętsze w 2023 roku w medycynie estetycznej?

Rozpędzony od kilku lat rynek medycyny estetycznej nie zwalnia tempa. Zarezerwowane niegdyś dla gwiazd show-biznesu zabiegi, są już dostępne dla wszystkich. Poprawianie, a raczej obecnie wspieranie urody przestało być tajemnicą. Z usług gabinetów medycyny estetycznej korzystają zarówno panie i panowie, starsi i młodsi, a szeroka oferta zabiegów sprawia, że każdy znajduje coś dla siebie. Mimo, iż najpopularniejsze wciąż są zabiegi, które mają spowolnić procesy starzenia[2], to prężnie rozwijają się także te z zakresu ogólnej poprawy kondycji skóry[3]. Rośnie również znaczenie pielęgnacji domowej stosowanej samodzielnie lub właśnie jako uzupełnienie profesjonalnej kuracji.

O zmianach na rynku medycyny estetycznej i gorących trendach na 2023 rok mówi Zofia Owczarek, kosmetolog, towaroznawca i ekspert marki Venome, tworzącej preparaty z zakresu medycyny estetycznej.

Smart-aging zamiast anti-aging

Nieinwazyjne zabiegi z zakresu medycyny estetycznej z roku na rok zyskują na popularności. Światowy segment tego typu usług wygenerował w ubiegłym roku 10,5 mld dolarów przychodów. Są one preferowane ze względu na mniejsze ryzyko powikłań niż zabiegi chirurgiczne, a także szybszą rekonwalescencję. Niezwykle istotne jest także to, że minimalizują a nie całkowicie eliminują efekty starzenia się, zapewniając smart-aging, a to główny trend w medycynie estetycznej w 2023 roku. Przerysowany i nienaturalny efekt operacji plastycznych czy kuracji odmładzających jest już passe. Obecnie pacjenci są świadomi tego, jak ważna jest poprawa kondycji skóry, jej jakości i zdolności regeneracyjnych, dlatego stawiają m.in. na zabiegi biostymulacyjne czy te z wykorzystaniem innowacyjnych antyoksydacyjnych składników. Jedną z takich substancji jest przykładowo wyciąg z szafranu, który sprawdzi się zarówno w przypadku cery dojrzałej, jak i tej z pierwszymi oznakami starzenia. Kosmetyki i kuracje wykorzystujące szafran przyczyniają się do spłycenia zmarszczek, ujędrnienia oraz rewitalizacji skóry. Doskonale wpisują się zatem w nurt smart-aging.

Poza rosnącą popularnością nieinwazyjnych zabiegów medycyny estetycznej, w trendzie smart-agingu istotną rolę odgrywa także społeczeństwo starzejące się. Pokolenie baby boomers, czyli współczesne babcie, ale też dziadkowie – są dłużej niż jeszcze kilka lat temu, aktywni zawodowo, społecznie i towarzysko. Co za tym idzie – chcą czuć się i wyglądać dobrze. Korzystają zatem z zabiegów, dzięki którym starzeją się pięknie i z klasą. Jednym z nich jest m.in. mezoterapia z wykorzystaniem fragmentarycznego kwasu hialuronowego. Składnik ten w szybki i naturalny sposób przywraca jędrność skóry i spłyca zmarszczki, stymulując skórę do regeneracji tkankowej. Fragmentaryczny kwas hialuronowy jest idealnym rozwiązaniem dla osób, które oczekują natychmiastowego efektu napięcia skóry oraz spowolnienia procesu starzenia.

Perfekcyjna skóra

Ze względu na znaczący wzrost chorób dermatologicznych, przybywa osób, które korzystają z medycyny estetycznej, aby pozbyć się niechcianych blizn czy przebarwień pozostałych po walce np. z trądzikiem. Wzrastająca świadomość skuteczności i innowacyjności zabiegów medycyny estetycznej sprawia, że korzystają z nich coraz młodsze osoby. Coraz częściej zatem w gabinetach pojawiają się nastolatki i dwudziestolatki, które niejednokrotnie borykają się z trądzikiem. Między 12. a 24. rokiem życia zmaga się z nim ponad 80% osób[4]. Tzw. pokolenie Z, jak podaje GUS, stanowi obecnie już 1\5 Polaków, korzystających z usług medycyny estetycznej[5]. To ważna grupa odbiorców w perspektywie najbliższych kilku lat, do której docieranie jest bardzo istotne z punktu widzenia właścicieli gabinetów medycyny estetycznej.

W przypadku „zetek” należy skupić się jednak nie tylko na kuracjach jak peelingi chemiczne, które dają świetne rezultaty w przypadku cery trądzikowej. Współcześni nastolatkowie i dwudziestoparolatkowie to osoby bardzo świadome pod kątem pielęgnacji. Z myślą o nich, ale też o szerszym gronie pacjentów, warto rozbudowywać ofertę o terapie poprawiające ogólną kondycję skóry, także o działaniu przeciwstarzeniowym. Pod kątem zabiegów pomagających zatrzymać młody wygląd, w gabinetach nie może zabraknąć tych z zastosowaniem kompleksów peptydowych czy retinolu, który często występuje w połączeniu z m.in. antyoksydacyjną witaminą C. W 2023 roku godne uwagi będą też kuracje z wykorzystaniem kwasu bursztynowego. Sprawdzą się u osób, które zmagają się z przebarwieniami lub utratą wody z naskórka, ale są też doskonałym elementem profilaktyki anti-aging. Preparaty z kwasem bursztynowym cechuje wysoka skuteczność w zakresie stymulacji tkankowej i redukcji hiperpigmentacji. Rozjaśniają plamy barwnikowe, ujednolicają koloryt cery i sukcesywnie ją rozświetlają.

Skoncentrowana domowa pielęgnacja

Nieodpowiednie dbanie o skórę może zniweczyć starania nawet najlepszego zabiegowca, dlatego w 2023 r. jednym z trendów w medycynie estetycznej jest uzupełnianie profesjonalnych kuracji odpowiednią rutyną pielęgnacyjną. Istotną rolę w tym zakresie odgrywają kosmeceutyki, czyli preparaty kosmetyczne o właściwościach leczniczych. Tego typu produkty wspierają proces regeneracji i rekonwalescencji naskórka, tym samym przedłużają efekty kuracji. W zależności od rodzaju terapii, będą to indywidualnie dobrane preparaty – po zabiegach anti-aging z antyoksydantami jak chociażby witamina C, a w przypadku walki z trądzikiem, przebarwieniami czy bliznami produkty o lekkim działaniu złuszczającym. Wprowadzenie specjalistycznych produktów do codziennej rutyny pielęgnacyjnej może przynieść spektakularne i długotrwałe rezultaty.

Holistyczne podejście do poprawy kondycji skóry nie kończy się wraz z jej zregenerowaniem po zabiegu. Zwieńczeniem kuracji jest odpowiednia pielęgnacja domowa – w 2023 r. warto zaopatrzyć się w skoncentrowane preparaty, o bogatych składach. Wśród nich należy szukać tych z dobrze znanym kwasem hialuronowym, drożdżami, witaminą C, skwalanem czy wspomnianym już kwasem bursztynowym, który ma wszechstronne działanie. Poza tym, konieczne jest stosowanie ochrony przeciwsłonecznej. Dobry krem z filtrem spowalnia procesy starzenia i zapobiega powstawaniu przebarwień. Ogromnie cieszy mnie promowanie i podtrzymywanie tego trendu bo to absolutna podstawa pielęgnacji każdej świadomej osoby.

Nieocenionym wsparciem zarówno zabiegów medycyny estetycznej, jak i domowej pielęgnacji jest kompleksowe dbanie o organizm. Zatem w trosce o piękny wygląd trzeba zawsze pamiętać o odpowiedniej diecie, nawodnieniu czy aktywności fizycznej, bez względu na panujące trendy.

 

[1] Global Market Insights Inc. Aesthetic Medicine Market Report, 2021-2027
[2] https://dermatic.pl/aestheticbusiness/2021/10/11/medycyna-estetyczna-a-pewnosc-siebie-najnowszy-raport-opinii-polakow/

[3] https://www.rynekestetyczny.pl/chirurgia-plastyczna-w-postpandemicznej-rzeczywistosci/
[4] https://zdrowie.pap.pl/byc-zdrowym/tradzik-choroba-nie-tylko-dojrzewajacej-mlodziezy
[5] https://socialpress.pl/2021/06/generacja-z-na-facebooku-i-instagramie-jakie-oczekiwania-wobec-marek-maja-zetki
# Raporty tematyczne
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi