Na podstawie kilkudziesięciu milionów zbadanych wzmianek, dotyczących wybranych tematów, powstał obszerny raport, w tym także jego część poświęcona kosmetykom.
W kategorii kosmetycznej prym w dyskusjach internetowych wiodą kobiety, komunikujące się głównie w formie obrazkowej - za pomocą umieszczanych na Instagramie zdjęć. Zdrowie i uroda to także jeden z tematów najbardziej pozytywnie opisywanych przez internautów i internautki - w całym rankingu ustąpił tylko branży AGD. Kluczowe znaczenie w dyskusjach o kosmetykach mają: Instagram, Facebook i Twitter. Wydaje się jednak, że mocno rosnąć będzie w tej branży Tik Tok.
Najbardziej angażujące okazują się marki lakierów do paznokci. Gdyby nie Pampers, którym powszechnie nazywamy całą kategorię pieluch, zajęłyby one całe podium.
Liczba hashtagów #IndigoNails #Semilac i #Neonail to już...1,4 mln dla każdej z tych marek! User generated content pojawia się w tej kategorii w jeszcze jeden, humorystyczny sposób. Memiczne hasło „Chcesz coś z Avonu?” w sieci żyje swoim życiem. Użyte zostało ponad 6,5 tysiąca razy, co stanowi ponad jedną czwartą wzmianek na temat amerykańskiego producenta kosmetyków. To przykład przestrzeni, którą warto zagospodarować.