Projekt autentyczność - Bielenda od kilku lat stawia na bliską współpracę z konsumentkami

Projekt autentyczność - Bielenda od kilku lat stawia na bliską współpracę z konsumentkami

Konkurs #ambasadorkaBielenda jest największą tego typu akcją marketingową realizowaną wśród polskich marek kosmetycznych. Pierwsza edycja tego projektu została przeprowadzona w 2016 roku, a najnowsza – mająca wyłonić ambasadorkę marki na rok 2021 – właśnie się rozpoczęła.

„Pierwszy i oryginalny” – tak opisuje go Bielenda i podkreśla, że listopadowy finał to dopiero początek wielkiej przygody dla jego zwyciężczyni. Wspólnie z firmą postanowiliśmy podsumować poprzednie realizacje oraz przybliżyć szczegóły pomysłu, który Bielenda rozwija od niemal pięciu lat.

Jak wskazują opracowania przygotowywane przez markę, każda edycja konkursu #ambasadorkaBielenda cieszy się ogromnym zainteresowaniem młodych kobiet, generując m.in. znaczące zasięgi w mediach społecznościowych. Wszystkie zwyciężczynie podkreślają z kolei ogromne znaczenie, jakie miał dla nich zdobyty tytuł oraz zwracają uwagę na korzyści, jakie stały się efektem współpracy z marką Bielenda.

Roczna, ambasadorska umowa zapewnia bowiem nie tylko rozpoznawalność oraz pomaga rozwinąć popularność w mediach społecznościowych, ale staje się przy tym okazją do podjęcia nowych wyzwań – zarówno osobistych jak i biznesowych oraz do realizacji wielu ciekawych projektów – aranżowanych zarówno przez firmę, jak i przez nie same.


Online i offline

- Od samego początku, założeniem akcji było wygenerowanie znaczącego impactu. Chcieliśmy dotrzeć z komunikacją do młodych konsumentów w sposób, który będzie mocno zauważony. Postawiliśmy na możliwość wykazania się przez nich kreatywnością, wykorzystując łatwość z jaką funkcjonują w social mediach, wprowadzając przy tym element rywalizacji. Wiedzieliśmy, że konkurs musi mieć odpowiednią oprawę, atrakcyjne nagrody oraz być realizowany, w głównej mierze, właśnie w digitalu. Wsparcie mediowe zapewnił nam natomiast jeden z najpopularniejszych magazynów skierowanych do młodych kobiet. Publikacja finałowej sesji zdjęciowej, a w kolejnych edycjach konkursu również fotografii zwyciężczyni na okładce, stanowią jeden z elementów nagrody głównej. Jej najważniejszą częścią jest kontrakt promocyjny z naszą marką – z atrakcyjnym wynagrodzeniem oraz cennymi nagrodami rzeczowymi – nowoczesnym smartfonem i szerokim dostępem do naszych kosmetycznych premier – podkreśla Katarzyna Butrymowicz-Knap, dyrektor marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne.

Współpraca z młodą ambasadorką trwa przez rok od podpisania kontraktu. W tym czasie jest ona bohaterką kampanii promujących kosmetyki Bielenda dla młodych konsumentów, realizowanych we wszystkich mediach – w prasie, w telewizji i w internecie.

Ciekawe doświadczenie (dla obu stron)

- Rola #ambasadorkiBielenda nie jest jedynie tytułem „na papierze” – to szereg obowiązków i ciekawych wyzwań – ale dających dużą satysfakcję oraz pozwalających zebrać cenne doświadczenia, z myślą o wykorzystaniu ich w okresie po zakończeniu współpracy – podkreśla Katarzyna Butrymowicz-Knap. Młoda ambasadorka bierze udział w profesjonalnych produkcjach fotograficznych i filmowych. Dołącza również do zespołu odpowiedzialnego za rozwój mediów społecznościowych marki. Przygotowywane przez nią materiały są publikowane na jednych z najmocniejszych profili, jakie prowadzą polskie firmy kosmetyczne. Społeczność zgromadzona na Instagramie marki Bielenda liczy 145 tysięcy, a na Facebooku – ponad 138 tysięcy. To szerokie audytorium, z którym może komunikować się #ambasadorkaBielenda. Roczna współpraca jest równocześnie okazją do zaistnienia w innych mediach – to możliwość udziału w sesjach dla popularnych magazynów i projektach specjalnych pod ich patronatem czy uczestniczenia w eventach z udziałem gwiazd. Do tego dochodzą inne, atrakcyjne benefity – np. w ramach jednej z akcji promocyjnych, Bielenda zorganizowała konkurs z nagrodą w postaci wyjazdu do Portugalii wspólnie z #ambasadorkąBielenda.

- Zwycięstwo w konkursie to dla każdej z ambasadorek ogromna szansa. I widzimy, że każda wykorzystuje ten tytuł oraz współpracę z nami w najlepszy sposób. Z każdą mamy doskonałą relację i z każdą kontynuujemy działania w różnym zakresie. Są obecne cały czas w naszych mediach społecznościowych. Kibicują uczestniczkom, a potem laureatkom nowych edycji konkursu. Wiemy, że zawiązują się między nimi przyjacielskie relacje. Pozostają aktywne w social mediach i nierzadko decydują się na profesjonalizację oraz rozwój zawodowy w tym obszarze. Realizują marzenia o własnej firmie, a swoje zainteresowania przekuwają w świetnie prosperujący biznes. My możemy im w tym tylko kibicować i wspierać – podsumowuje Katarzyna Butrymowicz-Knap.
 

 

# Raporty tematyczne
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi