Polemika: skład, skuteczność, przyjemność stosowania i świadomy minimalizm - to zyskuje na znaczeniu

Polemika: skład, skuteczność, przyjemność stosowania i świadomy minimalizm - to zyskuje na znaczeniu

Co dziś wyróżnia poszczególne marki kosmetyczne? Z jakimi trendami dany brand współgra? Co jest jego niepodważalnym atutem? Co zmieniła pandemia w kwestii dbania o siebie?

Agnieszka Leśniak, właścicielka Polemika:

To, na co bezapelacyjnie zwracają dziś uwagę współcześni konsumenci, przynajmniej z naszej perspektywy, to składy kosmetyków. Świadomość odbiorców ogromnie wzrosła i nawet jeśli sami nie znają się na składach, szukają w sieci analizy składników interesujących ich produktów.

Ostatni czas charakteryzuje się niesamowitą dostępnością źródeł (niekoniecznie wiarygodnych), w których można znaleźć mniej lub bardziej szczegółową charakterystykę artykułów pielęgnacyjnych. To świadczy zresztą o rosnącej świadomości społeczeństwa w tym temacie. Mnogość blogerów, youtuberów, instagramerów, kosmetologów, profesjonalistów oraz samozwańczych specjalistów zajmujących się analizą składów oraz publikowane przez nich treści są zwierciadłem tego, czego klienci dziś poszukują.

Po spełnieniu pierwszego kryterium, jakim jest nienaganny skład, klienci oczekują skuteczności. Kosmetyk musi po prostu dobrze spełniać swoje funkcje, a producent powinien wywiązywać się ze składanych obietnic.

W natłoku bodźców, konsumenci oczekują prostego, rzetelnego przekazu oraz braku marketingowego bełkotu. Enigmatyczne, górnolotnie brzmiące opisy coraz rzadziej przekonują odbiorców. Każda deklaracja producenta kosmetyku jest przez nich weryfikowana.

Nawet jeśli jesteśmy minimalistami, w kwestii używanych kosmetyków często poszukujemy hedonistycznych doznań. Przyjemność używania to kolejny czynnik silnie motywujący do zakupów.

Konsumenci zwracają niebywałą uwagę na zapach. To oczywiste - oprócz powszechnie znanych funkcji, zapachy podświadomie wpływają na nasze emocje i zachowania. Potrafią przywołać wspomnienia lub przenieść nas do innej rzeczywistości, a to wyjątkowo cenne.

Kolor kosmetyku, jego konsystencja i sposób aplikacji również przyczyniają się do sprawienia sobie przyjemności. Jeśli te bodźce trafią w gusta klienta, łatwo skraść jego serce.

Pandemia odcisnęła piętno na wszystkich i w każdej sferze. Po ponad roku pandemicznej rzeczywistości i wielu rozmowach z naszymi odbiorcami zauważamy jak silny staje się trend skinmalizmu, czyli minimalizmu pielęgnacyjnego.  Zmęczeni wieloetapową pielęgnacją, tęsknimy za prostotą. Kosmetyczki wypchane po brzegi, zamieniamy na kilka ulubionych produktów. Najlepiej na te, które są wielofunkcyjne i radzą sobie w wielu sytuacjach. Wiele miesięcy zamknięcia w domu powoduje ogromne pragnienie powrotu do natury.

Spełnić to pragnienie, choć częściowo, pozwalają nasze kosmetyki, których wspólnym mianownikiem jest zielona herbata matcha. Jest ona składnikiem wszystkich naszych produktów i cieszymy się, że udało nam się zrealizować jedno z naszych założeń – w świadomości naszych odbiorców funkcjonować jako marka kojarzona właśnie z matchą.

Jej cudowne właściwości są powszechnie znane, a popularność matchy wyraźnie ostatnio wzrosła, co jest dla nas bardzo dobrą wiadomością. Nieskromnie odważymy się stwierdzić, że mamy w tym swój mały udział;) Są i tacy, którzy najpierw wypróbowali nasze kosmetyki i stąd dowiedzieli się o matchy, a zadowoleni z efektów, zaczęli matchę również pić.

Jest jeszcze jeden wyróżnik naszej marki – nasze bestsellerowe Hydrofilne masło oczyszczające. To dzięki temu produktowi konsumenci poznali taką formułę do demakijażu i mycia twarzy. Zaskoczenie, jakie udało nam się wywołać tym kosmetykiem miało wpływ na naszą sporą rozpoznawalność. Jest to pierwszy tego typu produkt na naszym rynku, a fakt, że już powstało kilka produktów inspirowanych, bardziej lub mniej, naszym masłem rozpatruję jako duży sukces. Miło być pionierem i ludzie to doceniają!

# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi