Polemika: skład, skuteczność, przyjemność stosowania i świadomy minimalizm - to zyskuje na znaczeniu
Polemika: skład, skuteczność, przyjemność stosowania i świadomy minimalizm - to zyskuje na znaczeniu

Co dziś wyróżnia poszczególne marki kosmetyczne? Z jakimi trendami dany brand współgra? Co jest jego niepodważalnym atutem? Co zmieniła pandemia w kwestii dbania o siebie?

Agnieszka Leśniak, właścicielka Polemika:

To, na co bezapelacyjnie zwracają dziś uwagę współcześni konsumenci, przynajmniej z naszej perspektywy, to składy kosmetyków. Świadomość odbiorców ogromnie wzrosła i nawet jeśli sami nie znają się na składach, szukają w sieci analizy składników interesujących ich produktów.

Ostatni czas charakteryzuje się niesamowitą dostępnością źródeł (niekoniecznie wiarygodnych), w których można znaleźć mniej lub bardziej szczegółową charakterystykę artykułów pielęgnacyjnych. To świadczy zresztą o rosnącej świadomości społeczeństwa w tym temacie. Mnogość blogerów, youtuberów, instagramerów, kosmetologów, profesjonalistów oraz samozwańczych specjalistów zajmujących się analizą składów oraz publikowane przez nich treści są zwierciadłem tego, czego klienci dziś poszukują.

Po spełnieniu pierwszego kryterium, jakim jest nienaganny skład, klienci oczekują skuteczności. Kosmetyk musi po prostu dobrze spełniać swoje funkcje, a producent powinien wywiązywać się ze składanych obietnic.

W natłoku bodźców, konsumenci oczekują prostego, rzetelnego przekazu oraz braku marketingowego bełkotu. Enigmatyczne, górnolotnie brzmiące opisy coraz rzadziej przekonują odbiorców. Każda deklaracja producenta kosmetyku jest przez nich weryfikowana.

Nawet jeśli jesteśmy minimalistami, w kwestii używanych kosmetyków często poszukujemy hedonistycznych doznań. Przyjemność używania to kolejny czynnik silnie motywujący do zakupów.

Konsumenci zwracają niebywałą uwagę na zapach. To oczywiste - oprócz powszechnie znanych funkcji, zapachy podświadomie wpływają na nasze emocje i zachowania. Potrafią przywołać wspomnienia lub przenieść nas do innej rzeczywistości, a to wyjątkowo cenne.

Kolor kosmetyku, jego konsystencja i sposób aplikacji również przyczyniają się do sprawienia sobie przyjemności. Jeśli te bodźce trafią w gusta klienta, łatwo skraść jego serce.

Pandemia odcisnęła piętno na wszystkich i w każdej sferze. Po ponad roku pandemicznej rzeczywistości i wielu rozmowach z naszymi odbiorcami zauważamy jak silny staje się trend skinmalizmu, czyli minimalizmu pielęgnacyjnego.  Zmęczeni wieloetapową pielęgnacją, tęsknimy za prostotą. Kosmetyczki wypchane po brzegi, zamieniamy na kilka ulubionych produktów. Najlepiej na te, które są wielofunkcyjne i radzą sobie w wielu sytuacjach. Wiele miesięcy zamknięcia w domu powoduje ogromne pragnienie powrotu do natury.

Spełnić to pragnienie, choć częściowo, pozwalają nasze kosmetyki, których wspólnym mianownikiem jest zielona herbata matcha. Jest ona składnikiem wszystkich naszych produktów i cieszymy się, że udało nam się zrealizować jedno z naszych założeń – w świadomości naszych odbiorców funkcjonować jako marka kojarzona właśnie z matchą.

Jej cudowne właściwości są powszechnie znane, a popularność matchy wyraźnie ostatnio wzrosła, co jest dla nas bardzo dobrą wiadomością. Nieskromnie odważymy się stwierdzić, że mamy w tym swój mały udział;) Są i tacy, którzy najpierw wypróbowali nasze kosmetyki i stąd dowiedzieli się o matchy, a zadowoleni z efektów, zaczęli matchę również pić.

Jest jeszcze jeden wyróżnik naszej marki – nasze bestsellerowe Hydrofilne masło oczyszczające. To dzięki temu produktowi konsumenci poznali taką formułę do demakijażu i mycia twarzy. Zaskoczenie, jakie udało nam się wywołać tym kosmetykiem miało wpływ na naszą sporą rozpoznawalność. Jest to pierwszy tego typu produkt na naszym rynku, a fakt, że już powstało kilka produktów inspirowanych, bardziej lub mniej, naszym masłem rozpatruję jako duży sukces. Miło być pionierem i ludzie to doceniają!

# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager