Nivea: bo dotyk jest ważny
Nivea: bo dotyk jest ważny

Marka NIVEA opublikowała pierwszy w swoim rodzaju światowy raport na temat aktualnego stanu zjawiska dotyku międzyludzkiego. Badanie wykazało ogromne znaczenie, które odgrywa dotyk w kontekście poczucia bliskości - zarówno fizycznej, jak i emocjonalnej.

Bazując na powyższych badaniach, NIVEA zdecydowała się wesprzeć najbardziej podstawą potrzebę ludzką, jaką jest dotyk, zdefiniować swoją nową misję i stworzyć kampanię – „Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk - bądźmy bliżej siebie” – która ma na celu promocję zdrowotnych korzyści wynikających z fizycznego dotyku.

Tym samym NIVEA, globalnie, zobowiązuje się przeznaczyć 20 milionów euro na wsparcie lokalnych projektów promujących zdrowotne korzyści wynikające z dotyku „skóra do skóry”, docierając do ludzi najbardziej narażonych na samotność i jej konsekwencje. Działania globalnie obejmą trzy grupy: dzieci urodzone przedwcześnie, osoby niedowidzące oraz starsze z demencją.

Dla NIVEA pielęgnacja i dbałość o skórę od zawsze wyznaczały kierunek działań, a sama marka od lat wykazuje szczególną troskę o ludzi. Od ponad 100 lat wyznaje bowiem ideę "piękno, którego źródłem jest zdrowie". Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z pozytywnych korzyści dotyczących bliskości oraz ludzkiego dotyku, jak również z negatywnych konsekwencji zdrowotnych wynikających z samotności. Dlatego NIVEA postanowiła wykorzystać siłę swojej marki i zasięg medialny, aby podnieść świadomość w tym kluczowym aspekcie. W 2018 NIVEA podjęła dyskusję z ekspertami psychologii, socjologii, neuronauki oraz edukacji na temat zauważalnego wpływu niedoboru dotyku – zarówno w obszarze emocjonalnym, jak i fizycznym. W rezultacie, eksperci NIVEA zdecydowali się przeprowadzić ogólnoświatowe badanie, które miało na celu poznanie ludzkich doświadczeń w kontekście dotyku, zdiagnozowanie tęsknoty za nim, korzyści z niego płynących oraz istniejących przeszkód. Badanie zostało przeprowadzone łącznie w 11 krajach na 23 913 osobach. Efektem jest pierwszy w swoim rodzaju światowy raport na temat aktualnego stanu zjawiska dotyku międzyludzkiego. Wyniki badań wyraźnie wykazują, że ludzie doceniają znaczenie dotyku oraz tęsknią za nim, jednak potrzeby z nim związane nie są zaspokajane. To oznacza, że zjawisko dotyku ludzkiego może być zagrożone. Wstępnie opublikowanie raportu zostało zaplanowane na marzec 2020 r. Jednak w tym czasie pojawiła się pandemia COVID19. W tych zupełnie zaskakujących okolicznościach NIVEA zdecydowała o zaangażowaniu dodatkowych sił do przeprowadzenia dalszej, pogłębionej części badań polegających na analizie doświadczenia dotyku oraz poczucia samotności w czasie pandemii.

Głód dotyku w pandemii

Połączenie tych dwóch raportów stanowi całościowy ogląd aktualnej sytuacji zjawiska dotyku ludzkiego. Na podstawie złożonych badań wykonanych przed pandemią COVID-19, zostały wyciągnięte – między innymi - następujące wnioski. Dziewięć na dziesięć osób na całym świecie uważa, że dotyk jest podstawą szczęśliwego i pełnego życia, a jego brak sprawia, że ludzie czują się samotnie. Trzy najczęstsze skojarzenia z dotykiem wskazane przez ankietowanych to: miłość, zainteresowanie i troska. Większość ludzi doświadcza mniej dotyku niż by tego pragnęli. Badania przeprowadzone w trakcie pandemii COVID-19 wykazały, że w przypadku dwóch trzecich respondentów wzrosły bariery uniemożliwiające doświadczanie dotyku. COVID-19 uwydatnił znaczenie dotyku ludzkiego dla społeczeństw, a jednocześnie ograniczył możliwość doświadczania dotyku, którego tak bardzo potrzebujemy. Trzech na czterech ankietowanych przyznało, że podczas izolacji zrozumiało, jak ważny dla zdrowia jest dotyk fizyczny. Podsumowując przeprowadzone badania, obecne tempo życia, wzrost liczby kontaktów wirtualnych i pandemia COVID-19 znacznie ograniczyły możliwość doświadczania dotyku, którego ludzie tak bardzo potrzebują.

Na neonatologii dobrze znają pozytywną siłę bliskości

W ramach kampanii NIVEA przygotowała krótkometrażowy film przedstawiający prawdziwą historię przedwcześnie urodzonych bliźniaczek Lilly i Madelaine. Życie jednej z nich, zagrożone po urodzeniu, zostało uratowane w inkubatorze, poprzez siostrzany dotyk. Historia bliźniaczek wpisuje się w założenia nowej misji NIVEA, polegającej na promowaniu zdrowotnych korzyści wynikających z fizycznego dotyku i zachęcaniu ludzi, aby stał się integralną częścią każdego ich dnia. Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk - bądźmy bliżej siebie. Nowa misja marki NIVEA. Opierając się na powyższych wynikach badań oraz doświadczeniach prawdziwych osób, którym dotyk uratował życie, NIVEA zdecydowała się na kampanię „Care for Human Touch. Dbajmy o dotyk - bądźmy bliżej siebie”, która ma na celu zwiększenie świadomości jak ważny jest dotyk międzyludzki.


NIVEA pragnie zainspirować wszystkich ludzi, by był on stałą częścią ich życia, dlatego w ramach swoich działań wesprze lokalne projekty, które propagują poprawienie jakości życia osób zagrożonych samotnością. W tym dzieci przedwcześnie urodzonych, osób niedowidzących czy starszych dotkniętych demencją. Do roku 2025 marka NIVEA zobowiązuje się przeznaczyć 20 mln euro na projekty promujące dotyk, docierając przy tym do 150 000 osób.
# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager