Kupują coraz to nowe produkty, w poszukiwaniu tych idealnych, często nie mając odpowiedniej wiedzy o potrzebach swojej skóry - nie wiedzą jaki typ skóry mają, nie mają świadomości, które składniki im służą a na które nie reagują pozytywnie. Wpadając w nurt próbowania coraz to nowych kosmetycznych propozycji, które kuszą nas z każdej strony, raz, że niewłaściwie inwestujemy pieniądze, dwa, że nie mamy szansy przekonać się, które produkty tak naprawdę dostarczają nam pożądanych rezultatów.
Wracamy do tej samej kosmetyczki, fryzjerki i manicurzystki. Dlaczego? Bo lubimy te uczucie, gdy ktoś nas zna i wie, czego potrzebujemy. Dokładnie taka sama sytuacja ma miejsce w świecie kosmetyków. Kobiety coraz częściej zamiast samotnej wycieczki pośród drogeryjnych półek, proszą o poradę, chcąc mieć pewność, że swoje pieniądze inwestują w najlepsze rzeczy.
W Mary Kay trend personalnego doradztwa jest już obecny od 58 lat. Mary Kay Ash, założycielka marki, właśnie na tym oparła zasady działania stworzonej przez siebie firmy. Uważała, że kobiety potrzebują, by ktoś o nie zadbał, profesjonalnie doradził i często sprawił, by poczuły się po prostu ważne. Dlatego właśnie kosmetyki Mary Kay można zakupić wyłącznie u Doradczyń Piękna Mary Kay. Mary Kay Ash zwykła mawiać: „Jeśli istniałoby określenie zdolne opisać element wyróżniający osoby z najlepszymi osiągnięciami, to chyba byłoby nim skoncentrowanie uwagi na kliencie. Ich celem jest spełnienie oczekiwań klientów. W sprzedaży bezpośredniej - bardziej niż w innym biznesie - zadowolenie klienta jest najważniejsze”. Przyjaciółki od Piękna podczas spotkań z klientkami (teraz prowadzonych z powodzeniem online) określają stan i potrzeby skóry a następnie dobierają najlepsze i najbardziej efektywne rozwiązania kosmetyczne. Na uwagę zasługuje także obowiązująca w Mary Kay Gwarancja 100% Satysfakcji, na mocy której klientki mogą zwrócić lub wymienić na inny produkt, który z jakichkolwiek przyczyn nie spełnił ich oczekiwań. To daje konsumentom poczucie bezpieczeństwa, wzmacniając tym samym jego zaufanie do marki.