Mary Kay: trend personalizacji współgra z doradztwem, które nasza marka ma swoim DNA

Mary Kay: trend personalizacji współgra z doradztwem, które nasza marka ma swoim DNA

Co dziś wyróżnia poszczególne marki kosmetyczne? Z jakimi trendami dany brand współgra? Co jest jego niepodważalnym atutem? Co zmieniła pandemia w kwestii dbania o siebie?

Natalia Zgorzelska, Koordynator Komunikacji Marketingowej, Mary Kay:

Na ogromny wybór produktów kosmetycznych można spojrzeć w zasadzie z dwóch stron. Z jednej, współczesny konsument ma w czym wybierać i może znaleźć wśród wielu propozycji produkty, które spełnią jego (coraz wyższe) wymagania. Patrząc jednak na tę okazałą ofertę kosmetyczną z drugiej strony, możemy zauważyć, że współcześni konsumenci czują się nieco zagubieni.

Kupują coraz to nowe produkty, w poszukiwaniu tych idealnych, często nie mając odpowiedniej wiedzy o potrzebach swojej skóry -  nie wiedzą jaki typ skóry mają, nie mają świadomości, które składniki im służą a na które nie reagują pozytywnie. Wpadając w nurt próbowania coraz to nowych kosmetycznych propozycji, które kuszą nas z każdej strony, raz, że niewłaściwie inwestujemy pieniądze, dwa, że nie mamy szansy przekonać się, które produkty tak naprawdę dostarczają nam pożądanych rezultatów.

Rozwiązaniem tej kwestii jest osobiste doradztwo. We współczesnym świecie trend personalizacji tylko zyskuje na znaczeniu.

Wracamy do tej samej kosmetyczki, fryzjerki i manicurzystki. Dlaczego? Bo lubimy te uczucie, gdy ktoś nas zna i wie, czego potrzebujemy. Dokładnie taka sama sytuacja ma miejsce w świecie kosmetyków. Kobiety coraz częściej zamiast samotnej wycieczki pośród drogeryjnych półek, proszą o poradę, chcąc mieć pewność, że swoje pieniądze inwestują w najlepsze rzeczy.

W Mary Kay trend personalnego doradztwa jest już obecny od 58 lat. Mary Kay Ash, założycielka marki, właśnie na tym oparła zasady działania stworzonej przez siebie firmy. Uważała, że kobiety potrzebują, by ktoś o nie zadbał, profesjonalnie doradził i często sprawił, by poczuły się po prostu ważne. Dlatego właśnie kosmetyki Mary Kay można zakupić wyłącznie u Doradczyń Piękna Mary Kay. Mary Kay Ash zwykła mawiać: „Jeśli istniałoby określenie zdolne opisać element wyróżniający osoby z najlepszymi osiągnięciami, to chyba byłoby nim skoncentrowanie uwagi na kliencie. Ich celem jest spełnienie oczekiwań klientów. W sprzedaży bezpośredniej - bardziej niż w innym biznesie - zadowolenie klienta jest najważniejsze”. Przyjaciółki od Piękna podczas spotkań z klientkami (teraz prowadzonych z powodzeniem online) określają stan i potrzeby skóry a następnie dobierają najlepsze i najbardziej efektywne rozwiązania kosmetyczne. Na uwagę zasługuje także obowiązująca w Mary Kay Gwarancja 100% Satysfakcji, na mocy której klientki mogą zwrócić lub wymienić na inny produkt, który z jakichkolwiek przyczyn nie spełnił ich oczekiwań. To daje konsumentom poczucie bezpieczeństwa, wzmacniając tym samym jego zaufanie do marki.

 

# Raporty tematyczne
 reklama