Współpraca LOréal z Galdermą

Współpraca L'Oréal z Galdermą

L'Oréal nabył 10% udziałów w Galderma Group, firmie zajmującej się markami i usługami dermatologicznymi. 

Według CEO firmy, ten krok ma na celu przygotowanie francuskiego giganta kosmetycznego do eksploracji szybko rosnącego rynku medycyny estetycznej. L'Oréal kupił udziały od konsorcjum kierowanego przez EQT, Sunshine SwissCo, Abu Dhabi Investment Authority i Auba Investment za nieujawnioną kwotę.

Galderma, z siedzibą w Szwajcarii, specjalizuje się w medycynie estetycznej, pielęgnacji skóry i dermatologii terapeutycznej. Jej portfolio obejmuje takie marki jak Restylane oraz markę pielęgnacyjną dla skóry wrażliwej Cetaphil, rywalizującą z należącą do L'Oréal przystępną cenowo marką dermokosmetyczną CeraVe.

Galderma została założona jako joint venture między L'Oréal a Nestlé w 1981 roku, ale od 2019 roku jest w rękach konsorcjum prywatnych inwestorów. W marcu tego roku firma zadebiutowała na szwajcarskiej giełdzie, co miało na celu poszerzenie bazy akcjonariuszy.

W ramach umowy, L'Oréal i Galderma nawiązały współpracę naukową. Ma ona na celu wykorzystanie dermatologicznych rozwiązań Galdermy oraz wiedzy L'Oréal w zakresie biologii skóry, narzędzi diagnostycznych i metod oceny.

- Z przyjemnością ogłaszam tę strategiczną inwestycję i partnerstwo z Galdermą - powiedział CEO L'Oréal, Nicolas Hieronimus. - To ambitny krok dla L'Oréal. Pozwala nam to na eksplorację partnerstwa na szybko rosnącym rynku estetyki, który jest kluczowym obszarem przyległym do naszej działalności - dodał. 

L'Oréal oświadczył, że nie będzie dążył do uzyskania reprezentacji w zarządzie Galdermy. Hieronimus zapewnił: - W pełni popieramy zarząd Galdermy oraz jej strategię jako wiodącego gracza w dziedzinie dermatologii, szanujemy jej niezależność i jesteśmy bardzo pewni długoterminowego potencjału wzrostu.

- Z radością witamy L'Oréal jako naszego nowego, długoterminowego akcjonariusza. Postrzegamy tę współpracę jako znak zaufania do naszej strategii, dotychczasowych osiągnięć oraz potencjału wzrostu - skomentował Flemming Ørnskov, CEO Galdermy. - Nie możemy się doczekać wspólnych możliwości współpracy naukowej dla dobra klientów, pacjentów i konsumentów, którym służymy codziennie na całym świecie.

Zamknięcie transakcji spodziewane jest w ciągu kilku dni. L'Oréal od dłuższego czasu wyjątkowo silnie inwestuje w rozwój kategorii dermokosmetycznej.

# Newsy producenci
 reklama