Transparentność, bezpieczeństwo, zielona nauka - największy koncern dzieli się swoją wizją piękna
Transparentność, bezpieczeństwo, zielona nauka - największy koncern dzieli się swoją wizją piękna

Ochrona planety jest absolutną koniecznością, a pandemia COVID-19 wpłynęła na większe zainteresowanie kosmetykami, które są zarówno korzystne dla zdrowia i urody, jak i bezpieczne dla środowiska.

L’Oréal otwiera nowy rozdział w dziedzinie badań i innowacji, korzystając z potencjału „zielonej nauki”. Natura staje się siłą napędową prac nad odnawialnymi alternatywami surowców wykorzystywanych w produkcji kosmetyków.

Jednocześnie L’Oréal zobowiązał się, że do 2030 roku 95% składników będzie pochodzić z odnawialnych źródeł roślinnych, bogatych źródeł mineralnych lub z procesów o obiegu zamkniętym, a 100% składników będzie przyjaznych dla środowiska wodnego. Ponadto firma kontynuuje dialog z konsumentami i interesariuszami, transparentnie dzieląc się wiedzą oraz inspirując konsumentki i konsumentów do podejmowania przemyślanych i odpowiedzialnych decyzji zakupowych.

Zdrowie ma znaczenie i zdrowy minimalizm

Zmiany związane z pandemią wpłynęły na trendy konsumenckie dotyczące pielęgnacji urody i higieny osobistej. Jedne z nich ewaluowały przez ostatnie lata, inne wzmocniły się lub ujawniły się w czasie pandemii. Badania[1] pokazują, że 38% Polaków chce wiedzieć więcej nt. pielęgnacji urody i higieny osobistej, aby poprawić swoje zdrowie. Ponadto powoli odchodzimy od szybkiego stylu życia oraz nadmiernej konsumpcji i zmierzamy w kierunku minimalizmu, kładąc nacisk na trwałość, bezpieczeństwo i funkcjonalność produktów. Aż ¾ Polaków zgadza się, że liczba dostępnych produktów kosmetycznych może przytłaczać. Ważna dla nich jest prostota, dzięki której można osiągnąć wyjątkową wydajność, praktyczność i jakość. Minimalistyczne podejście, nieskomplikowane składniki, a także komunikacja korzyści w czytelny i prosty sposób ułatwią im wybór. Ponadto Polacy oczekują dopasowania produktów do ich wieku i zróżnicowanych potrzeb. Wykazują też duże zainteresowanie produktami, które są przeznaczone specjalnie dla wieku (55%), a także płci (40%).

W trosce o naturę

W wyniku pandemii COVID-19 przywiązujemy także większą wagę do kwestii środowiskowych. Ten trend jest widoczny szczególnie wśród ludzi młodych. Jest to istotne dla ponad 1/3 Polaków w wieku 16–24 lata (35%). Oczekują, że kosmetyki będą bezpieczne oraz pozyskiwane w sposób etyczny i zrównoważony, z poszanowaniem zasobów naturalnych planety. Aż 69% Polaków ma obawy związane z tym czy surowce stosowane w produktach naturalnych są pozyskiwane w sposób zrównoważony. Jednocześnie polscy konsumenci są gotowi, aby korzystać ze składników syntetycznych pochodzenia naturalnego, które powstają w sposób zrównoważony. Aż 68% z nich ufa produktom i składnikom stworzonym przez naukowców[2].

Potrzeba transparentności

Rośnie także świadomość oraz zainteresowanie konsumentek i konsumentów składnikami produktów i ich pochodzeniem. Oczekują oni od firm kosmetycznych transparentności. Dlatego Grupa L’Oréal kontynuuje i nagłaśnia inicjatywy mające na celu rozpowszechnianie wiarygodnych informacji i wzmacnia dialog z konsumentami, dając im możliwość dokonywania wyborów odzwierciedlających ich wartości i potrzeby.

- Uważnie wsłuchujemy się w potrzeby naszych konsumentek i konsumentów. Chcemy także uświadamiać i inspirować ich do podejmowania przemyślanych decyzji zakupowych. Dlatego cieszy nas rosnące zainteresowanie składami produktów oraz ich pochodzeniem. Dbamy o to, by nasze formuły były bezpieczne i miały pozytywny wpływ na zdrowie i środowisko. Skupiamy się na tym, aby pozyskiwać surowce z zachowaniem zasad etyki i w sposób zrównoważony  – powiedział Niels Westerbye Juhl, dyrektor generalny L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Zielona nauka i zielona chemia

W odpowiedzi na oczekiwania i potrzeby konsumentów, L’Oréal czerpie z najnowszych osiągnięć „zielonej nauki”, aby pozyskiwać surowce w sposób zrównoważony i poprzez najnowocześniejsze procesy technologiczne wydobyć to, co najlepszego ma do zaoferowania natura. Zielona nauka to kierunek dalszego rozwoju Działu Badań i Innowacji Grupy L’Oréal, który będzie kształtował przyszłość branży kosmetycznej. Już od 2020 roku 80% surowców wykorzystywanych w kosmetykach L’Oréal jest łatwo biodegradowalnych, 59% pochodzi ze źródeł odnawialnych, a 34% to składniki naturalne lub pochodzenia naturalnego. Do 2030 roku L’Oréal zaoferuje kobietom i mężczyznom na całym świecie coraz bardziej skuteczne i jeszcze bardziej bezpieczne kosmetyki, przyjazne dla środowiska naturalnego. Aby dokonać tej transformacji, firma wykorzysta wszystkie swoje zasoby w dziedzinie zielonej nauki, w tym najnowsze osiągnięcia w agronomii, biotechnologii, zielonej chemii i nauki o recepturach. L’Oréal zawiera także szereg strategicznych partnerstw z uniwersytetami, start-upami oraz dostawcami surowców.

- Dla L'Oréal nauka jest wielką wartością. Badania i innowacje to kluczowe obszary rozwoju naszej działalności. Podczas badań nowej generacji, opartych na zasadach zrównoważonego rozwoju, odkrywamy innowacje, które pozwalają na tworzenie bezpiecznych i skutecznych produktów wytwarzanych z poszanowaniem dla planety i różnorodności biologicznej. Od 1995 r. działa laboratorium badawcze, którego zadaniem jest mierzenie i modelowanie wpływu produktów na ekosystemy (wodę i glebę). Spośród wszystkich składników użytych w recepturach L’Oréal, 29% z nich opracowano zgodnie z zasadami „zielonej chemii”[3]. Stale zgłębiamy naszą wiedzę i pokazujemy, jak zielona chemia i biotechnologia zmieniają nasze produkty – powiedziała Beata Iwanienko, dyrektorka ds. Naukowych, Legislacyjnych i Public Affairs L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Testów na zwierzętach nie ma od 1989 roku

L’Oréal jest pionierem w dziedzinie poszukiwania i stosowania alternatywnych metod dla testów na zwierzętach. ­Firma zaprzestała testowania swoich produktów na zwierzętach 1989 roku – czyli 14 lat przed delegalizacją takich praktyk przez branżę kosmetyczną. Podjęła również działania mające na celu rozpowszech­nie­nie świadomości na temat tych alternatywnych metod w Chinach, gdzie w 2014 roku władze zaprzestały testów na zwierzętach w przypadku produkowanych w Chinach kosmetyków „niefunkcyjnych”. Postępy są stopniowe: w tym roku rząd chiński zniósł również wymóg, by importowane z zagranicy kosmetyki były testowane na zwierzętach, pod warun­kiem uzyskania certyfikatu potwierdzającego zgodność z dobrymi praktykami produk­cyjnymi.

L'Oréal kontra mity

Platforma Inside our Products dostępna jest w języku angielskim. L’Oréal w Polsce współpracował także, jako firma zrzeszona w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego, przy tworzeniu platformy Kosmopedia.org - pierwszego w Polsce obiektywnego, opartego na dowodach naukowych i faktach, kompendium wiedzy na temat składników kosmetyków. Na platformie – przygotowanej w języku polskim, konsumenci mają dostęp do zrozumiałych i przygotowanych we współpracy z profesjonalistami informacji o substancjach, ich funkcji w produktach kosmetycznych, właściwościach oraz działaniu na skórę i organizm człowieka. To najpełniejsze zestawienie popularnych składników, używanych do produkcji kosmetyków i odpowiedź branży na potrzeby konsumenckie w zakresie transparentności i edukacji. W serwisie Kosmopedia.org znajdują się także praktyczne wskazówki związane z segregacją opakowań po kosmetykach i zachęcające do świadomych zachowań w trosce o środowisko naturalne.

[1] Raport POLISH COSMETICS MARKET 2020
[2] Raport POLISH COSMETICS MARKET 2020
[3] Zielona chemia, nazywana też chemią zrównoważoną, to koncepcja opracowana w USA w 1998 roku przez dwóch chemików: Paula Anastasa i Johna Warnera. Koncepcję tę oparto na 12 zasadach czerpiących z wartości zrównoważonego rozwoju, a jej celem jest produkcja i wykorzystanie substancji chemicznych z poszanowaniem społecznej, środowiskowej i ekonomicznej równowagi środowiska, w którym substancje te są stosowane. Zielona chemia jest częścią zielonej nauki w tym sensie, że zapewnia zrównoważone przekształcanie biomasy w składniki produktów.
# Newsy producenci
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager