L'Oréal Paris został uznany w tym roku, po raz piąty z rzędu, za najcenniejszą na świecie markę pielęgnacji osobistej w rankingu najbardziej wartościowych marek Brandz Top 100. Badanie jest organizowane przez Kantar Millward Brown.
Francuski koncern zwiększył wartość marki o 2 procent w ciągu ostatniego roku do 23,9 mld USD i jak czytamy w raporcie stał się bardziej konsumentocentryczny.
Jak wygląda cała pierwsza piętnastka kosmetyczna świata? (USD/mld)
L’Oréal Paris - 23,899
Colgate - 17,740
Gillette - 16,278
Lancôme - 9,401
Nivea - 6,799
Garnier - 6,461
Clinique - 5,969
Dove - 5,792
Estée Lauder - 4,215
Pantene Pro-V - 4,090
Olay - 3,752
Crest - 3,341
Shiseido - 2,691
Oral-B - 2,670
Head & Shoulders - 2,423
Rozwój marki w dzisiejszym, zatłoczonym i zróżnicowanym rynku kosmetycznym, oznacza zrozumienie własnej pozycji w sektorze oraz tego, kim są nasi konsumenci. Luksusowe marki muszą znaleźć nowatorskie sposoby na podkreślenie swojej wyjątkowości, którą konsumenci cenią wysoko. Marka masowa powinna koncentrować się na innowacjach oraz ich zdolności zaspokajania potrzeb i poprawy życia konsumentów
– powiedziała Doreen Wang, odpowiedzialna w Kantar Millward Brown za globalny ranking BrandZ.