LOccitane uczy Anglików... poprawnej wymowy marki
L'Occitane uczy Anglików... poprawnej wymowy marki

Jak wymawiać poprawnie nazwę marki? Pewnie niejeden raz każdy z nas mierzył się z takim wyzwaniem i niekoniecznie wyłącznie wtedy, gdy chodziło o naprawdę egzotyczne języki.

Tym razem marka L’Occitane wyszła naprzeciw wszelkim udziwnieniom w wymowie tego słowa, publikując w internecie film instruktażowy.

Celem firmy było przede wszystkim zwiększenie świadomości poprawnej wymowy L’Occitane wśród Anglików. Wiadomo jak trudne bywają relacje francusko-brytyjskie - nawet w kontekście poprawności językowej;-)

W nagranym przez L’Occitane filmie wystąpił prezenter telewizyjny Nick Grimshaw oraz Francuzka Manon Lagrève. Film przedstawia trudności, jakie napotyka wielu próbujących wymawiać nazwę tej francuskiej marki.  

Według L’Occitane świadomość marki w Wielkiej Brytanii wynosi 54%, jednak znaczna część konsumentów nie wymawia poprawnie  jej nazwy. Postanowili ich zatem tego nauczyć...

Grimshaw był jednym z tych, którzy przyznali się do przekręcania nazwy.  - Przez całe życie mówiłem to źle. Dlaczego nie zrobiliśmy tego wcześniej? – mówił z uśmiechem po nagraniu. Lagrève dodała: - Jestem bardzo dumna z tego, że jestem częścią nowej kampanii L’Occitane, aby pokazać, jak wymówić nazwę jednej z moich ulubionych francuskich marek kosmetycznych. Po L’Occitane sięgałam już jako nastolatka, a jeszcze bardziej uwielbiam te produkty jako dorosła – mówiła Francuzka z godnością ambasadorki marki…

Atmosfera na planie była podobno radosna, co czuje się poniekąd w dziele finalnym. A samo znaczenie słowa? L’Occitane oznacza kobietę z Oksytanii, najbardziej południowego regionu Francji.

Marka L'Occitane ma ponad 80 sklepów w Wielkiej Brytanii.

Przypuszczam, że podobny fim przydałby się pewnie co najmniej kilku polskim markom kosmetycznym, których poprawna wymowa nazwy nastręcza cudzoziemcom podobnych trudności;-)

 

# Newsy producenci
reklama