Kosmetyczna reprezentacja w rankingu 50. najbogatszych Polek - Dorota Soszyńska najwyżej
Kosmetyczna reprezentacja w rankingu 50. najbogatszych Polek - Dorota Soszyńska najwyżej

Tygodnik „Wprost” opublikował siódmą edycję listy 50 najbogatszych Polek. W zestawieniu nie zabrakło oczywiście prężnych bizneswomen reprezentujących dochodową branżę kosmetyczną.

Są to zarówno legendarne nazwiska, od lat znane nie tylko w środowisku przedsiębiorców, ale też dobrze rozpoznawalne przez konsumentki. W rankingu znajdziemy również współwłaścicielki młodszych stażem firm, szczególnie z dynamicznie rozwijającego się segmentu lakierów hybrydowych.

Najwyższa, 10. pozycja w tegorocznej edycji rankingu należy do Doroty Soszyńskiej, współwłaścicielki firmy Oceanic. Jej majątek szacowany jest na bagatela - 700 mln zł. Na miejscu 14. znalazło się nazwisko Ireny Eris. Majątek założycielki firmy Dr Irena Eris wyceniany jest na imponujące 580 mln zł. Dwa oczka niżej na miejscu 16. znalazła się współwłaścicielka znanej na całym świecie marki Inglot - Barbara Inglot, a wartość majątku w tym przypadku wynosi 450 mln zł. Pierwszą dwudziestkę zamyka Jadwiga Adamczak, współwłaścicielka specjalizującej się w kolorówce firmy Wibo. Jej majątek to 282 mln zł.

Magdalena MalaczyńskaW drugiej dwudziestce mamy przedstawicielki stosunkowo młodych firm. Na miejscu 22. znalazła się Kamila Błażejewska, współwłaścicielka firmy Cosmo Group - jej majątek eksperci wyceniają na 233 mln zł. Miejsce 28. w rankingu zajęła Magdalena Malaczyńska, współwłaścicielka firmy Indigo Nails - tu pada kwota 190 mln zł. Oczko niżej znalazła się Sylwia Gołębiewska, współwłaścicielka firmy Nesperta, a wartość jej majątku opiewa na 184 mln zł. Jak widać biznes hybryd, rozwijany sukcesywnie o inne kategorie kosmetyczne, pozwolił w szybkim czasie zakumulować naprawdę przywoity kapitał.

Na miejscu 37. widnieje nazwisko Marzeny Gradeckiej, do której należy firma z obszaru handlu hurtowego  - Polska Grupa Drogeryjna, a także franczyza drogerii Jasmin - wartość majątku w tym przypadku wynosi 130 mln zł.

W rankingu znalazły się również celebrytki, które jak Ewa Chodakowska z marką BeBio już weszły w biznes kosmetyczny, lub wkrótce - jak Anna Lewandowska - o ten segment rynku zdywersyfikują swoje działania.

# Newsy producenci
 reklama