Duża transakcja na rynku kosmetycznym - Avon został częścią Natura &Co

Duża transakcja na rynku kosmetycznym - Avon został częścią Natura &Co

Globalny gigant Natura &Co ogłosił, że 3 stycznia b.r. zakończył proces przejęcia firmy Avon Products Inc., tworząc czwartą co do wielkości grupę kosmetyczną na świecie. Natura &Co wyznaczyła nowe kierownictwo, które będzie odpowiedzialne za zarządzanie kolejnym etapem rozwoju przedsiębiorstwa.

Przełomowa transakcja tworzy czwartą co do wielkości firmę kosmetyczną na świecie.

Natura &Co, której akcje są notowane na giełdzie B3 w Sao Paulo, 6 stycznia b.r. rozpoczęła również działalność na nowojorskiej giełdzie NYSE (NTCO). Od teraz znane na świecie firmy takie jak Avon, Natura, The Body Shop i Aesop będą funkcjonować w jednej, globalnej grupie. Połączenie znacznie zwiększa zasięg wielokanałowej grupy wielu marek, która stanie się liderem w sektorze sprzedaży bezpośredniej, docierając do ponad 200 milionów klientów na całym świecie.

Sprzedaż marek należących do Natura &Co opierać będzie się na budowaniu relacji z klientami poprzez działania online i offline, których podstawą jest praca ponad 6,3 milionów konsultantek i przedstawicieli. Połączenie zapewniło firmie globalny i wielokanałowy zasięg oraz możliwość oferowania pełnej gamy produktów w kluczowych kategoriach - w ponad 100 państwach na świecie.

Co więcej, do firmy należy ponad 3000 sklepów, których funkcjonowanie zapewnia nowej grupie silną pozycję na rynku handlu detalicznego. Natura &Co przewiduje, że roczne przychody brutto sięgną ponad 10 mld USD.

Natura &Co pragnie wykorzystać swój globalny zasięg do dzielenia się kluczowymi wartościami firmy, m. in. wzmocnienia pozycji kobiet, walki z kryzysem klimatycznym, zakończenia testowania kosmetyków na zwierzętach oraz rozwijania silnych więzi z lokalnymi społecznościami. Wspólnymi wartościami całej grupy jest budowanie biznesu, który opiera się na zrównoważonym rozwoju i wywiera realny, pozytywny wpływ na ludzi, a także planetę.         

Nowa struktura, kierownictwo dobrze znane w branży beauty

- Firma Natura właśnie skończyła świętować 50. rocznicę istnienia i nie ma lepszego sposobu na otwarcie następnego rozdziału w naszej historii niż powitanie firmy Avon w naszej rodzinie. Łączy nas wspólna wizja i pasja do piękna oraz budowania relacji z klientami. Razem będziemy jeszcze silniej działać, czyniąc dobro i dążąc do budowania sprawiedliwszego i piękniejszego świata - podkreśla Luiz Seabra, współzałożyciel firmy Natura. 

W związku ze zmianami powołano nową strukturę organizacyjną i zespół zarządzający z zastrzeżeniem obowiązujących zezwoleń korporacyjnych,

Roberto Marques, który w 2017 r. został prezesem zarządu Natura &Co, będzie również pełnił funkcję CEO nowej grupy. Marques dołączył do zarządu firmy Natura cztery lata temu. W tym okresie był orędownikiem globalnego, wielokanałowego i wielomarkowego podejścia, prowadząc przejęcie The Body Shop w 2017 r., a następnie pracując nad połączeniem z firmą Avon. Ma globalne doświadczenie i duże osiągnięcia w zakresie transformacji w branży FMCG. Przed dołączeniem do Natura &Co zajmował różne stanowiska kierownicze, m. in.  w firmach Johnson&Johnson i Mondelez International przez ponad 30 lat. Roberto Marques będzie nadal kierował Komitetem Operacyjnym Grupy (GOC), w skład którego wchodzą prezesi każdej z czterech firm i marek.

Joao Paulo Ferreira obejmuje stanowisko CEO Natura &Co na region Ameryki Łacińskiej. Nowa organizacja w Ameryce Łacińskiej pozwoli czterem markom grupy zmaksymalizować ich potencjał, wykorzystać znaczące synergie, przyspieszyć wzrost we wszystkich obszarach działania i wielokanałową obecność. Ferreira z powodzeniem przewodził rewitalizacji modelu sprzedaży bezpośredniej firmy Natura od czasu objęcia funkcji CEO w październiku 2016 r., aktywując nowy model komercyjny i cyfryzację. Wcześniej, po długiej karierze w firmie Unilever, był wiceprezesem ds. działalności operacyjnej i logistyki oraz wiceprezesem ds. handlowych w firmie Natura.

Angela Cretu została mianowana CEO firmy Avon, odpowiedzialnym za działalność poza Ameryką Łacińską, a także za nadzór nad marką Avon na całym świecie. Pochodząca z Rumunii Cretu ma ponad 20-letnie doświadczenie w firmie Avon na różnych stanowiskach kierowniczych. Ostatnio, jako wiceprezes
i dyrektor generalna grupy w Europie Środkowej, była odpowiedzialna za 18 krajów. Wcześniej z sukcesem prowadziła klastry w Europie Wschodniej, w Afryce i na Bliskim Wschodzie oraz piastowała inne globalne role. Cretu była również głęboko zaangażowana w działania firmy Avon zmierzające do wzmocnienia pozycji gospodarczej kobiet.

David Boynton pozostanie CEO firmy The Body Shop, kontynuując trwającą transformację i rewitalizację marki, która już przynosi pozytywne wyniki. Wcześniej był CEO firmy Charles Tyrwhitt i CEO zarządzającym zachodnimi rynkami w firmie L'Occitane.                

Michael O’Keeffe, który pełni funkcję CEO firmy Aesop od 2003 roku, również pozostaje na swoim obecnym stanowisku, odpowiadając za szybki rozwój tej wyjątkowej i prestiżowej marki. Jego głównym zadaniem - przy wsparciu całej grupy - jest potrojenie wyników biznesowych spółki.

- Mam zaszczyt kierować kolejnymi krokami Natura &Co w jej podróży wraz z doświadczonym, zróżnicowanym i międzynarodowym zespołem, którego skład dzisiaj ogłaszamy. Naszym celem jest zbudowanie nie tylko najlepszej firmy kosmetycznej na świecie, ale także najlepszej firmy kosmetycznej dla świata. Wraz z dołączeniem firmy Avon stworzyliśmy rodzinę firm o niezrównanym i bezpośrednim zasięgu dla konsumentów oraz potężnej platformie rozwoju - podkreślił Roberto Marques.

# Newsy producenci
 reklama