Konsolidacja jest jednym z elementów strategii rozwoju firmy, wpisującym się w globalny trend przejęć i fuzji, których dokonują najmocniejsi gracze rynkowi. Jednym z takich graczy na polskim rynku kosmetycznym jest Bielenda Kosmetyki. Od przeszło trzydziestu lat firma oferuje kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Wdraża skuteczne rozwiązania pielęgnacyjne, łączące właściwości składników naturalnych z osiągnięciami nauki i technologii. Posiada własne centrum badawcze oraz nowoczesne linie produkcyjne w fabryce zlokalizowanej w Krakowie. Firma powstała w 1990 roku. Była efektem szerokiej biotechnologicznej wiedzy, doświadczenia, ogromnej determinacji, biznesowej wizji i intuicji założycielki firmy - Barbary Bielendy. Obecnie firma jest zarządzana przez kolejne pokolenie właścicielskie - za rozwój segmentu kosmetyki detalicznej odpowiada Marek Bielenda, prezes zarządu spółki, natomiast kosmetyka profesjonalna i eksport to kompetencje Jacka Bielendy, członka zarządu firmy.
W czerwcu 2019 roku Bielenda przejęła kosmetyczny start-up BodyBoom. Rozwinęła tę markę o produkty do pielęgnacji ciała, twarzy i kosmetyki dla dzieci, wzmocniła dystrybucję, wprowadzając do tradycyjnego kanału sprzedaży. Realizując tamtą transakcję, firma zapowiadała dalsze plany ekspansji.
Obecnie firma wdraża proces akwizycji dwóch marek: Dermika i Soraya. Po zatwierdzeniu przez organy ochrony konkurencji, transakcja zostanie sfinalizowana, a tym samym Soraya i Dermika dołączą do marek zarządzanych przez firmę Bielenda Kosmetyki: Bielenda, Bielenda Professional, SupremeLab, BodyBoom, FaceBoom, BabyBoom. Inwestycja przełoży się na wzrost udziałów rynkowych firmy głównie w segmencie kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, i pozwoli zdywersyfikować ofertę pod kątem pozycjonowania na półce. - Jesteśmy przekonani, że obecna akwizycja wpłynie na przyspieszenie wzrostu wartości firmy. Jesteśmy jednym z najpoważniejszych graczy na rynku beauty w Polsce, a obecny ruch niewątpliwie ugruntuje naszą pozycję – mówi Marek Bielenda, prezes spółki.
- Cieszymy się, że możemy jako partner i inwestor uczestniczyć w sukcesie Bielenda Kosmetyki, wspierając spółkę w procesie konsolidacji obejmującym tak rozpoznawalne w branży kosmetycznej podmioty – Dermika i Soraya. W ramach naszej strategii inwestujemy w spółki mające silną branżową pozycję, gotowe do dynamicznego wzrostu, poprzez konsolidację, wzmacnianie pozycji na rynku krajowym i ekspansję na rynki międzynarodowe. Wierzymy, że włączenie dwóch marek o ugruntowanej pozycji do portfela Bielenda Kosmetyki zwiększy konkurencyjność firmy i otworzy przed nią szerokie perspektywy rozwoju – stwierdził Leszek Muzyczyszyn, Senior Partner w Innova Capital, który nadzorował inwestycję po stronie Innova.
Transakcja jest także szansą dla włączanych do portfolio marek na równie szybki rozwój jak marka parasolowa. Bielenda jest bowiem jednym z najsilniejszych i najbardziej dynamicznie rozwijających się polskich brandów – zarówno na rynku krajowym, jak i na rynkach zagranicznych. - Przyłączenie tych dwóch marek do naszego portfolio jest źródłem ogromnej satysfakcji. Dermika i Soraya powstawały w tym samym czasie co nasza firma. Był to okres transformacji naszego kraju na wielu płaszczyznach – także gospodarczej. Powstawały nowe biznesy, za którymi stały osoby z ciekawymi pomysłami i odwagą. Tak też miało to miejsce w przemyśle kosmetycznym. Zawsze ogromnym szacunkiem darzyliśmy założycielkę marek Dermika i Soraya – Jolantę Zwolińską i wierzymy w potencjał tych marek – komentuje decyzję Marek Bielenda, a Jacek Bielenda, członek zarządu firmy dodaje: - Jesteśmy przekonani, że przez włączenie tych marek do Grupy Bielenda rozwiniemy ich potencjał nie tylko w handlu detalicznym, ale także w obrębie kosmetyki profesjonalnej. Przygotowujemy się również do wzmocnienia eksportu - nasza oferta będzie bezkonkurencyjna w zakresie asortymentu i wachlarza cenowego.