Odwilż: Nielsen odnotował wzrost sprzedaży kosmetyków do oczu

Odwilż: Nielsen odnotował wzrost sprzedaży kosmetyków do oczu

Cotygodniowy raport sprzedaży. Wartość koszyka rok do roku wzrosła +5%, a w zestawieniu t19. vs t18. 2020 nawet +7%. Wartość sprzedaży online w t19. vs t18. 2020 urosła +14%.

Kategorie o wysokim wzroście wartości sprzedaży to m.in.: lody +31%, piwo +25%, kosmetyki do makijażu oczu +7%. Natomiast kategorie o wysokim spadku wartości sprzedaży to: bułki -28%, jedzenie dla dzieci - 19%, kawa -16%.

- Zakupy Polaków pokazują, że wraz z kolejnym luzowaniem obostrzeń przechodzimy do funkcjonowania w nowej rzeczywistości. Z jednej strony zyskują kategorie przyjemnościowe związane zarówno z sezonem jak i umilaniem sobie czasu spędzanego w domu. Kolejny tydzień z rzędu rośnie wartość sprzedaży lodów +31% oraz piwa +25%. Z drugiej strony wygląda na to, że nowe nawyki z czasu kwarantanny mogą zostać z nami na dłużej. Więcej pieczemy i gotujemy samodzielnie, a zatem utrzymuje się spadek wartość sprzedaży bułek -28% oraz jedzenia dla dzieci -19%.

Pozytywna dynamika całego koszyka zarówno rok do roku +5%, jak i tydzień do tygodnia +7%, a w kanale online nawet +14% może świadczyć o odmrażaniu również naszych koszyków zakupowych. Tym bardziej, że wartość sprzedaży kosmetyków do makijażu oczu urosła +7%, więc możemy z większym optymizmem spojrzeć w przyszłość - mówi Ewa Rybołowicz, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi Nielsen Connect w Polsce.

# Badania rynkowe
 reklama