Wirtualne Kosmetyki i Wirtualna Polska - rozmowa o polskim rynku kosmetycznym

Wirtualne Kosmetyki i Wirtualna Polska - rozmowa o polskim rynku kosmetycznym

Branża kosmetyczna to zdecydowanie wdzięczny temat. Unikatowość tego rynku w Polsce na skalę światową jest pierwszym wyróżnikiem, który sam w sobie tworzy opowieść.

Olbrzymia konkurencyjność branży wcale jednak nie odstrasza kolejnych wchodzących do gry firm. Intrygujący jest nasz konsument, który ma takie możliwości wyboru, że... czasem aż trudno mu się zdecydować. I pytanie, czy na pewno decyduje on sam: a może ktoś, kto układa półkę w sieciach handlowych?

Do tego absolutnie warte publicznego nagłaśniania są biznesowe historie ikonicznych firm działających w Polsce - splot rozmaitych okoliczności, przypadków, determinacji i siły charakteru - to zawsze jest dobry temat.

Storytelling buduje wizerunek marki

Dla bardziej wymagających odbiorców PR produktowy, z którym stykają się w kolorowych gazetach to za mało. Dziś konsumenci chyba jak nigdy wcześniej lubią te marki, które utożsamiają z konkretnymi ludźmi, poruszającymi biznesowo historiami, w których jest miejsce i na porażkę, i chwilę zwątpienia, i sukces okupiony ciężką pracą, i wątpliwości, które wszyscy miewamy – czyli samo życie. Bo życie jest najczęściej ciekawsze od fikcji.

Konsumenci chcą wiedzieć, na jakich wartościach opierają swoją działalność firmy kosmetyczne. Co odróżnia jednego producenta od drugiego oprócz tego, że na tej samej półce ich produkty stoją? Dla kogo właściwie stworzona jest ich marka, jeśli ma o tym przesądzać coś więcej niż tylko cena...

Jest o czym mówić, i to mówić dobrze...

Mamy nasze własne branżowe success stories, ale nie zawsze potrafimy wykorzystywać je dla budowania reputacji, wiarygodności, rozpoznawalności. Warto pamiętać, że dobry PR korporacyjny to także wspieranie pozytywnego wizerunku całej branży kosmetycznej. To leży w interesie zarówno Państwa marek, ale też tego, jak postrzegany jest rynek jako całość.

Firmy, które tworzą polski rynek kosmetyczny zasługują na szeroką promocję. Wszystkie działania podejmowane przez Wirtualne Kosmetyki temu służą. O branży piszemy od początku przede wszystkim wiarygodnie i z wielu perspektyw: producentów, handlu, ale też konsumenta, bo to ostatecznie jego pragnienia i potrzeby decydują o tym, jak ten rynek jest kształtowany.

W ostatnim czasie miałam przyjemność porozmawiać o rynku kosmetycznym z Aleksandrą Kisiel, dziennikarką portalu Wirtualna Polska.

Kilka minut rynkowych historii, a odzew konsumentów jest jednoznaczny: o wiele bardziej wkręca ich taki storytelling niż banalne treści, zdjęcie packshotowe w gazecie, nudne reklamy, sztampowe podejście w komunikacji.

Dzielmy się naszą wiedzą i pasją. Czasem firmy wydają majątek na promocję, ale wciąż o ich markach niewiele można powiedzieć. Bo marka to pewna wartość i historia. Tego nie można tak po prostu kupić;-)

Z Aleksandrą Kisiel na początek rozmawiałyśmy na temat fenomenu, jakim jest w skali światowej polski rynek kosmetyczny.

Zastanawiałyśmy się, czy są proste sposoby na odniesienie sukcesu? Chyba zawsze sprawdza się patent, by robić swoje, wierzyć w siebie, i nieprzesadnie oglądać się na konkurencję.

Częstym wnioskiem podczas dyskusji o rynku kosmetycznym jest to, że to zdecydowanie najpiękniejsza wizytówka polskiej gospodarki. Stolarka, jachty, meble, żywność, kosmetyki - w tym polskie firmy mają naprawdę niezły potencjał, a perspektywy rozwoju rynku kosmetycznego wciąż są obiecujące.

Ale Polska to dla większości kosmetycznych firm dziś stanowczo za mało. Rosnąć u nas już przesadnie nie można, szanse na wzrosty sprzedażowe daje więc w zasadzie wyłącznie eksport. Dziś jest to ta część biznesu, w którą firmy mocno inwestują.

A czy może być bardziej emblematyczny przykład sukcesu Made in Poland na rynkach zagranicznych niż Inglot? Ta firma bardzo konsekwentnie rozwija swój biznes: sklepy z charakterystycznym logo znajdują się w najbardziej prestiżowych lokalizacjach na chyba wszystkich kontynentach. Gigantyczny sukces firmy z Przemyśla to dowód, że nie wolno bać się marzeń. Sky is the limit!

Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki
# Raporty tematyczne
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi