Raport o trendach w branży beauty od Boots

Raport o trendach w branży beauty od Boots

Boots przedstawia swój coroczny raport o istotnych trendach w sektorze kosmetycznym, ujawniając kluczowe zjawiska, które zdominują rok 2024 i kolejne lata.

Raport jest oparty na danych zebranych od ponad 16 milionów aktywnych posiadaczy kart Boots Advantage Card oraz wiedzy wewnętrznych ekspertów zajmujących się dziedziną urody i zdrowia. Raport ukazał się w ważnym momencie dla Boots. Brytyjska sieć aptek i sklepów kosmetycznych świętuje ważną rocznicę - 175 lat na rynku zdrowia i urody.

Dzięki milionom aktywnych członków Boots Advantage Card, 2500 doradcom kosmetycznym oraz posiadaniu ponad 2000 sklepów w całym kraju, Boots ma wyjątkową pozycję do gromadzenia danych i analizowania potrzeb konsumenckich. Pozwala to na trafne wskazanie najsilniejszych trendów, które emanują na całą branżę.

Raport ujawnia pięć głównych makrotrendów, które według przewidywań będą kształtować urodę i wellness w tym roku, m.in. rozwijającą się rolę ekspertów od urody oraz wzrost znaczenia sensorycznych i naturalnych produktów kosmetycznych.

Paul Niezawitowski, Beauty Director w Boots skomentował: - Jesteśmy podekscytowani możliwością ujawnienia największych trendów, które będą kształtować branżę kosmetyczną. W 2023 roku dodaliśmy do naszej oferty 49 nowych brandów kosmetycznych, co zwiększyło liczbę dostępnych marek do 500. W tym roku, wraz z obchodami 175-lecia Boots, wprowadzamy nasz coroczny raport o trendach w urodzie. Skupiamy się na trendach kosmetycznych, innowacyjnym rozwoju produktów i nowościach rynkowych.

TREND PIERWSZY: PIELĘGNACYJNY BOOST

Odważne kolory i ciekawe tekstury powracają jako wyraz indywidualnego stylu. Rytuały urodowe odgrywają ważną rolę jako narzędzie do autoekspresji i eksperymentowania ze swoim wyglądem, szczególnie wśród pokolenia Z. Marki eksperymentują z różnymi formami kosmetyków, takimi jak żele, pianki, a nawet kosmetyki zmieniające kolor. Boots jako przykłady viralowych kosmetyków, które pozwalają na wyrażenie siebie podaje: Milk Makeup, Duck Plump Lip Clear Plumping Gloss od NYX, Mood Lip Oil oraz Elvive Glycolic Gloss 5 Minute Lamination Treatment for Dull Hair stworzony przez L’Oréal Paris. Zwrócono także uwagę na rozwijający się w mediach społecznościowych trend kosmetyków bazujących na indywidualnym pH konsumenta. Zachwyt tą kosmetyczną nowością można było szeroko obserwować na TikToku. Dużym zainteresowaniem cieszyły się produkty, które współgrają ze skórą użytkownika/użytkowniczki, zapewniając tym samym unikalny odcień kosmetyków makijażowych. Boots w tej kategorii wyróżnił m.in: róż pH Reactive Cheektone od PIXI i Soap & Glory Spectacu-Lips pH Lip & Cheek Glow Oil

TREND DRUGI: EFEKT DŁUGOWIECZNOŚCI  

Narracja wokół starzenia się zmienia, konsumenci koncentrują się na utrzymaniu zdrowej skóry na dłużej. „Długowieczność” została okrzyknięta największym hasłem w branży kosmetycznej na 2024 rok, ponieważ konsumenci poszukują sposobów na podejmowanie mądrych wyborów dziś, aby cieszyć się zdrową skórą w przyszłości. Kupujący aktywnie poszukują produktów wzmacniających dobrostan skóry i przedłużających jej młody wygląd. Na stronie sieci wyszukiwania hasła „naprawa skóry” wzrosły o jedną trzecią w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a hasła „Retinal” w wyszukiwarce Google o 73% w ciągu ostatniego roku. Według Boots, kosmetyk mogący pomóc w utrzymaniu zdrowej i młodzieńczej skóry dłużej to, np. The Ordinary Retinal 0,2% Emulsion Serum.

TREND TRZECI: ŚWIADOME RYTUAŁY 

Uroda to coś więcej niż wygląd zewnętrzny. Wśród konsumentów zdecydowanie rośnie związek między rytuałami urodowymi a zdrowiem. Pojawiają się tematy ochrony, prewencji i samodbałości - także od środka. Rośnie przekonanie, że zdrowe wnętrze ostatecznie odzwierciedla się na skórze. Coraz więcej osób włącza witaminy i suplementy do swojego życia codziennego, a sprzedaż witamin dla urody w Boots wzrosła o 18% w ciągu ostatniego roku. Dużo osób zauważa także związek między zdrowiem jelit a zdrowiem skóry – tego typu suplementy w Boots urosły o 16% rok do roku. Produkty, które zostały wyróżnione w tej kategorii to: Liquid I.V - proszek mający za zadanie wspomagać nawadnianie organizmu, a także Boots Good Gut + Immunity Support Extra Strength. 

TREND CZWARTY: BIO-URODA  

Wiele marek współpracuje z naukowcami tworzącymi produkty wykorzystujące siłę natury. Wyszukiwania haseł „wrażliwa skóra” i „naturalna pielęgnacja skóry” wykazują znaczący wzrost rok do roku na stronie Boots. „Naturalna pielęgnacja skóry” była najczęściej stosowanym określeniem produktów do pielęgnacji twarzy w Wielkiej Brytanii w ostatnich trzech miesiącach 2023 r. Uwidacznia się jednak coraz wyższy poziom kreacji kosmetyków, poprzez stosowanie zaawansowanych możliwości biotechnologii. Naturalność musi iść w parze ze skutecznością - to zdecydowanie istotna potrzeba manifestowana przez konsumentów. Inny ważny aspekt to wpływ podejmowanych decyzji konsumenckich na planetę. Zainteresowanie kosmetykami wegańskimi wciąż rośnie, a wielu świadomych klientów oczekuje eko-podejścia w pełni: od formulacji kosmetyku, po jego zrównoważoną produkcję i dobór przez producentów takich opakowań, które można ponownie uzupełnić lub recyklingować.

TREND PIĄTY: EKSPERTYZA

Na rosnącym rynku kosmetycznym zwiększa się znaczenie porad od zaufanych ekspertów.  Przy coraz większym wyborze, konsumenci coraz częściej szukają rekomendacji od profesjonalistów i osób wykwalifikowanych. Najnowsza ankieta Skincensus wykazała, że ponad połowa klientów twierdzi, że zakupy kosmetyków do pielęgnacji skóry są trudne. Ekspercka porada może pomóc w świadomej pielęgnacji. Boots we współpracy ze znaną dermatolożką dr Justine Hextall oferuje szkolenie dermatologiczne dla ponad 4000 swoich farmaceutów w całej Wielkiej Brytanii. To umożliwi im udzielanie klientom porad dotyczących pielęgnacji skóry na wysokim, merytorycznym poziomie, bazując na wiedzy, a nie mitach czy chwilowych modach. Konsumenci mają też na stronie boots.com dostęp do Centrum Dermatologicznego Skincare. Znajduje się tam wiele porad i treści edukacyjnych na temat wszystkich obszarów pielęgnacji skóry. Dzięki temu można łatwo znaleźć informacje o składnikach kosmetyków i ich przydatności dla różnych typów cery. Pozwala to na odkrywanie produktów opracowanych, testowanych i polecanych przez dermatologów. Produkty zasługujące na wyróżnienie w dziedzinie dermokosmetyków to, m. in.: CeraVe AM Facial Moisturising Lotion SPF 50 do skóry normalnej i suchej oraz No7 Derm Solutions™ 100-Hour Hydration Cream. 

Raport wyraźnie podkreśla fakt, że konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na nowoczesne rozwiązania w przemyśle kosmetycznym. Klienci chcą, aby produkty były jak najlepiej dostosowane do indywidualnych potrzeb. Stawiają na świadome podejście do urody i pielęgnacji. Wymienione trendy inspirują marki do innowacji i tworzenia ciekawych produktów, dzięki czemu łatwiej jest im wyróżniać się na rynku komercyjnym. 


 

# Raporty tematyczne
 reklama