Raport jest oparty na danych zebranych od ponad 16 milionów aktywnych posiadaczy kart Boots Advantage Card oraz wiedzy wewnętrznych ekspertów zajmujących się dziedziną urody i zdrowia. Raport ukazał się w ważnym momencie dla Boots. Brytyjska sieć aptek i sklepów kosmetycznych świętuje ważną rocznicę - 175 lat na rynku zdrowia i urody.
Dzięki milionom aktywnych członków Boots Advantage Card, 2500 doradcom kosmetycznym oraz posiadaniu ponad 2000 sklepów w całym kraju, Boots ma wyjątkową pozycję do gromadzenia danych i analizowania potrzeb konsumenckich. Pozwala to na trafne wskazanie najsilniejszych trendów, które emanują na całą branżę.
Raport ujawnia pięć głównych makrotrendów, które według przewidywań będą kształtować urodę i wellness w tym roku, m.in. rozwijającą się rolę ekspertów od urody oraz wzrost znaczenia sensorycznych i naturalnych produktów kosmetycznych.
Paul Niezawitowski, Beauty Director w Boots skomentował: - Jesteśmy podekscytowani możliwością ujawnienia największych trendów, które będą kształtować branżę kosmetyczną. W 2023 roku dodaliśmy do naszej oferty 49 nowych brandów kosmetycznych, co zwiększyło liczbę dostępnych marek do 500. W tym roku, wraz z obchodami 175-lecia Boots, wprowadzamy nasz coroczny raport o trendach w urodzie. Skupiamy się na trendach kosmetycznych, innowacyjnym rozwoju produktów i nowościach rynkowych.
Odważne kolory i ciekawe tekstury powracają jako wyraz indywidualnego stylu. Rytuały urodowe odgrywają ważną rolę jako narzędzie do autoekspresji i eksperymentowania ze swoim wyglądem, szczególnie wśród pokolenia Z. Marki eksperymentują z różnymi formami kosmetyków, takimi jak żele, pianki, a nawet kosmetyki zmieniające kolor. Boots jako przykłady viralowych kosmetyków, które pozwalają na wyrażenie siebie podaje: Milk Makeup, Duck Plump Lip Clear Plumping Gloss od NYX, Mood Lip Oil oraz Elvive Glycolic Gloss 5 Minute Lamination Treatment for Dull Hair stworzony przez L’Oréal Paris. Zwrócono także uwagę na rozwijający się w mediach społecznościowych trend kosmetyków bazujących na indywidualnym pH konsumenta. Zachwyt tą kosmetyczną nowością można było szeroko obserwować na TikToku. Dużym zainteresowaniem cieszyły się produkty, które współgrają ze skórą użytkownika/użytkowniczki, zapewniając tym samym unikalny odcień kosmetyków makijażowych. Boots w tej kategorii wyróżnił m.in: róż pH Reactive Cheektone od PIXI i Soap & Glory Spectacu-Lips pH Lip & Cheek Glow Oil.
Narracja wokół starzenia się zmienia, konsumenci koncentrują się na utrzymaniu zdrowej skóry na dłużej. „Długowieczność” została okrzyknięta największym hasłem w branży kosmetycznej na 2024 rok, ponieważ konsumenci poszukują sposobów na podejmowanie mądrych wyborów dziś, aby cieszyć się zdrową skórą w przyszłości. Kupujący aktywnie poszukują produktów wzmacniających dobrostan skóry i przedłużających jej młody wygląd. Na stronie sieci wyszukiwania hasła „naprawa skóry” wzrosły o jedną trzecią w ciągu ostatnich 12 miesięcy, a hasła „Retinal” w wyszukiwarce Google o 73% w ciągu ostatniego roku. Według Boots, kosmetyk mogący pomóc w utrzymaniu zdrowej i młodzieńczej skóry dłużej to, np. The Ordinary Retinal 0,2% Emulsion Serum.
Uroda to coś więcej niż wygląd zewnętrzny. Wśród konsumentów zdecydowanie rośnie związek między rytuałami urodowymi a zdrowiem. Pojawiają się tematy ochrony, prewencji i samodbałości - także od środka. Rośnie przekonanie, że zdrowe wnętrze ostatecznie odzwierciedla się na skórze. Coraz więcej osób włącza witaminy i suplementy do swojego życia codziennego, a sprzedaż witamin dla urody w Boots wzrosła o 18% w ciągu ostatniego roku. Dużo osób zauważa także związek między zdrowiem jelit a zdrowiem skóry – tego typu suplementy w Boots urosły o 16% rok do roku. Produkty, które zostały wyróżnione w tej kategorii to: Liquid I.V - proszek mający za zadanie wspomagać nawadnianie organizmu, a także Boots Good Gut + Immunity Support Extra Strength.
Wiele marek współpracuje z naukowcami tworzącymi produkty wykorzystujące siłę natury. Wyszukiwania haseł „wrażliwa skóra” i „naturalna pielęgnacja skóry” wykazują znaczący wzrost rok do roku na stronie Boots. „Naturalna pielęgnacja skóry” była najczęściej stosowanym określeniem produktów do pielęgnacji twarzy w Wielkiej Brytanii w ostatnich trzech miesiącach 2023 r. Uwidacznia się jednak coraz wyższy poziom kreacji kosmetyków, poprzez stosowanie zaawansowanych możliwości biotechnologii. Naturalność musi iść w parze ze skutecznością - to zdecydowanie istotna potrzeba manifestowana przez konsumentów. Inny ważny aspekt to wpływ podejmowanych decyzji konsumenckich na planetę. Zainteresowanie kosmetykami wegańskimi wciąż rośnie, a wielu świadomych klientów oczekuje eko-podejścia w pełni: od formulacji kosmetyku, po jego zrównoważoną produkcję i dobór przez producentów takich opakowań, które można ponownie uzupełnić lub recyklingować.
Na rosnącym rynku kosmetycznym zwiększa się znaczenie porad od zaufanych ekspertów. Przy coraz większym wyborze, konsumenci coraz częściej szukają rekomendacji od profesjonalistów i osób wykwalifikowanych. Najnowsza ankieta Skincensus wykazała, że ponad połowa klientów twierdzi, że zakupy kosmetyków do pielęgnacji skóry są trudne. Ekspercka porada może pomóc w świadomej pielęgnacji. Boots we współpracy ze znaną dermatolożką dr Justine Hextall oferuje szkolenie dermatologiczne dla ponad 4000 swoich farmaceutów w całej Wielkiej Brytanii. To umożliwi im udzielanie klientom porad dotyczących pielęgnacji skóry na wysokim, merytorycznym poziomie, bazując na wiedzy, a nie mitach czy chwilowych modach. Konsumenci mają też na stronie boots.com dostęp do Centrum Dermatologicznego Skincare. Znajduje się tam wiele porad i treści edukacyjnych na temat wszystkich obszarów pielęgnacji skóry. Dzięki temu można łatwo znaleźć informacje o składnikach kosmetyków i ich przydatności dla różnych typów cery. Pozwala to na odkrywanie produktów opracowanych, testowanych i polecanych przez dermatologów. Produkty zasługujące na wyróżnienie w dziedzinie dermokosmetyków to, m. in.: CeraVe AM Facial Moisturising Lotion SPF 50 do skóry normalnej i suchej oraz No7 Derm Solutions™ 100-Hour Hydration Cream.