Współczesne tempo pracy, dla wielu pracowników zabójcze, powoduje nieustanną frustrację wynikającą z braku możliwości dotrzymywania nierealnych często zupełnie terminów niejednokrotnie przyczynia się do ogromnego stresu. Wielu pracowników, i to nie tylko tych zatrudnionych w międzynarodowych korporacjach, przyznaje, że jednym z najważniejszych czynników przyczyniających się do stresu w pracy jest nieustanne wrażenie uciekającego czasu. Oczywiście można (i należy) próbować z tym walczyć, uświadamiać pracodawców, jak stresogenna i w gruncie rzeczy mało efektywna jest metoda narzucania na pracowników obowiązków, których nie są w stanie spełnić i harmonogramu, którego dotrzymać nie mają szans. W walce ze stresem można sobie jednak pomóc także na kilka innych sposobów.
W walce ze stresem w pracy można pomóc sobie między innymi aromaterapią. W stresującym środowisku pracy idealnie sprawdza się na przykład olejek z bergamotki. Przez wielu specjalistów jest on określany mianem toniku na nerwy, który pomaga utrzymać balans. Dodatkowo, pozytywnie wpływ on na mózg. To cenne wsparcie i ratunek, kiedy w twoim życiu jest dużo skrajnych emocji, nerwów, stresu. Taki olejek możesz rozpylić w swoim gabinecie, przy swoim biurku. Po prosty, możesz także dodać go do kąpieli, rozpuszczając częściej kilka kropli w jogurcie lub śmietanie. Pamiętaj, nigdy nie stosuj go bezpośrednio na skórę. Możesz sięgnąć także po inne olejki cytrusowe, które swoim odświeżającym zapachem przywracają dobry nastrój. Kiedy potrzebujesz dodatkowego wsparcia dla mózgu, jesteś zmęczona, a musisz skończyć jakiś projekt, sięgnij po olejek rozmarynowy.
Aromaterapia to jednak nie wszystko, co możesz zrobić, aby twoje miejsce pracy uczynić bardziej przyjazną i mniej stresogenną przestrzenią.
Warto spróbować na początek wdrożyć choć jedno rozwiązanie. W pracy spędzasz często naprawdę wiele godzin, warto zadbać więc, aby to miejsce było jak najbardziej przyjazne. Całego stresu w ten sposób nie pokonasz, ale funkcjonować takiej przestrzeni będzie ci na pewno łatwiej.