USA: Sephora ma problem z wandalami z pokolenia Alfa

USA: Sephora ma problem z wandalami z pokolenia Alfa

W ostatnich miesiącach głośno było o pełzaczach (młodzi ludzie, którzy naśladowali ślimaki i pełzali po rozmaitych sklepach), a w ostatnim tygodniu Polska żyła informacją o gangu nastolatków terroryzującym centrum handlowe Posnania. Problem z nastolatkami w sklepach i centrach handlowych jest jednak globalny. Cosmetics Business opisuje sprawę nieletnich wandali krążących po amerykańskich sklepach Sephory.

Przedstawiciele pokolenia Alfa (urodzeni po 2010 r.) uwielbiają takie marki, jak Byoma, Drunk Elephant, Glow Recipe czy Sol De Janeiro. Z tej miłości gotowi są niemal na wszystko: niszczenie testerów, przepychanki z innymi klientami, awantury ze sprzedawcami. W social mediach ukazało się w ostatnich tygodniach mnóstwo filmików, w których pokazano efekty wizyt dzieci w Sephorze. #SephoraKids - oprócz tego, że namiętnie kupują kosmetyki, np. hitem są obecnie krople brązujące Drunk Elephant, to jednocześnie zostawiają po sobie zniszczone testery, bałagan na półkach czy po prostu kradną wymarzone kosmetyki. Do tego bardzo niegrzecznie zachowują się wobec sprzedawców i innych klientów. Film influencerki Danieli Ueman (@dani.cazz) „Czy 12-latkowie rzeczywiście przejmują Sephorę?” pokazał, jakie są efekty wizyty młodych klientów w perfumerii.

Inna influencerka TikToka, Avery Warneke (@avery22w), podzieliła się swoimi doświadczeniami w filmie, w którym opowiada, jak została odepchnięta przez dziewczynkę, która chciała dostać się do tej samej półki, przy której Avery już stała. Autorka filmu była też zszokowana, że nastolatki dysponują kartami kredytowymi rodziców i mogą pozwolić sobie na naprawdę bardzo kosztowne zakupy w Sephorze. 

O tym, że uroda jest szczególnie ważna dla pokolenia Alfa pisaliśmy niedawno na Wirtualnych. Młode osoby kupują naprawdę dużo kosmetyków – często są to produkty, które nie są im kompletnie potrzebne, jak np. kosmetyki z retinolem.

Być może w problem z niegrzecznymi dziećmi w drogeriach powinny włączyć się marki – szczególnie te przez nie lubiane? Przekazać im, że pewne zachowania są nieakceptowalne? Choć umówmy się – kwestia wychowania leży po stronie rodziców – i trochę byłoby groteskowe, gdyby to marki kosmetyczne miały tłumaczyć dzieciakom, że niszczenie produktów w sklepach czy bycie aroganckim wobec sprzedawców jest złe i nieakceptowalne. Problem zdecydowanie istnieje: sprzedawcy wielu sieci mają naprawdę dość pyskatych nastolatków siejących zniszczenia na półkach.

# Newsy handel
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi