Po suche szampony sięgają głównie młode konsumentki

Po suche szampony sięgają głównie młode konsumentki

25% kobiet w wieku od 16 do 29 lat regularnie korzysta z suchych szamponów, równie wiele z nich stwierdza, że po ich użyciu włosy wyglądają jak świeżo umyte. Potencjał jednak w kategorii wciąż tkwi spory.

Co najmniej 35% kobiet nie wie dokładnie, jak stosuje się suchy szampon i dlatego z nich nie korzysta. W przypadku grupy wiekowej kobiet 30-49 lat odsetek ten stanowi nawet 40%.

Prawie połowa kobiet jest przekonania, że suchy szampon pozostawi biały osad na ich włosach.

Panie, które używają suchych szamponów, doceniają walor szybkiego przywrócenia włosom estetycznego wygladu. Aż 24% kobiet w grupie wiekowej 16-29 lat chętnie stosuje suche szampony ze względu na uzyskiwany dzięki nim świeży zapach włosów.

Jednak nie tylko w celu odświeżenia fryzury konsumentki sięgają po tego typu produkty. Suchy szampon jest również stosowany jako produkt stylizujący: 21% kobiet w grupie wiekowej 16-29 lat wykorzystuje go jako produkt zapewniający większą objętość i lepszą przyczepność włosów.

To produkt, który często trafia do wakacyjnych kosmetyczek. 23% kobiet w wieku od 16 do 29 lat zabiera suchy szampon w każdą podróż.

(źródło: Ipsos dla Nivea Hair, 2018)
 

Czytaj także: Suche szampony Nivea w trzech wariantach kolorystycznych

# Badania rynkowe
 reklama