Skokowy wzrost TikToka, coraz większe znaczenie treści wideo

Skokowy wzrost TikToka, coraz większe znaczenie treści wideo

Buzz to wzmianki internetowe, w których pojawia się marka.

Dotyczy to wszystkich wzmianek w internecie i mediach społecznościowych, ale bez zamieszczanych w mediach własnych marki. 

Siła buzzu o markach kosmetycznych wyniosła 1 miliard 45 milionów wyświetleń. To oznacza wzrost o 14,3% rok do roku. 

Wzrost jest napędzany przez dynamiczne zwiększenie buzzu na TikToku. Liczba wyświetleń na TikToku wzrosła aż o 760,3% w porównaniu do stycznia 2021. Nominalnie siła buzzu wzrosła z 20,4 milionów wyświetleń w styczniu 2021 roku aż do 175,4 milionów. Tak wysoka zmiana jest zasługą przede wszystkim silnie rosnącej aktywności marek w tym serwisie i wykorzystania możliwości takich formatów jak Spark Ads. 

W tym samym okresie Instagram odnotował spadek o 3,5%. Mimo tego serwis pozostaje najważniejszym kanałem. Jego udział wyniósł 68%. Jest to jednak istotny spadek z poziomu 80,6% rok wcześniej. Udział TikToka wzrósł z 2,2% do 16,8%

Konsekwencją tak szybkiego wzrostu znaczenia TikToka jest też bardzo silny wzrost udziału formatu wideo. W styczniu 2022 roku udział treści wideo w całości buzzu wyniósł 44,3%. Rok wcześniej było to 30,3%. 

L'Oréal Paris największą marką

Marką z największym buzzem jest L'Oréal Paris. Wyniósł on 40,4 milionów wyświetleń. Jest to historycznie najlepszy wynik marki i oznacza wzrost aż o 177,4% rok do roku. Taki wynik jest bardzo mocno napędzany inwestycjami w influencer marketing, przede wszystkim na TikToku, w drugiej kolejności na Instagramie. Udział TikToka w buzzie o tej marce wyniósł aż 70,3%.

Na drugim miejscu jest marka Eveline z wynikiem 27,5 milionów wyświetleń. Wynik marki jest efektem bardzo dużego buzzu organicznego (bez działań marketingowych). Kluczowym serwisem dla tej marki jest Instagram - odpowiada za 56,5% wyświetleń. Marka Eveline ma też najwyższy buzz na YouTube i forach, wśród wszystkich marek kosmetycznych.

Na kolejnych miejscach są:

  • Garnier - 24,8 miliony wyświetleń,
  • NYX Professional Makeup - 24,4 miliony wyświetleń,
  • Makeup Revolution - 19,8 milionów wyświetleń, z czego aż 19,3 milionów na Instagramie (najlepszy wynik z wszystkich marek).

Łącznie 5 największych marek ma udział w buzzie o markach beauty na poziomie 13,1%, z czego udział L'Oréal Paris wynosi 3,9%.

L'Oréal Polska najbardziej aktywna w inwestycjach w influencer marketing. Szacowane budżety na działania płatne w styczniu 2022 roku wyniosły 3,64 miliony złotych. Obejmuje to kwoty zarówno na wynagrodzenia influencerów, jak i wsparcie reklamowe postów i filmów influencerów.

Inwestycje są bardzo silnie zdominowane przez marki z grupy L'Oréal Polska, które zajmują pierwsze trzy miejsca pod względem wielkości budżetów. Łącznie ta firma zainwestowała 1,55 milion złotych, co odpowiada za 42,5% całości inwestycji kategorii beauty.

Marki z największymi inwestycjami to:

  • L'Oréal Paris - 547,7 tysięcy złotych netto,
  • Garnier - 373,5 tysięcy złotych netto,
  • Maybelline - 331,4 tysięcy złotych netto.

Pełna wersja raportu można otrzymać wysyłając email na adres: jarek@brand24.pl

# Raporty tematyczne
loki joanna