Dotyczy to wszystkich wzmianek w internecie i mediach społecznościowych, ale bez zamieszczanych w mediach własnych marki.
Siła buzzu o markach kosmetycznych wyniosła 1 miliard 45 milionów wyświetleń. To oznacza wzrost o 14,3% rok do roku.
Wzrost jest napędzany przez dynamiczne zwiększenie buzzu na TikToku. Liczba wyświetleń na TikToku wzrosła aż o 760,3% w porównaniu do stycznia 2021. Nominalnie siła buzzu wzrosła z 20,4 milionów wyświetleń w styczniu 2021 roku aż do 175,4 milionów. Tak wysoka zmiana jest zasługą przede wszystkim silnie rosnącej aktywności marek w tym serwisie i wykorzystania możliwości takich formatów jak Spark Ads.
W tym samym okresie Instagram odnotował spadek o 3,5%. Mimo tego serwis pozostaje najważniejszym kanałem. Jego udział wyniósł 68%. Jest to jednak istotny spadek z poziomu 80,6% rok wcześniej. Udział TikToka wzrósł z 2,2% do 16,8%
Konsekwencją tak szybkiego wzrostu znaczenia TikToka jest też bardzo silny wzrost udziału formatu wideo. W styczniu 2022 roku udział treści wideo w całości buzzu wyniósł 44,3%. Rok wcześniej było to 30,3%.
Marką z największym buzzem jest L'Oréal Paris. Wyniósł on 40,4 milionów wyświetleń. Jest to historycznie najlepszy wynik marki i oznacza wzrost aż o 177,4% rok do roku. Taki wynik jest bardzo mocno napędzany inwestycjami w influencer marketing, przede wszystkim na TikToku, w drugiej kolejności na Instagramie. Udział TikToka w buzzie o tej marce wyniósł aż 70,3%.
Na drugim miejscu jest marka Eveline z wynikiem 27,5 milionów wyświetleń. Wynik marki jest efektem bardzo dużego buzzu organicznego (bez działań marketingowych). Kluczowym serwisem dla tej marki jest Instagram - odpowiada za 56,5% wyświetleń. Marka Eveline ma też najwyższy buzz na YouTube i forach, wśród wszystkich marek kosmetycznych.
Na kolejnych miejscach są:
Łącznie 5 największych marek ma udział w buzzie o markach beauty na poziomie 13,1%, z czego udział L'Oréal Paris wynosi 3,9%.
L'Oréal Polska najbardziej aktywna w inwestycjach w influencer marketing. Szacowane budżety na działania płatne w styczniu 2022 roku wyniosły 3,64 miliony złotych. Obejmuje to kwoty zarówno na wynagrodzenia influencerów, jak i wsparcie reklamowe postów i filmów influencerów.
Inwestycje są bardzo silnie zdominowane przez marki z grupy L'Oréal Polska, które zajmują pierwsze trzy miejsca pod względem wielkości budżetów. Łącznie ta firma zainwestowała 1,55 milion złotych, co odpowiada za 42,5% całości inwestycji kategorii beauty.
Pełna wersja raportu można otrzymać wysyłając email na adres: jarek@brand24.pl