Kosmetyczne nazwiska na liście Forbesa 50 po 50

Kosmetyczne nazwiska na liście Forbesa 50 po 50

W tym rankingu Forbes zwraca uwagę na osoby, które po 50-tce wywróciły swoje dojrzałe zawodowe życie albo przesterowali cały biznes. Kto z branży kosmetycznej znalazł się w zestawieniu?

Marek Bielenda (50 lat) jest udziałowcem i prezesem rodzinnej firmy Bielenda Kosmetyki Naturalne. W piątą dekadę życia wkracza bogatszy o przejęte konkurencyjne marki kosmetyczne: Dermika i Soraya. Bielenda kupiła je w 2021 roku, we współpracy z funduszem Innova Capital od Orkla Group za 215 mln zł.

Zbigniew Inglot (67 lat) jest szefem firmy Inglot. Przed wejściem do biznesu realizował się jako naukowiec. Głównym twórcą rodzinnego biznesu był jego brat, Wojciech. Zbigniew dołączył do firmy najpierw w roli przewodniczącego rady nadzorczej, zaś po przedwczesnej śmierci brata w 2013 roku, mając już ponad 50 lat, wziął na swoje barki ciężar prowadzenia rodzinnej spółki. Obecnie jest jej prezesem.

Hanna Kurcińska (61 lat) od kilku lat z sukcesem prowadzi firmę kosmetyczną Hagi Cosmetics. Pierwsze podejście do tego biznesu miała jeszcze w latach 90. Polski rynek nie był wtedy jednak gotowy na kosmetyki naturalne. Spróbowała więc ponownie, będąc już po pięćdziesiątce, tym razem z dwiema dorosłymi córkami i to drugie podejście wyszło świetnie.

Henryk Orfinger (71 lat), Irena Eris (72 lata) - założyciele i właściciele spółki kosmetycznej Dr Irena Eris, firmy, która czuje rynkowe trendy i wciąż się rozwija. Członkowie kapituły docenili również probiznesową aktywność Henryka Orfingera, który współtworzył Konfederację Lewiatan, a teraz współpracuje z The Family Business Network.

Wojciech Piasecki (63 lata) - będąc już po pięćdziesiątce, tchnął nowe życie w markę Tołpa i spowodował, że dziś jest ona jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek kosmetycznych. Stało się tak dzięki skierowaniu uwagi na młodsze konsumentki. Zarządzanie Tołpą przejął od Barbary Piaseckiej-Johnson, której jest bratankiem. Torf Corporation ma obecnie ponad 120 mln zł przychodów rocznie.

Zenon Ziaja (76 lat) - twórca przedsiębiorstwa kosmetycznego Ziaja, jednego z największych w tej branży w kraju. Firmę założył, mając już 43 lata, i niesamowicie konsekwentnie ją rozwija. Okres prosperity i umacniania się na rynku Ziai przypadł na czas po pięćdziesiątce jej założyciela. Spółka ma przychody rzędu 290 mln zł i sprzedaje swoje kosmetyki na całym świecie.

Jolanta Zwolińska (71 lat) - założycielka Yonelle, a wcześniej Dermiki i Soraya. Zwolińska sprzedawała swoje firmy i natychmiast zabierała się do budowania nowej. Yonelle to jej najmłodsze biznesowe dziecko. Marka kierowana jest do kobiet po czterdziestym roku życia. Zaistniała na rynku, gdy jej założycielka miała już ponad 60 lat.

źródło: Forbes 8/2022, fot. unsplash.com
# Raporty tematyczne
 reklama