Cosmoprof Asia: sześć trendów, które rządzą kosmetycznym światem

Cosmoprof Asia: sześć trendów, które rządzą kosmetycznym światem

Podczas targów Cosmoprof Asia opublikowane zostały kluczowe trendy kosmetyczne, wokół których powstają dziś nowatorskie produkty.

W najnowszym CosmoTrends mamy sześć głównych tematów, a wśród przykładowych produktów, wpisujących się w określone, znalazły się dwie polskie firmy: Floslek i Only.Bio.life.

Self-Care Tech

Na świecie coraz mocniej rozwija się rynek zaawansowanych urządzeń i cyfrowych aplikacji, wspierających pielęgnację w duchu DIY. Nic przesadnie zaskakującego, że ten trend rozwija się obecnie bardzo dobrze. Konsumenci spędzają więcej czasu w domu, mniej chętnie korzystają z usług w salonach profesjonalnych, mają też po prostu mniej okazji do bezpośrednich dermkonsultacji. Tu przychodzi im w sukurs rozwój kosmetologicznych technologii i możliwość nabywania pewnych urządzeń znanych dotąd z pielęgnacji profesjonalnej w kompaktowych wersjach do użytku domowego. Natomiast dzięki sztucznej inteligencji (AI) i rozszerzonej rzeczywistości mogą korzystać z konsultacji na odległość i sięgać po kosmetyczne rozwiązania szyte na miarę – na podstawie spersonalizowanych danych przekazywanych drogą cyfrową.  W tym trendzie prym wiodą rozmaite firmy azjatyckie, np. Cosmoprof pokazuje na swoje stronie zaawansowany koreański masażer multifunkcyjny (A.I Vibration Therapy by Waveon) czy urządzenie do analizy skóry i tworzenia programów pielęgnacyjnych - AR Beauty Mirror Solution by Frontis.

Lokalne skarby

Trend na wyjątkowe składniki i produkty pochodzące z określonych regionów – wpisujące się w trend autentyczności, lokalności i etyczności. Konsumenci coraz chętniej chcą wspierać lokalne gospodarki, poznawać wyjątkowe marki, które działają etycznie i w duchu fair-trade. Wydaje się, że jest tu spora przestrzeń dla tego, co wartościowe w #Polish Beauty. W przewodniku Cosmoprof jako przykładowe dla trendu produkty pojawiły się natomiast: balsam marki Waphyto Regena Toner - bogaty balsam nawilżający z pięciu naturalnych składników, a mianowicie morwy, nagietka japońskiego, gotu kola, bylicy pospolitej i skrzypu polnego uprawiane w Regionie Mikawa w środkowej Japonii. Cosmoprof zaprezentował tu także, m. in. linię Luxom włoskiej firmy OMECS Cosmetic&Surgery, której głównym bohaterem jest sycylijski kwiat szafranu.

Hyper Hygienics

W tym roku marki przenoszą higienę na wyższy poziom. Najbardziej innowacyjne produkty to coś więcej niż tylko ochrona przed zarazkami i skuteczna dezynfekcja. Kierunek zainspirowany na pewno przez pandemię rozwija się o kolejne innowacje, np.

opakowania samoczyszczące oraz produkty wielozadaniowe, takie jak żele, mgiełki, płyny i paznokcie lakiery, które odżywiają skórę, jednocześnie chroniąc przed zarazkami. Takim przykładem jest na przykład UVC Disinfection Case by Belle Cosmic Manufacturing – walizeczka, w której można „na sucho” wysterylizować wszystkie przedmioty w ciągu kilka minut. Wellfare Hand Serum Moisturizing & Sanitizing włoskiej firmy Universal Beauty Products odżywia skórę, ma jednocześnie właściwości oczyszczające i odkażające. Dzięki formule Active Oxygen serum działa równie silnie jak żel do rąk o 70 procentowym stężeniu alkoholu w składzie.

Naukowo przypieczętowane

Odkrycia i postęp w nauce umożliwiają tworzenie nowych produktów do pielęgnacji skóry i kosmetyków o zwiększonej wchłanialności, skuteczności i bezpieczeństwie, a także działających wielozadaniowo i pozwalających na multifunkcyjne zastosowania. W tym nurcie promowane przez Cosmoprof produkty to, m. in. liofilizowana chińska maska ​​do oczu z firmy Changzhou Weibo Hi-Tech Biotechnology - zastosowane w niej rozwiązanie wspomaga wchłanianie przezskórne i zwiększa skuteczność zawartych w niej składników. Urządzenie do liftingu twarzy Homethera koreańskiej firmy Attibe Beauty bazuje na technologii ultradźwięków o wysokim natężeniu, co wspomaga regenerację skóry poprzez pobudzenie produkcji kolagenu i elastyny. Natomiast multi-krem Anti-Melasma koreańskiej firmy J&J Company działa multifunkcyjnie na piegi, zmarszczki, poprawę kolorytu skóry i rozjaśnienie cieni pod oczami – wszechstronny all-in-one.

Potęga natury

Naturalne roślinne formuły, które chronią zdrowie i wzmacniają odporność – przemysł kosmetyczny chętnie sięga po tego typu inspiracje. Trend kosmetyków naturalnych wciąż rozwija się znakomicie. Wielu konsumentów bardzo świadomie sięga po tego typu produkty, z przekonaniem, że dokonują słusznych wyborów dla siebie, i dla planety.

W tym trendzie autorzy opracowania podają za przykład linię GREEN For Skin polskiej marki FLOSLEK Laboratorium. Kosmetyki idealne dla wegan – w składzie ekstrakty z pietruszki, ogórka, nasion selera i grochu zapewniające głębokie nawilżenie i naturalne piękno. Do tego kosmetyki są przyjazne dla środowiska(opakowane w wymienne wkłady, które w 100% podlegają recyklingowi). Inne przykłady z tego nurtu to: koreański krem Truly Nourishing Ginseng With Honey Back At One, który pomaga przywrócić blask i gęstość skóry, Odbudowujące serum na noc Anti-Age Elixir Bakuchiol i Awokado od OnlyBio.life (Polska), które przyspiesza regenerację skóry i wzmacnia jej jędrność oraz The Youth Lift Express Mask firmy Pollen Botanicals (Australia), które liftinguje i wygładza drobne zmarszczki w zaledwie 10 minut dzięki zawartości kwasu hialuronowego, glinki bentonitowej i organicznym ekstraktom ziołowym.

Mask Friendly

Stosowanie maseczek na twarz nie pozostało bez wpływu na pomysłowość branży w tym temacie. Powstają już kosmetyki kolorowe odporne na ścieranie w masce (np. puder The Art Complexion No Transfer Wet Compact Benefit Corporation czy pomadka Lady Vain NoTransfer LS firmy Art Cosmetics. Oczywiście firmy rozwijają również portfolio o  specjalistyczne produkty do pielegnacji, które przeciwdziałają podrażnieniom skóry wskutek wielogodzinnego noszenia maski.

Galeria wszystkich wyróżnionych produktów znajduje się pod tym linkiem.

# Raporty tematyczne
 reklama