AP Beauty: eko-pielęgnacja gabinetowa i sety zabiegowe w ampułkach – rozwiązanie dobre nie tylko w dobie pandemii
AP Beauty: eko-pielęgnacja gabinetowa i sety zabiegowe w ampułkach – rozwiązanie dobre nie tylko w dobie pandemii

Co dziś wyróżnia poszczególne marki kosmetyczne? Z jakimi trendami dany brand współgra? Co jest jego niepodważalnym atutem? Co zmieniła pandemia w kwestii dbania o siebie?

Aleksandra Mielcarz, szkoleniowiec marki Phyt’s:

Globalnie, rynek artykułów kosmetycznych w pandemii ma się nieźle. Część zanotowanego przez niego 1,6%[1] wzrostu wynika w dużej mierze ze zwiększonego popytu na wyroby do mycia, dezynfekcji i pielęgnacji rąk. Cieszy nas najbardziej fakt, że coraz częściej sięgamy po kosmetyki naturalne, w tym ekologiczne.

Jak wynika z analiz GFK Polonia segment kosmetyków ekologicznych wzrósł o 39% w okresie od lipca 2019 do czerwca 2020[2], a o 6%[3] liczba konsumentów, która w ciągu roku co najmniej raz zakupiła produkt z tej kategorii. Dużym atutem dla konsumenta jest naturalny, czysty skład, bowiem coraz więcej z nas czyta etykiety, łącznie z INCI przed zakupem kosmetyku. Jesteśmy też świadomi zjawiska greenwashingu, dlatego certyfikat potwierdzający ekologiczny skład produktu jest niewątpliwym atutem w oczach konsumenta.

Wspomniane przeze mnie rosnące zainteresowanie tą kategorią kosmetyków przenosi się także na rynek kosmetyków profesjonalnych, dedykowanych gabinetom kosmetycznym. Jesteśmy świadomymi konsumentami nie tylko w sferze zakupów detalicznych, ale także w wyborze usługi kosmetycznej.

Phyt’s jest marką gabinetową, 100% naturalną, certyfikowaną i ekologiczną. Pomimo pandemii, a być może właśnie za jej sprawą, gdy wybory konsumenckie stają się coraz bardziej wywarzone, nasza marka zyskuje coraz większe grono odbiorców. Salony poszukują rozwiązań, które odpowiadają na wymieniony trend.

Pandemia uwypukliła jeszcze jeden atut naszej marki, którym jest forma opakowania produktów. Są to jednorazowe sety zabiegowe. Od mleczka, przez maskę po krem, nasze kosmetyki zapakowane są w szklane ampułki pojedynczego użycia.

Daje to naszym odbiorcom – gabinetom kosmetycznym – łatwość zarządzania kosztami, eliminuje konieczność zużycia dużych zbiorczych preparatów i ryzyko ewentualnej straty towaru w związku z wprowadzanymi restrykcjami, okresowym zamykaniem gabinetów. Jest też odpowiedzią na wysokie oczekiwania klientów w zakresie higieny i bezpieczeństwa stosowania. Bez wątpienia niepewność w jakiej przyszło funkcjonować gabinetom kosmetycznym skłania do poszukiwania nowych rozwiązań i jeszcze lepszego dopasowania do oczekiwań klientów.

[1] Raport PMR „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2021. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2021-2026”
[2] https://forsal.pl/lifestyle/luksus/artykuly/7837661,rynek-ekologicznych-kosmetykow-w-polsce-to-niemal-200-mln-zl-gfk-polonia.html
[3] https://www.wiadomoscihandlowe.pl/artykul/fbk-2020-gfk-koronawirus-zainfekowal-polski-rynek-kosmetyczny-konsumenci-zmienili-swoje-nawyki
# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager