Jak wynika z analiz GFK Polonia segment kosmetyków ekologicznych wzrósł o 39% w okresie od lipca 2019 do czerwca 2020[2], a o 6%[3] liczba konsumentów, która w ciągu roku co najmniej raz zakupiła produkt z tej kategorii. Dużym atutem dla konsumenta jest naturalny, czysty skład, bowiem coraz więcej z nas czyta etykiety, łącznie z INCI przed zakupem kosmetyku. Jesteśmy też świadomi zjawiska greenwashingu, dlatego certyfikat potwierdzający ekologiczny skład produktu jest niewątpliwym atutem w oczach konsumenta.
Wspomniane przeze mnie rosnące zainteresowanie tą kategorią kosmetyków przenosi się także na rynek kosmetyków profesjonalnych, dedykowanych gabinetom kosmetycznym. Jesteśmy świadomymi konsumentami nie tylko w sferze zakupów detalicznych, ale także w wyborze usługi kosmetycznej.
Phyt’s jest marką gabinetową, 100% naturalną, certyfikowaną i ekologiczną. Pomimo pandemii, a być może właśnie za jej sprawą, gdy wybory konsumenckie stają się coraz bardziej wywarzone, nasza marka zyskuje coraz większe grono odbiorców. Salony poszukują rozwiązań, które odpowiadają na wymieniony trend.
Daje to naszym odbiorcom – gabinetom kosmetycznym – łatwość zarządzania kosztami, eliminuje konieczność zużycia dużych zbiorczych preparatów i ryzyko ewentualnej straty towaru w związku z wprowadzanymi restrykcjami, okresowym zamykaniem gabinetów. Jest też odpowiedzią na wysokie oczekiwania klientów w zakresie higieny i bezpieczeństwa stosowania. Bez wątpienia niepewność w jakiej przyszło funkcjonować gabinetom kosmetycznym skłania do poszukiwania nowych rozwiązań i jeszcze lepszego dopasowania do oczekiwań klientów.