Wpływ Covid-19 na sektor kosmetyczny

Wpływ Covid-19 na sektor kosmetyczny

Covid-19 zmienił nasze życie, pracę, konsumenckie wybory. Jakie wnioski na pewno mogą wyciągać z tej gorzkiej lekcji marki kosmetyczne?

Wartości i lokalność

Pozycjonowanie marki coraz częściej będzie bazować na wartościach, etyce i otwartej komunikacji z konsumentem. Firmy kosmetyczne powinny bardziej niż kiedykolwiek podkreślać lokalność produkcji, dziedzictwo marki, wartości, które konsumenci mogą podzielać. Marki muszą być również transparentne w kwestiach dotyczących bezpieczeństwa i pochodzenia produktów.

Zmiany w handlu

COVID-19 ma duży wpływ na dystrybucję produktów kosmetycznych, biorąc pod uwagę dotychczasową zależność od handlu detalicznego, nadmierne poleganie na sprzedaży hurtowej i słabo rozwinięte możliwości handlu elektronicznego. Pandemia stała się głównym czynnikiem, który przyspiesza nowatorskie rozwiązania e-commerce, rozszerza formaty „zamów i odbierz” oraz wpływa na rosnące możliwości bezdotykowych operacji detalicznych. Na całym świecie coraz lepiej rozwijają się wszelkie usługi w modelu direct2consumer.

Nowa definicja wellness

Konwergencja piękna i dobrego samopoczucia staje się jeszcze bardziej widoczna. Marki kosmetyczne wdrażają nowe rozwiązania łączące aspekty zdrowia i urody. Rosnącą popularnością cieszą się produkty zwiększające pozytywną energię (np. poprzez sensoryczność pewnych kosmetyków), wzmacniają zdrowie (np. dbałość o mikrobiom), pomagają lepiej spać, koić lęki i stres. Luksusowe marki wellness coraz mocniej wskazują na mocne związki między zdrowiem psychicznym, emocjonalnym i duchowym, a tym, jak się czujemy fizycznie i jak wyglądamy. To jak naczynia połączone w istocie;-)

PRO-beauty i #stayathome

Najważniejsze innowacje dotyczą dostarczania konsumentom zamienników dla usług beauty, które każdy może wykonać we własnym domu. W okresie lockdownu rosła na przykład imponująco sprzedaż farb do włosów czy lakierów do paznokci. Firmy inwestują coraz mocniej w przenoszenie pewnych rozwiązań znanych w pielęgnacji profesjonalnej czy medycynie estetycznej do świata kosmetyków. Marki mocniej stawiają też na profesjonalne konsultacje i porady udzielane konsumentom, np. z udziałem dermatologów czy wizażystek współpracujących z daną firmą (dobrze spełniają tu swoją interaktywną  rolę social media).   

źródło: Euromonitor International

# Raporty tematyczne
loki joanna