UOKiK zamierza rozwiewać wątpliwości internautów i firm związane z influencer marketingiem

UOKiK zamierza rozwiewać wątpliwości internautów i firm związane z influencer marketingiem

Pojawienie się Rekomendacji związanych z influencer marketingiem wywołało lawinę konkretnych pytań internautów, agencji reklamowych i firm.

W mailu do naszej redakcji biuro prasowe Urzędu informuje, że wielość zagadnień, o które pytają zainteresowani, sprawia, że temat jest kontynuowany. - Jesteśmy w trakcie przygotowywania odpowiedzi na bieżąco zbierane i analizowane przykłady, które po lekturze Rekomendacji nadal wzbudzają wątpliwości. Będą one wyjaśniane w ramach prowadzonych przez nas działań edukacyjnych. Część tematów na pewno znajdzie się właśnie w tym  oraz zostanie uwzględniona podczas najbliższego webinaru z IAB Polska - 21 października o godz. 11:00 - czytamy.
Link do wydarzenia: https://uokik.gov.pl/komentarze_wyjasnienia_i_stanowiska.php?news_id=18945

Urząd zachęca do odwiedzania strony internetowej poświęconej influencer marketingowi, gdzie w specjalnej zakładce zebrane zostaną wszystkie kwestie, z którymi zwracają się odbiorcy Rekomendacji. - Pierwsze odpowiedzi pojawią się w ciągu dwóch tygodni. Również na kanale UOKiK na Instagramie sukcesywnie publikujemy materiały, które pomogą w interpretacji kwestii wzbudzających największe zainteresowanie - informuje Biuro Prasowe UOKiK.

>>Rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych wynikają z interpretacji obowiązującego prawa. Influencerzy odpowiadają za to co publikują, a teraz dzięki działaniom UOKiK mają do dyspozycji konkretne wytyczne, jak poprawnie oznaczać swoje materiały. Należy pamiętać, że influencerem może być każdy, kto poprzez publikowane w internecie treści ma wpływ na decyzje konsumenckie innych osób. Jeżeli publikuje materiał zawierający przekaz handlowy, za który otrzymał korzyść materialną, musi to jasno oznaczyć, dlatego zalecamy zapoznanie się z naszymi Rekomendacjami. Wydaliśmy je, by chronić konsumentów przed kryptoreklamą i wprowadzeniem w błąd.<<

Rekomendacje mają wspierać rynek w dostosowaniu się do obowiązków informacyjnych oraz wypracowaniu wysokiej jakości najlepszych praktyk w tym zakresie. UOKiK monitoruje oraz weryfikuje, w jaki sposób twórcy, agencje i reklamodawcy dostosowują swoje praktyki tak do obowiązujących od dawna przepisów prawa, jak i niedawnych rekomendacji. - Przypominamy, że na tych wszystkich podmiotach spoczywa odpowiedzialność za prawidłowe oznaczanie treści reklamowych - podkreśla Biuro Prasowe UOKiK w przesłanym mailu.

fot. unsplash.com
# Raporty tematyczne
 reklama