W mailu do naszej redakcji biuro prasowe Urzędu informuje, że wielość zagadnień, o które pytają zainteresowani, sprawia, że temat jest kontynuowany. - Jesteśmy w trakcie przygotowywania odpowiedzi na bieżąco zbierane i analizowane przykłady, które po lekturze Rekomendacji nadal wzbudzają wątpliwości. Będą one wyjaśniane w ramach prowadzonych przez nas działań edukacyjnych. Część tematów na pewno znajdzie się właśnie w tym oraz zostanie uwzględniona podczas najbliższego webinaru z IAB Polska - 21 października o godz. 11:00 - czytamy.
Link do wydarzenia: https://uokik.gov.pl/komentarze_wyjasnienia_i_stanowiska.php?news_id=18945
Urząd zachęca do odwiedzania strony internetowej poświęconej influencer marketingowi, gdzie w specjalnej zakładce zebrane zostaną wszystkie kwestie, z którymi zwracają się odbiorcy Rekomendacji. - Pierwsze odpowiedzi pojawią się w ciągu dwóch tygodni. Również na kanale UOKiK na Instagramie sukcesywnie publikujemy materiały, które pomogą w interpretacji kwestii wzbudzających największe zainteresowanie - informuje Biuro Prasowe UOKiK.
Rekomendacje mają wspierać rynek w dostosowaniu się do obowiązków informacyjnych oraz wypracowaniu wysokiej jakości najlepszych praktyk w tym zakresie. UOKiK monitoruje oraz weryfikuje, w jaki sposób twórcy, agencje i reklamodawcy dostosowują swoje praktyki tak do obowiązujących od dawna przepisów prawa, jak i niedawnych rekomendacji. - Przypominamy, że na tych wszystkich podmiotach spoczywa odpowiedzialność za prawidłowe oznaczanie treści reklamowych - podkreśla Biuro Prasowe UOKiK w przesłanym mailu.