Kosmetyki funkcjonalne - młode konsumentki stawiają na ten kierunek w pielęgnacji

Kosmetyki funkcjonalne - młode konsumentki stawiają na ten kierunek w pielęgnacji

Mamy nowy trend w pielęgnacji: kosmetyki funkcjonalne.

Preparaty nazywane w ten sposób zawierają multizadaniowe składniki aktywne, dzięki czemu zaspokajają jednocześnie kilka potrzeb cery i działają na kilka uwidocznionych na niej problemów.

Wszystko po to, by – w myśl idei linii Bielenda Good Skin – skóra czuła się dobrze, a konsumentki mogły uprościć swoje pielęgnacyjne rytuały.

Kobiety mają różne rodzaje cery, ale i jednocześnie różne rodzaje niedoskonałości temu towarzyszące. Czasami na własnej skórze czują, że przetłuszczanie, suchość czy zmiany trądzikowe nie są jedynymi symptomami tego, że wymaga ona dokładniejszej i wszechstronniejszej pielęgnacji. Na przykład: działanie kremu regulującego wydzielanie sebum okazuje się niewystarczające, gdy obok zasadniczych problemów wynikających z przetłuszczania, prawdziwą bolączką staje się nadwrażliwość, odwodnienie czy przebarwienia. Co więcej, wszystkie te niedoskonałości mogą się przeplatać: skóra tłusta może być jednocześnie wrażliwa, sucha odwodniona, a mieszana mieć szary koloryt. W takiej sytuacji pozostaje albo pielęgnować skórę kilkoma preparatami jednocześnie, albo zastosować kurację, która weźmie tę różnorodność wyzwań pod uwagę. I właśnie w tym celu stworzono kosmetyki funkcjonalne.

Rosnące oczekiwania, coraz większe możliwości

Kobiety wyrażają swoje oczekiwania jasno. Kosmetyk ma być nie tylko bezpieczny i przyjemny w użytkowaniu, lecz również dawać szybkie i widoczne rezultaty zaradzenia niedoskonałościom skóry, najlepiej w sposób porównywalny z zabiegami. Producenci dwoją się więc i troją, by sprostać temu wyzwaniu. Nawilżenie czy rozświetlenie naskórka okazuje się już banałem, nie mogącym rywalizować z efektem gwarantowanym przez medycynę estetyczną. Nowatorskim kierunkiem przemysłu kosmetycznego staje się więc tworzenie preparatów pielęgnacyjnych, które w wyraźny sposób będą nie tylko zapewniać podstawową pielęgnację dostosowaną do rodzaju skóry, ale i niwelować niedoskonałości: od pierwszych zmarszczek, poprzez tak częstą dzisiaj nadwrażliwość skóry, na przebarwieniach kończąc. Kluczowy jest tutaj dobór naprawdę skutecznie działających składników. Do tego warto mieć na uwadze, że znacząco rośnie grupa wyedukowanych kosmetycznie konsumentek, które na skład zwracają znacznie większą uwagę niż na same deklaracje marketingowe.

Targetowany cel: skuteczność

Z badań konsumenckich jasno wyniko, jak duże znaczenie mają dla konsumentek zauważalne rezultaty działania kosmetyku, na które nie trzeba zbyt długo czekać. Kobiety są aktywne zawodowo, łączą kilka ról jednocześnie, żyją szybko, bywają przemęczone i zestresowane - a to zawsze odbija się na stanie skóry. Jednocześnie chcą po prostu wyglądać dobrze, by czuć się dobrze. Trudno im jednak znajdować czas na regularne wizyty w gabinetach medycyny estetycznej. Nic więc dziwnego, że rośnie poziom oczekiwań konsumentek wobec preparatów pielęgnacyjnych, po które sięgają na co dzień. Stąd potrzeba kosmetyków określanych jako funkcjonalne: wielofunkcyjnych, wielozadaniowych, dających gwarancję zaspokojenia oczekiwanych potrzeb.

Marta Wójcik- Kosmetyki Bielenda Good Skin charakteryzują się wszechstronnym działaniem ze względu na multizadaniowe składniki aktywne zastosowane w recepturach. Są też bardzo wszechstronne, bo odpowiadają na potrzeby różnych rodzajów skóry. Co ważne, nie jest to jedynie podstawowa pielęgnacja - taka, z którą spotykamy się najczęściej w tego typu kosmetykach. Eksperci naszej marki przeanalizowali, z jakimi dodatkowymi problemami skórnymi borykają się dziś kobiety i stworzyli produkty, których zadaniem jest niwelowanie tych konkretnie niedoskonałości – mówi Marta Wójcik, brand manager Bielenda Kosmetyki Naturalne. I dodaje: – Ponieważ naszym celem była przede wszystkim widoczna skuteczność działania, inspirowaliśmy się składnikami używanymi do zabiegów medycyny estetycznej, w jednej z sublinii postawiliśmy na wszechstronnie działające kwasy. Wszystko po to, by kosmetyki Bielenda Good Skin były rzeczywistym wsparciem w skutecznej opiece nad cerą.

Najważniejszy jest dobry skład

Wśród kosmetyków funkcjonalnych Bielenda Good Skin znalazły się trzy linie. Mikrozłuszająca - Good Skin Acid Peel - ma za zadanie korygować i normalizować skórę tłustą, mieszaną i skłonną do niedoskonałości. Nawilżająca Good Skin Hydra Boost - powstała z myślą o skórze suchej, odwodnionej i wrażliwej. Trzecia to Good Skin Glow Boost, której zadaniem jest funkcjonalna pielęgnacja skóry poszarzałej, pozbawionej blasku i z przebarwieniami. - Kosmetyki opracowaliśmy z myślą o młodych kobietach, które oczekują od pielęgnacji czegoś więcej niż standardowe nawilżenie czy odżywienie. Bielenda Good Skin to odpowiedź na potrzebę stosowania preparatów funkcjonalnych, które dbając o kondycję skóry, skutecznie poprawiają jej wygląd. Kosmetyki na pewno wzbudzą też zainteresowanie osób, które podążają za trendami, zwracają uwagę na design, lubią stosować nowinki kosmetyczne, a do tego są świadome, jakiej pielęgnacji potrzebuje ich skóra - podkreśla Marta Wójcik.

Linia mikrozłuszająca – w skład której wchodzi 5-minutowy peeling złuszczający, żel do mycia twarzy, tonik, krem i serum – przeznaczona jest do skóry tłustej, mieszanej i skłonnej do powstawania zmian trądzikowych, o nierównomiernym kolorycie, pozbawionej blasku i z szorstką strukturą. Formuła wszystkich pięciu produktów oparta jest na kwasach AHA i PHA. Te działają wszechstronnie: regulują nadmierne wydzielanie sebum, redukują widoczność rozszerzonych porów, nawilżają i normalizują, złuszczają zrogowaciałe komórki naskórka, rozjaśniają skórę, poprawiają jej koloryt i kondycję. Składnikiem uzupełniającym tej linii pielęgnacyjnej jest niacynamid – silny antyoksydant, który spowalnia powstawanie zmarszczek, reguluje nadmierne wydzielanie sebum, wspiera walkę z powstawaniem wyprysków i wzmacnia barierę ochronną naskórka.
Linia nawilżająca – to krem, serum i tonik przeznaczone do pielęgnacji skóry suchej, odwodnionej i wrażliwej, a jednocześnie pozbawionej elastyczności, jędrności i zdrowego kolorytu. Za maksymalne nawilżenie naskórka odpowiada umieszczona w preparatach tej serii wysoka dawka kwasu hialuronowego oraz trehalozy, odpowiadającej m.in. za zmniejszenie utraty wody w skórze. Składnikiem działającym silnie przeciwstarzeniowo jest tripeptyd miedziowy, który wyróżnia – klinicznie potwierdzona – redukcja zmarszczek oraz poprawa elastyczności i napięcia skóry.
Linia rozświetlająca – powstała z myślą o skórze szarej, pozbawionej blasku i z przebarwieniami. W trzech formułach pielęgnacyjnych – kremie, serum i toniku – znajdziemy składniki aktywne w stężeniu do 6,5 proc. Prym wśród nich wiedzie kwas glikolowy – znany z właściwości wyrównujących koloryt, regenerujący naskórek z przebarwieniami oraz wspomagający skórę w stymulacji produkcji kolagenu. Oprócz kwasu glikolowego składnikiem serii są witamina C – która rozjaśnia, redukuje przebarwienia, poprawia koloryt, ujędrnia oraz zauważalnie poprawia kondycję skóry, oraz kwas ferulowy – wykazujący silne właściwości depigmentacyjne, i mogący łagodzić stany zapalne.

Good Skin – widoczne na półce, widoczne w mediach

Kosmetyki linii Good Skin wyróżnia nie tylko pożądany trend, jakim jest multizadaniowość, ale i atrakcyjny wygląd opakowań. Bielenda postawiła na minimalizm graficzny, pastelową kolorystykę i holograficzne elementy. - Wszystko razem ma przyciągać uwagę konsumentek, a jednocześnie elegancko prezentować produkty na łazienkowych półkach. Na pewno nasze nowości wzbudzą zainteresowanie kobiet, które podążają za trendami, zwracają uwagę na efektowny design - mówi Marta Wójcik.

Kluczowym hasłem komunikacji marketingowej pozostaje skuteczność. - Przygotowaliśmy bezpośrednie, proste komunikaty dotyczące badań kosmetyków, które świadczą o skuteczności działania naszych produktów. Wiemy z doświadczenia, że dobrze zaprojektowany produkt jest doceniany przez influencerki. Kampanię dla tej linii prowadzimy pod hasłem „Let Your Skin Look Good”. W jej ramach zachęcamy do przetestowania i sprawdzenia efektów pielęgnacji 7 Day Miracle Skin Program z kosmetykami Bielenda Good Skin. W działaniach promocyjnych mocno wykorzystujemy media społecznościowe, digital marketing, influencer relations oraz magazyny kobiece - podsumowuje brand managerka.

Na specjalnej stronie: www.goodskin.bielenda.pl można wykonać test podpowiadający konkretny zestaw kosmetyków, najlepiej dopasowany do indywidualnych potrzeb skóry.
 

Stacjonarnie kosmetyki dostępne są wyłącznie w sieci Hebe, a on-line można je kupić w sklepie internetowym marki.

Inga Kazana, Wirtualne Kosmetyki
 
# Raporty tematyczne
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi