Rossmann absolutnym liderem wśród drogerii według analizy list zakupowych

Rossmann absolutnym liderem wśród drogerii według analizy list zakupowych

W tym tygodniu miała miejsce premiera IX Rankingu Popularności Sieci Handlowych. Jedną z analizowanych przez Listonic kategorii były sieci drogeryjne. Jak się okazało, kolejny raz Rossmann okazał się bezkonkurencyjny.

Listy zakupów dedykowane drogeriom stanowiły 8,68% wszystkich list zakupów zawierających nazwy sieci handlowych. Dynamiczny wzrost sprzedaży kosmetyków w e-commerce i innych kanałach, takich jak dyskonty niespożywcze, może wyjaśniać obserwowany spadek ich udziału o niemal 1,70 p.p. w listach zakupów, w porównaniu z zeszłorocznym raportem.

Pomimo wzrostu znaczenia sprzedaży kosmetyków w e-commerce i dyskontach, na polskim rynku pojawili się nowi gracze. W 2022 roku zadebiutował DM Drogerie Markt, a w 2023 swoją premierę w Polsce miała sieć Lush. Podobnie jak w poprzednich latach, liderem kategorii pozostał Rossmann. Drugie miejsce, również bez zmian względem zeszłorocznego rankingu, zajmuje Hebe. Trzecie miejsce na podium utrzymuje sieć Super-Pharm.

Megamocna pozycja nr 1

W kategorii drogerii w Rankingu Popularności Sieci Handlowych od lat króluje Rossmann. Sieć zdobyła miażdżącą przewagę 92,66% na listach zakupów w tej kategorii, umacniając swoją pozycję o 0,46 p.p. względem 2022 roku. Na polskim rynku Rossmann jest obecny już od 31 lat i uchodzi za największego detalistę drogeryjnego. Posiada w naszym kraju już blisko 1800 drogerii oraz prowadzi sprzedaż internetową. Podobnie jak większość handlowych gigantów, umożliwia klientom korzystanie z aplikacji mobilnej w ramach której oferuje dodatkowe rabaty, konkursy oraz customowe alerty. W ramach walki z inflacją i wysokimi cenami, Rossmann w 2023 roku obniżył ceny 216 używanych na co dzień produktów, ponadto może poszczycić się takimi akcjami, jak  “Pupil” czy "5 dni supercen na zapachy w Rossmannie". Te działania potwierdzają zaangażowanie Rossmanna w dostarczanie klientom atrakcyjnych ofert oraz innowacyjnych rozwiązań na rynku drogeryjnym.

Hebe z numerem 2

Hebe, podobnie jak Biedronka, należy do przedsiębiorstwa Jeronimo Martins. Udział drogerii wśród list zakupów wynosi 6,04%, czyli o 0,04 p.p. mniej niż w roku 2022. Pozycja Hebe w rankingu jest stabilna - od lat nie schodzi z drugiego miejsca na podium. Działalność Hebe w Polsce rozpoczęła się 13 lat temu, a obecnie sieć ma już ponad 340 placówek w naszym kraju. Podobnie jak Rossmann prowadzi sprzedaż internetową, posiada aplikację mobilną i oferuje klientom możliwość dołączenia do programu lojalnościowego, w którym czekają rabaty i spersonalizowane oferty. Wśród popularnych akcji promocyjnych organizowanych przez Hebe w 2023 roku należą m.in. „1+1 za grosz”, “2+1”czy rabaty do -80% na drugi produkt wybranej marki, które potwierdzają konkurencyjność sieci na rynku drogeryjnym.

3 miejsce – Super-Pharm

Ostatnie miejsce na podium zajmuje sieć Super-Pharm. Z udziałem 0,72% i spadkiem o 0,23 p.p. udało jej się obronić dotychczasową pozycję. Sieć prowadzi swoją działalność w Polsce od 23 lat, posiadając około 75 placówek. W 2023 roku sieć zmieniła nazwę swojego programu lojalnościowego z Klub LifeStyle na Klub Super-Pharm, a z benefitów klubu można korzystać poprzez aplikację mobilną sieci. Każda wydana złotówka wymieniana jest na punkty, które użytkownicy i członkowie klubu mogą wymieniać na nagrody lub przekazać na akcję charytatywną. Super-Pharm utrzymuje konkurencyjność poprzez liczne akcje promocyjne, takie jak “2+1 za grosz”, “1+1 gratis”, czy korzystne rabaty na zakupy znanych marek przy określonych kwotach wydanych na zakupy.

Co Polacy wpisują na listę zakupów?

Wybierając się do drogerii, Polacy najczęściej wpisują na listy zakupowe (w kolejności): pastę do zębów, szampon, papier toaletowy, żel pod prysznic, dezodorant, podpaski, odżywkę do włosów, patyczki higieniczne, tusz do rzęs i antyperspirant.

# Newsy handel
 reklama